STUDIU // Asocierea între consumul de ardei iute și PRELUNGIREA vieții
3121
Sursa: cunoastelumea.ro Potrivit unui nou studiu realizat de cei de la Universitatea din Vermont şi publicat în revista PLOS One, persoanele care includ în mod regulat ardeiul iute roşu în dieta lor trăiesc mai mult decât cei care nu o fac. De secole întregi se cunosc beneficiile ardeiului şi a condimentelor, care ajută la prevenirea şi tratarea unor boli, dar în acest nou studiu, oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care consumă în mod regulat ardei iute au cu 13 la sută mai puţine şanse să moară decât omologii lor neconsumatori ai acestuia. Studiul a analizat datele a 16.000 de americani, colectate de la Controlul Sănătăţii Naţionale şi Examinării Nutriţionale, timp de 23 de ani.
„Întrucât studiul nostru se adaugă la generalizarea descoperirilor anterioare, consumul de ardei iute sau chiar de alimente condimentate, poate deveni o recomandare dietetică şi poate alimenta în continuare cercetările sub formă de studii clinice”, a specificat co-autorul Mustafa Chopan într-o declaraţie.
Rata totală a mortalităţii a fost de 21,6 la sută pentru cei care au consumat ardei, comparativ cu 33,6 la sută pentru cei care nu consumaseră picantul aliment. După ajustarea caracteristicilor demografice și a stilului de viaţă, rezultatul a redus cu 13 la sută rata mortalităţii în rândul celor care au mâncat ardei iuţi. Aceeași categorie de persoane prezenta mai puţine şanse de a muri de boli cardiovasculare şi accidente vasculare cerebrale. Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că stilul de viaţă al celor care consumau ardei iute nu a prezentat nici un indiciu evident asupra motivului pentru care aceştia ar trebui să fie mai longevivi.
Cercetătorii au descoperit că cei mai mari consumatori de Capsicum au fost cei mai tineri, bărbaţi căsătoriţi de origine mexicano-americană, predispuşi la fumat și consum de alcool, care consumau multe legume şi carne, aveau un nivel scăzut de colesterol, venituri mici, fiind mai puţin educaţi.
În schimb, cercetătorii văd posibil responsabile pentru legătura făcută dintre ardeiul iute şi viaţa lungă canalele TRP (Transient Receptor Potential), care sunt receptori primari ai agenţilor caustici, cum ar fi capsaicina. Activarea receptorilor TRP pare a stimula mecanismele celulare care previn obezitatea şi modulează fluxul sanguin coronarian.
Prin urmare, apare un risc mai scăzut al deceselor cauzate de boli de inimă. Capsaicina are proprietăţi antimicrobiene, care poate afecta microbiota intestinală, iar ardeiul iute reprezintă o sursă cunoscută de vitamine precum A, B şi C, ceea ce ar putea indica o dietă sănătoasă. Capsaicina este o componentă activă a ardeiului iute, răspunzătoare de senzaţia foarte fierbinte pe care o generează.
Sursa: cunoastelumea.ro
19.06.2019
12:19
2467
SPCSB oferă DETALII despre miliardele SPĂLATE prin intermediul instanțelor și băncilor din R. Moldova. Suma de 70 de miliarde de dolari nu ar corespunde adevărului
28.01.2019
19:30
3569
STUDIU // S-ar putea ca oamenii să NU fie cele mai inteligente ființe de pe planetă
24.01.2019
09:22
2469
STUDIU // Activități care asigură longevitatea
13.12.2018
19:30
3340
SUPRAVIEȚUIRE // Motivul pentru care aceste furnici își decorează mușuroiul cu capetele furnicilor dintr-o specie rivală
05.12.2018
18:02
2767
Secretul vieții lungi și fericite. Ce spune cel mai longeviv STUDIU din lume
30.11.2018
18:40
2398
STUDIU surprinzător despre dieta cu carbohidrați
26.11.2018
18:30
2359
STUDIU // Este BINE să doarmă bebelușii în patul părinților?
26.11.2018
15:03
2382
Frigul te face să bei mai mult alcool. Care este explicația
09.11.2018
12:02
3857
STUDIU // Somniferele sunt periculoase pentru sănătate
15.10.2018
19:05
2157
STUDIU // Pesimiștii și realiștii o duc mai bine ca optimiștii
28.09.2018
18:01
2072
Deși bogăția este în creștere, lumea a ajuns la cel mai mic nivel de fericire
09.07.2018
14:00
2856
STUDIU // Consumul unei cantităţi mari de cafea ar putea duce la PRELUNGIREA vieţii
13.06.2026
21:01
470
14 iunie 2026 aduce căldură de vară și averse de ploaie în Republica Moldova
13.06.2026
13:24
1265
Adevăratul motiv al războiului dintre Nicușor Dan și Ilie Bolojan nu ar avea legătură cu alegerile: Planul secret pentru UNIREA României cu Republica Moldova
13.06.2026
08:30
605
Horoscopul zilei 13.06.2026
12.06.2026
21:54
1078
Maia Sandu discută cu António Costa despre deschiderea capitolelor de aderare și Summitul UE–Moldova din 22 iunie
12.06.2026
20:51
990
Vreme mai stabilă și cer senin în Republica Moldova, sâmbătă, 13.06.2026
1039
Chișinăul găzduiește reuniunea Comitetului de Monitorizare Interreg NEXT și lansează discuțiile pentru viitorul Program Bazinul Mării Negre 2028–2034
1468
Peste 790 de primării intră în amalgamare voluntară pentru servicii mai bune și investiții mai mari în sate
12.06.2026
13:34
1222
Maia Sandu, la 85 de ani de la deportările staliniste: memoria victimelor și datoria de a apăra viitorul democratic
12.06.2026
11:32
1176
Alertă meteo cod galben, 12.06.2026, ora 9–21
12.06.2026
10:29
1234
Bărbat din Stăuceni, condamnat la 1 an de închisoare pentru că a lovit o polițistă aflată în misiune
12.06.2026
08:28
1198
Horoscopul zilei 12.06.2026
12.06.2026
00:04
1714
Moldova își consolidează parteneriatul economic cu statele Benelux și atrage noi investiții la forumul de la Maastricht
11.06.2026
20:52
1725
Vreme mai rece și ploi în toată țara – vineri, 12 iunie 2026
11.06.2026
17:47
1772
Chișinăul pornește negocierile cu Bucureștiul pentru podul de la Ungheni și noi conexiuni rutiere spre rețeaua europeană
11.06.2026
17:47
1707
20 de școli-model din Republica Moldova, modernizate cu 50 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții
11.06.2026
17:44
1547
Guvernul investește 50 de milioane de euro pentru modernizarea a 20 de școli-model din Republica Moldova
11.06.2026
17:43
1500
Guvernul modernizează regulile de utilizare a drumurilor publice și aliniază infrastructura rutieră la normele europene
11.06.2026
17:21
1326
Guvernul majorează rezervele de gaze și impune stocuri obligatorii și pentru regiunea transnistreană
11.06.2026
17:04
1091
Experiența Strasbourg, model pentru modernizarea transportului public din Republica Moldova
11.06.2026
16:50
1082
Experiența Strasbourgului în transport urban modern, analizată de delegația MIDR în cadrul vizitei de lucru în Franța
11.06.2026
16:48
1077
Avertizare meteo cod portocaliu: 11.06.2026, ora 15:30 - 12.06.2026, ora 21
11.06.2026
15:22
997
Poliția își evaluează instituția cu experți germani pentru a accelera modernizarea și alinierea la standardele europene
11.06.2026
14:48
1026
Republica Moldova, nou membru WorldSkills Europe: pas decisiv pentru modernizarea învățământului profesional-tehnic și racordarea la standardele europene
11.06.2026
13:27
1043
Stația Electrică Vulcănești, gata de energizare: etapă decisivă pentru Linia Independenței Energetice Vulcănești–Chișinău
11.06.2026
12:10
1067
Bărbat recidivist, condamnat la 6 luni de închisoare pentru sustragerea unui document oficial din Direcția pentru Protecția Drepturilor Copilului Chișinău
Adevăratul motiv al războiului dintre Nicușor Dan și Ilie Bolojan nu ar avea legătură cu alegerile: Planul secret pentru UNIREA României cu Republica Moldova
Alertă în Orhei: Un aparat de zbor necunoscut, cel mai probabil o dronă, a EXPLODAT lângă satul Lopatna
Pregătiri în regim de URGENȚĂ pentru alegerea unui nou Mitropolit al Basarabiei
Lucrările la noul centru TBC de la „Marius Nasta” repornesc după deblocarea finanțării de 1,2 miliarde lei
1 MDL
1 EUR
20.09
1 USD
17.42
1 RON
3.83
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39


Inapoi














