Expertul Peter White spune CUM REACȚIONEAZĂ străinii la produsele moldovenești
Expertul american, Peter White, susține că importatorii străini reacționează încurajator și pozitiv, însă producătorii moldoveni încă au probleme în ceea ce ține de asigurarea volumelor solicitate și au neclarități privind logistica.
Specialistul american în relații de piață și coordonatorul echipei de marketing din cadrul proiectului „ACED”, Peter White, a descris, în cadrul unui interviu pentru agroconect.md, cum au reacționat agenții economici străini la produsele moldovenești prezentate în cadrul mai multor evenimente internaționale.
„Expoziția GulFood din Dubai a fost o experiență excelentă pentru producătorii moldoveni, care au putut vedea cu ochii proprii reacția pozitivă a cumpărătorilor la produsele din R. Moldova, în special mere, nuci și miere. Unii cumpărători au făcut imediat comenzi mari pentru aceste produse, ceea ce nu s-a întâmplat la Fruit Logistica în Germania. Însă, în majoritatea cazurilor, moldovenii nu dispuneau de volumele necesare pentru a purcede la vânzări și aveau neclarități în ce privește partea logistică pentru exporturi”, a declarat expertul.
În același timp, el spune că ceea ce a contat foarte mult este reacția la produsele moldovenești și lecția învățată, iar la expoziția World of Perishables în noiembrie, tot în Emiratele Arabe Unite, a fost o reacție foarte încurajatoare a cumpărătorilor din India, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Iran, Liban.
„Indiferent unde ne aflăm, reacția oamenilor la gustul produselor Made in Moldova este pur și simplu fantastică – ei afirmă că anume așa și trebuie să fie gustul unui fruct. Interesul pe care l-am observat în Orientul Mijlociu este extraordinar și, cred eu, regiunile la care ar trebui să atragem atenție sunt India și Egipt, piețe pe care le studiem în prezent, precum și zone unde am trimis deja livrări-test cu fructe proaspete - Bangladesh. Noi nu am renunțat la piețele europene, dar avem sentimentul că ele sunt în prezent suprasaturate și sunt inundate cu oferte de fructe la prețuri mici. În aceste circumstanțe, mai bine să ne concentrăm asupra altor piețe în perspectiva apropiată, până situația dată se inversează”, a subliniat Peter White.
Menționăm că proiectul SUA „ACED” a susținut participarea fermierilor autohtoni în 2014 la expozițiile World Food Moscow, ProdExpo, Fruit Logistica, GulFood și World of Perishables, care au ca scop promovarea produselor moldovenești pentru a diversifica piețele, în contextul embargourilor rusești.
Consiliul Județean Buzău realocă 320 000 de euro pentru trei proiecte de investiții în Republica Moldova
R. Moldova SUSPENDĂ Tratatul cu privire la forţele armate convenţionale în Europa, din cauza războiului declanșat de Federația Rusă împotriva Ucrainei
Separatiștii de la Tiraspol HĂRȚUIESC din nou cele opt școli din stânga Nistrului cu predare în limba română: Percep taxe pentru gaze, energie electrică, dar și pentru apă mult mai mari decât de la alte instituții din regiune. Reacția Chișinăului