A bea sau a nu BEA?
3573
sursa: descoepra.ro Dacă e sănătos sau nu ca oamenii să bea mici cantităţi de alcool este un subiect intens dezbătut de specialişti, dar rezultaltele numeroaselor studii în domeniu erau adesea contradictorii. Acum un nou studiu pare să elucideze misterul. Potrivit descopera.ro, un pahar de vin pe zi face bine, dar numai celor cu o anumită înzestrare genetică.
Consumul unor cantităţi mici de alcool protejează împotriva apariţiei bolilor de inimă, dar numai în cazul persoanelor care posedă o anumită variantă a unei gene, numită CETP TaqIB, au descoperit cercetătorii.
Vestea proastă este că doar aproximativ 15% dintre oameni au această variantă a genei.
Descoperirea contrazice ideea că un consum moderat de alcool (7 pahare de băuturi alcoolice pe săptămână, pentru femei, sau 14, pentru bărbaţi) ar fi benefic pentru sănătatea oricui.
În realitate, consumul moderat de alcool este benefic doar pentru 15% din populaţie, spune cercetătorii.
Ei au analizat date privind 618 suedezi cu boli de inimă şi 3 000 de alţi subiecţi sănătoşi; toţi participanţii au fost testaţi pentru identificarea variantei genei CETP pe care o aveau.
Luate fiecare în parte, nici consumul moderat de alcool, nici acest genotip particular nu au vreun efect protector deosebit de puternic. Dar, în combinaţie, ele par să reducă semnificativ riscul cardiovascular, spun autorii studiului.
Gena determină sinteza unei proteine CETP care influenţează colesterolul „bun” (HDL), acesta ajutând la îndepărtarea din sânge a grăsimilor care duc la apariţia bolilor cardiovasculare.
Mai sunt necesare multe cercetări pentru lămurirea aspectelor legate de aceste corelaţii, dar prof. Thelle spune că rezultatele ar putea fi foarte utile, atât pentru a putea oferi pacienţilor sfaturi potrivite legate de consumul de alcool, cât şi pentru a identifica noi mijloace de a folosi resursele organismului uman pentru a preveni bolile de inimă.
15.12.2018
13:00
13.12.2018
08:30
12.12.2018
08:30
10.12.2018
14:38
05.12.2018
17:04
26.11.2018
14:39
09.11.2018
08:30
18.09.2018
13:19
14.09.2018
08:20
22.08.2018
07:30
21.08.2018
09:30
17.08.2018
20:02
12.08.2026
03:14
12.08.2026
02:26
12.08.2026
02:17
12.08.2026
00:52
11.08.2026
23:41
11.08.2026
23:23
11.08.2026
22:49
11.08.2026
21:49
11.08.2026
21:11
11.08.2026
20:37
11.08.2026
20:22
11.08.2026
19:43
11.08.2026
19:18
11.08.2026
18:59
11.08.2026
17:45
11.08.2026
17:31
11.08.2026
17:29
11.08.2026
17:27
11.08.2026
17:23
11.08.2026
16:57
11.08.2026
16:55
11.08.2026
16:16
11.08.2026
15:30
11.08.2026
15:18
11.08.2026
15:14
Putin, la Universitatea din Novosibirsk: „Nu mi-a fost frică niciodată de nimic”, nici de „ameninţările” inteligenţei artificiale
De ce e atât de greu să pui un preț corect pe inteligența artificială și pe consumul de tokeni
Manevra secretă a avionului prezidențial al lui Trump după summitul NATO de la Ankara declanșează scandal la Washington
Elicopter american lovește cu rachete Hellfire un cargo panamez care a sfidat blocada porturilor iraniene
















