Păzea, șoferi! Ați putea rămâne FĂRĂ mașină


Șoferii care își parchează automobilul într-un loc interzis, se află în stare de ebrietate la volan sau în cazul în care staţionarea acestora poate genera un pericol iminent pentru interesul public ar putea rămâne fără mașină.
Un proiect de hotărâre a Guvernului cu privire la Regulamentul privind modul de ridicare, transportare, depozitare şi restituire a vehiculelor în procesul de constatare a contravenţiilor, care stabilește modul în care proprietarul de mașină ar putea rămâne fără ea, este propus dezbaterilor publice.
Ridicarea autovehiculului urmează să fie efectuată de către un agent economic, selectat în bază de concurs. Acesta va putea efectua evacuarea automobilul doar în baza unui proces-verbal, întocmit de agentul constatator.
Documentul prevede că agentul economic care prestează acest serviciu tebuie să dețină și o parcare, amenajată potrivit tuturor cerințelor de securitate.
Actualul Cod contravențional al R. Moldova prevede că autovehiculele parcate neregulamentar pot fi transportate și la subdiviziunea de poliție din apropierea locului unde a fost comisă contravenția.
Capacitățile tehnice de intervenție a subdiviziunilor de poliție din R. Moldova nu permit însă asigurarea acestei măsuri în modul corespunzător, iar subdiviziunile respective nu au autovehicule speciale de ridicare și suficiente spații de parcare dotate din punct de vedere tehnic, la un nivel satisfăcător, se accentuează în document. Pe moment, subdiviziunile de poliție pot asigura parcarea acelor mijloace de transport, cu ajutorul cărora au fost săvârșite diverse infracțiuni sau contravenții (corpuri delicte), se mai precizează în nota informativă.
Potrivit aceleiași surse, nefiind pe deplin dotate, autoritățile statului optează pentru contractarea unor agenți economici care vor presta servicii de ridicare și de parcare pentru autovehiculele ridicate.
Prețul pentru toate serviciile prestate urmează să fie stabilit de către agentul economic respectiv. „Reieșind din faptul că prestarea serviciilor de parcare va fi realizată de către agenții economici, aceasta face imposibilă identificarea expresă a modului de calculare a acestor cheltuieli și, implicit, stabilirea taxelor pentru ridicare și parcare, întrucât acest fapt ar constitui o intervenție a statului în activitatea de întreprinzător, or statul nu poate dicta agenților economici tarifele la care aceștia urmează să-și presteze serviciile, în special printr-o hotărâre a Guvernului”, se precizează în nota informativă.
În cazul în care lipsesc elementele constitutive ale contravenției, cum ar fi de exemplu ridicarea autovehiculelor care stânjenesc circulația pe traseele traversate de delegațiile oficiale, cheltuielile legate de ridicarea și transportarea autovehiculului sunt suportate de stat. În rest - de către proprietarul mașinii.









































































