19:29:38 29.04.2024
Stiri

Prima reacție a fostului director „Avia Invest”, Petru Jardan, după ce AIC a revenit în gestiunea statului: „AIC a câștigat cinci ani la rând premiul internațional pentru cea mai dinamică dezvoltare, iar taxa de nouă euro a fost stabilită în 1999”

Advertising 05.04.2023 09:52 Vizualizări3663 Autor: Ziarul National
Prima reacție a fostului director „Avia Invest”, Petru Jardan, după ce AIC a revenit în gestiunea statului: „AIC a câștigat cinci ani la rând premiul internațional pentru cea mai dinamică dezvoltare, iar taxa de nouă euro a fost stabilită în 1999”

Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) a câștigat, timp de cinci ani la rând, locul întâi la capitolul cea mai dinamică dezvoltare, în perioada când era administrat de „Avia Invest”. Declarația a fost făcută de către fostul director al acestei companii, Petru Jardan, în contextul revenirii obiectivului strategic în gestiunea statului.

Potrivit lui Jardan, pe parcursul ultimilor nouă ani, perioadă în care AIC a fost gestionat de „Avia Invest”, „au fost respectate toate prevederile din contractul de concesiune” și efectuate investiții suplimentare la cele prevăzute pentru această perioadă.

„Angajamentul contractual a fost de 250 de milioane de dolari, în trei etape. La prima etapă era vorba de 45 de milioane de dolari. Urma să lărgim complexul aerogării, pentru că nu erau spații suficiente pentru personal și serviciile din aeroport, inclusiv poliția de frontieră și pasageri. Noi am făcut totul, după un design modern și acum aeroportul arată altfel. Cea de-a doua etapă prevedea construcția unei parcări multietajate, ceea ce am și făcut și acum toți pot utiliza această parcare nouă de la aeroport. În fine, cea de-a treia etapă se referă la sistemul energetic al aeroportului. Noi am instalat un generator nou, cablaje noi și stații de transformatoare”, a specificat Petru Jardan într-o emisiune televizată.

Sursa citată a precizat că cea de-a doua pistă de pe aeroport nu era prevăzută în planul investițional, dar administrația companiei a decis să o construiască din cauză că lucrările de reabilitare a pistei de bază au decurs mai anevoios decât se aștepta, mai ales din cauza umidității din sol și a problemelor de drenaj.

„De aici a apărut necesitatea celei de-a doua piste. Ea nu a fost în planul de investiții. Ea va permite însă ca zborurile să fie operate, fără a afecta orarul lor. Deci investițiile din prima etapă au fost depășite, suma a ajuns la 47-48 de milioane de dolari, în loc de cele 45 prevăzute în contract, fapt confirmat de rapoartele de audit, prezentate comisiei de stat de monitorizare”, a explicat Pentru Jardan.

Întrebat despre taxa de nouă euro, percepută la AIC, fostul manager al „Avia Invest” a explicat că ea a fost stabilită prin hotărâre de Guvern încă în 1999, doar pentru pasagerii care decolează.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
29.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Avatarul Partidului Șor

26.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ion Chicu în fața is...

22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md