19:52:16 23.09.2019
 
Stiri

Achiziționarea celor 31 de autobuze pentru Chișinău, la prețul de 78 de milioane de lei, sub lupa organelor de drept. Principalul suspect ar fi Ruslan Codreanu: „Sper că cei care flutură cu schimbarea nu fabrică la comandă politică dosare”

Anticorupție 10.09.2019 15:00 Vizualizări1119 Autor: Ziarul National
Achiziționarea celor 31 de autobuze pentru Chișinău, la prețul de 78 de milioane de lei, sub lupa organelor de drept. Principalul suspect ar fi Ruslan Codreanu: „Sper că cei care flutură cu schimbarea nu fabrică la comandă politică dosare”

Organele de drept au inițiat un dosar penal pe faptul achiziționării unui lot de 31 de autobuze „Isuzu” pentru municipiul Chișinău, iar principalul suspect ar fi ex-primarul general interimar, Ruslan Codreanu, care a avizat achiziționarea unităților de transport la prețul de 78 de milioane de lei, prin intermediul unei firme off-shore din Cipru de Nord, regiune separatistă.

Potrivit deputatului „ACUM”, Igor Munteanu, acest dosar penal ar pune cruce pe cariera lui Ruslan Codreanu, care și-a anunțat candidura la funcția de primar general al capitalei, la alegerile locale din 20 octombrie.

„Un dosar care pune cruce pe ascensiunea politică a unor foști oficiali și promite și alte evoluții preocupante pentru cei implicați. Constat că multe alte achiziții câștigate în ultimii ani de către firme camuflate în zone off-shore sunt pe cale să explodeze. Se confirmă din nou caracterul toxic al participări off-shore la orice fel de tranzacții care are loc în sectorul public. Noi știm cum să lecuim acest cancer”, spune Munteanu.

Deputatul a precizat că a înregistrat un proiect de lege, care are ca scop restricționarea participării unor astfel de companii la concesiuni, achiziții, parteneriate publice-private și alte forme de obținere a contractelor pe cale legală din partea statului: „Restricțiile vor fi aplicate, după toate consultările și avizele corespunzătoare din partea autorităților de resort, pentru toate firmele înregistrate în zone cu regim limitat de transparență asupra beneficiarului efectiv. Cred că proiectul va fi deschis pentru audieri publice începând cu săptămâna viitoare”.

De partea cealaltă, ex-primarul interimar Codreanu respinge acuzațiile, menționând că a auzit despre acest dosar din presă.

„Cei care încearcă astăzi să discrediteze bunele intenții la sigur nu merg cu transportul public, nu transpiră când pleacă de la serviciu acasă, nu le pasă de oameni. Instrumentele de presiune folosite de unii în perioada electorală și speculațiile pur politice nu vreau să le comentez. Există organe abilitate și competente pentru aceasta. Sper eu competente și sper că cei care flutură cu schimbarea nu fabrică la comandă politică dosare. Cineva, cum a făcut politică până acum, continuă să facă și din scaunul de funcționar public”, a menționat Codreanu.

Acesta a mai adăugat că este mândru de faptul că a reușit să „reînnoiască Parcul Urban de Autobuze (PUA) cu 31 de autobuze noi după 13 ani”.

„Mă simt totuși nevoit să vin cu câteva rectificări și să vorbesc despre minciunile care tot s-au invocat și se vor invoca la adresa mea: Presa tot scrie că am fost membru al grupului de lucru, dar nu este așa. Eu nu am participat la elaborarea caietului de sarcini și nici membru al grupului de lucru privind achiziția autobuzelor nu am fost. Autobuzele sunt noi, achiziționate pe garanție. Vorbim totuși de o companie internațională turco-japoneză. „Anadolu Isuzu” este una dintre cele mai importante firme de producție de autobuze şi autocare din Europa, principalii acţionari ai firmei fiind „Anadolu Group from Turkey”, altăruri de „Isuzu Motors Limited” și „Itochu Corporation” din Japonia. Autocare „Isuzu” poți vedea în Cluj, în Iași, în Constanța, în București. Sunt vândute în peste de 50 de țări. Normal că nu au fost cumpărate cu ochii închiși, autobuzele sunt noi - este vorba și de fața unei companii internaționale”, afirmă Codreanu.

Potrivit acestuia, la licitația de achiziție a autobuzelor au participat două companii: „Una din România cu capital turcesc și cealaltă - distribuitorul oficial a companiei „Anadolu Isuzu”. Nu am fost membru grupului de lucru, dar știu că nu doar prețul a avut rol, dar și calitatea, condițiile de distribuție etc. Știați că cealaltă companie din România, cu capital turcesc, au tot contestat licitații, începând cu Primăria Clujului și Primăria Bucureștiului? Iar capacitatea lor de producție este de trei autobuze pe lună”.

Prietenii tăi merită să știe ASTA!


Stiri relevante
Top stiri

Comentarii
Promo
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
23.09.2019 09:05 Nicolae Negru Când se vor întâlni politicile extern...

20.09.2019 09:15 Nicolae Negru Octavian Țîcu și idila electorală înt...

16.09.2019 09:27 Nicolae Negru O sută de zile cu Dodon sau restabili...

Meteo in Moldova
Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de acord ca R. Moldova să-i ofere „o autonomie foarte puternică” Transnistriei, așa cum a anunțat președintele Igor Dodon, ca soluție pentru reglementarea conflictului transnistrean?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2018. Toate drepturile sunt rezervate

Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md