România are ce EXPORTA. Ce vor japonezii să cumpere de peste Prut
Ministrul Mediului de Afaceri, Radu Oprea, a declarat la Interviurile DC News că, oricât ar părea de greu de crezut, România exportă și își va mări capacitatea de vânzare de softuri pe piața japoneză.
Oprea a spus că, în prezent, România este prezentă pe piața japoneză cu alcool și lemn, dar că suntem recunoscuți pentru IT-știi buni pe care îi avem.
„Pot să vă spun că vindem în Japonia deja și avem ocazia să vindem mai mult. Astăzi se vinde lemn, vin, miere în Japonia.
Se vând și vor avea căutare produsele IT, respectiv softuri. Suntem recunoscuți de către japonezi pentru capacitatea noastră de a crea softuri.
Avem o relație bună cu această țară, pentru că ei dețin un mic secret.
Toate cele 300 de firme japoneze din România au povești de succes. Ideea de a fi prezenți în astfel de țări este promovată prin instrumentele pe care le avem la minister.
În prezent exportăm 70 % în UE și restul pe piețe terțe”, a spus ministrul Oprea.
Ajutor pentru firmele care vor să-și extindă exportul
Ministrul Radu Oprea a povestit că la nivelul ministerului a lansat un program de internaționalizare a afacerilor și că oferă o sumă forfetară firmelor care vor să participe la târgurile de produse din țările asiatice.
„Noi oferim 5000 de euro fiecărei firme care vrea să participe la târgurile din toamnă din zona asiatică, pentru a încuraja participarea individuală la aceste expoziții”, a precizat Oprea, transmite dcnews.ro.
O replică dată, peste timp, istoricilor ruși: Cartea „Basarabia: dăinuire românească prin istorie și limbă” a dr. habil. Ion Eremia, lansată la Universitatea din Oradea
Președinta R. Moldova se va adresa, în PREMIERĂ, Consiliului NATO, la Bruxelles. Mark Rutte: „Puteți fi siguri că R. Moldova este foarte mult prezentă pe radarul nostru NATO”
Veste bună pentru români, inclusiv pentru cei din R. Moldova: Austria anunţă că este de acord cu aderarea deplină a Bulgariei şi României la Schengen