Salariul minim în unele țări europene e de 32 de ori mai mare decât cel din R. Moldova
2360
Guvernul R. Moldova a adoptat, ieri, un proiect care prevede ca salariul minim pe țară să constituie 6, 51 lei pe oră sau 0, 34 de cenți echivalentul în euro. Un calcul simplu arată că în unele țări europene valoarea salariului minim este de 32 de ori mai mare decât cel din R. Moldova.
Der Spiegel prezintă o analiză a ţărilor care au adoptat deja salariul minim şi repercusiunile avute asupra economiilor naţionale. Acesta variază între unu şi 11 euro.
Modelul francez
Luxemburgul este lider indiscutabil. A fost prima ţară europeană care a reglementat salariul minim pe oră încă din 1944. Valoarea lui de astăzi este de 11,10 euro. Pentru muncitori calificaţi nivelul este cu 20% mai mare.
Urmează Franța cu salariul minim pe oră de 9,53 euro, dar există excepţii în ceea priveşte tinerii, stagiarii şi persoanele cu handicap. Guvernul francez stabileşte salariul minim în fiecare an la data de 1 ianuarie. Faţă de anul trecut, acesta a crescut în 2014 cu 1,1%.
Complexitatea olandeză
Legea salariului minim din Olanda este cea mai complexă din Europa. Acesta variază însă pe grupe de vârstă şi numărul de ore lucrate. La grupa de vârstă 15-22 de ani, acesta este de 9,58 de euro pentru o săptămână cu 36 de ore lucrate. O persoană care a împlinit deja 23 de ani nu poate fi remunerată cu mai puţin de 8,85 euro pe oră.
Camera Inferioară a Parlamentului german a aprobat, ieri, introducerea la nivel naţional a unui salariu minim pe economie de 8,50 euro pe oră, după mai multe luni de dezbateri între politicieni şi oameni de afaceri care au avertizat că măsură va conduce la pierderea de locuri de muncă.
Exemplul britanic
Marea Britanie a adoptat salariul minim de 21 de ani. Tariful minim pe oră este de 7,90 euro. Acesta creşte anual, iar în octombrie va atinge 8, 13 euro.
Grecia este fost prima ţară care a modificat salariul minim în sens invers. În 2012, Guvernul grec a diminuat salariul minim de la 4, 44 euro pe oră la 3,27 euro pe oră.
De la 1 iulie, salariul minim pe economie a crescut în România atingând 1, 23 euro pe oră.
10.11.2023
13:29
28.06.2021
11:45
09.07.2020
16:00
26.06.2020
16:19
05.06.2020
15:57
28.05.2020
19:30
27.05.2020
15:19
26.05.2020
14:00
25.05.2020
09:48
22.05.2020
16:35
20.05.2020
13:45
20.05.2020
09:28
13.11.2026
11:06
13.11.2026
10:53
13.11.2026
09:17
13.11.2026
07:32
13.11.2026
06:32
13.11.2026
06:23
13.11.2026
04:10
13.11.2026
04:02
13.11.2026
03:31
13.11.2026
02:26
13.11.2026
02:23
13.11.2026
00:57
12.11.2026
23:26
12.11.2026
22:57
12.11.2026
22:15
12.11.2026
22:13
12.11.2026
21:57
12.11.2026
20:51
12.11.2026
20:43
12.11.2026
19:54
12.11.2026
19:49
12.11.2026
19:45
12.11.2026
19:38
12.11.2026
18:47
12.11.2026
18:43
Black Friday la HiSky // Până la 50% REDUCERE la bilete de avion, pentru toate destinațiile companiei
Proiectul Legii farmaciei, rescris după consultări: acces la medicamente în fiecare localitate
ANALIZĂ // Cum a zădărnicit Chișinăul „operațiunea politică specială” a Kremlinului în cazul Krasnoselskii
Igor Dodon anunță în LIMBA RUSĂ că socialiștii BOICOTEAZĂ ședința Parlamentului cu participarea Martei Kos: „Nu vrem să fim figurație”
FOTO // Generația Aldea-Teodorovici merge mai departe. Doinița îi seamănă bucățică ruptă lui Cristofor
















