Strada 31 August 1989 din centrul Chișinăului, de NERECUNOSCUT: Coridor verde „pentru om, nu pentru mașină” și pistă pentru bicicliști. Ce se va întâmpla cu spațiile de parcare
Strada 31 August 1989 din centrul municipiului Chișinău va fi reamenajată, astfel încât să devină un coridor verde ce va conecta Parcul Valea Trandafirilor cu Parcul Dendrariu.
Planul de redesign al străzii a fost elaborat de o companie contractată de PNUD, iar reamenajarea va demara în septembrie 2020, cu sprijinul financiar al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și al Băncii Europene de Investiții (BEI).
Autorii acestui plan își propun să ofere locuitorilor posibilitatea de a utiliza toate modurile de deplasare, inclusiv mersul pe jos, reușind atât asigurarea unui confort pentru toți oamenii – pietoni, cicliști, utilizatori de scaune rulante, cât și fluidizarea și acomodarea traficului, generat de transportul public și privat.
„Datorită amplasării sale, această stradă are un potențial considerabil pentru pietoni și cicliști,
Pentru a eficientiza utilizarea spațiului, se va păstra banda de circulație pentru transportul rutier, iar spațiile de parcare vor fi amenajate paralel carosabilului. Totodată, va fi disponibilă o pistă pentru bicicliști, cu sens dublu de circulație.
„Pentru a încuraja mobilitatea urbană, este nevoie de a schimba paradigma de utilizare a spațiului urban prin centrarea pe om și nu pe mașină. Favorizarea folosirii vehiculelor prietenoase mediului, utilizarea eficientă a transportului public și dezvoltarea transportului alternativ pornesc în primul rând de la planificarea corectă a străzilor”, a menționat Inga Podoroghin, specialistă de programe la PNUD Moldova.
În perspectivă, va fi dezvoltat un coridor similar între Parcul Valea Morilor și cartierul Râșcani, care va intersecta strada 31 august 1989, astfel creându-se o rețea de nivel orășenesc pentru transportul alternativ care va crește nivelul confortului vieții urbane, va diminua presiunea pe sistemul public de transport și sănătate, și va fortifica echilibrul ecologic în oraș.
Acum, strada 31 August 1989 este folosită în calitate de arteră de circulație a transportului motorizat privat. Lungimea străzii nu depășește 3 km și într-o zi aglomerată găzduiește peste 800 de automobile, parcarea cărora nu este sistematizată și reglementată.
Spațiul destinat transportului alternativ, cum ar fi bicicletă, role, transport electric individual, lipsește în totalitate.
Proiectul va fi realizat datorită sprijinului oferit de PNUD Moldova pentru Primăria municipiului Chișinău, în cadrul proiectului „Orașe Verzi Durabile pentru Moldova”, finanțat de Facilitatea Globală de Mediu (GEF).
Consiliul Județean Buzău realocă 320 000 de euro pentru trei proiecte de investiții în Republica Moldova
R. Moldova SUSPENDĂ Tratatul cu privire la forţele armate convenţionale în Europa, din cauza războiului declanșat de Federația Rusă împotriva Ucrainei
„Rusia NU poate învinge Ucraina și probabil va PIERDE războiul”. Cele mai noi perspective despre situația din țara vecină