Harta salariilor minime în Europa. În ce țări e INTERZIS să fii plătit sub 1.500 euro
4061
realitatea.net Salariul minim din R. Moldova este astăzi de 88 de euro (1900 de lei), la cursul oficial al Băncii Naționale a Moldovei. Suma este de 21 ori mai mică decât cea din Luxemburg și de 16 ori mai mică decât în Germania.
Cele mai mari salarii minime din Europa se plătesc în 2015 în Luxemburg – 1.923 euro, Belgia şi Olanda – 1.502 euro, însă nu toate statele europene au un salariu minim reglementat prin lege, ci doar 22 dintre cele 28 de state membre ale UE.
Practic, în Luxemburg este interzis să fii plătit sub 1.900 euro, în timp ce în România salariul minim e de șapte ori mai mic, de 231 de euro. Dacă Guvernul va lua decizia de a majora salariul minim la 1.250 lei începând din 1 mai 2016, românii vor ajunge la 265 euro. În Germania, ţară care a introdus salariul minim de anul acesta, salariul minim este de circa 68% din salariul mediu la nivel naţional, respectiv 1.473 euro.
În șapte state membre, salariile minime depășesc 1.000 de euro pe lună: Marea Britanie (1.379 euro), Franța (1.458 euro), Irlanda (1.462 euro), Germania (1.473 euro), Belgia și Olanda (ambele cu 1.502 euro) și Luxemburg (1.923 euro).
Cele mai apropiate de România sunt salariile minime din Lituania (300 euro), Cehia (332 euro), Ungaria (335 euro), Letonia (360 euro), Slovacia (380 euro), Estonia (390 euro), Croația (396 euro) și Polonia (410 euro).
În alte state membre salariile minime se situează între 500 și 1.000 de euro pe lună: Portugalia (589 euro), Grecia (684 euro), Malta (720 euro), Spania (757 euro) și Slovenia (791 euro).
LISTA SALARIILOR MINIME
Luxemburg – 1923 euro brut/lună;
Belgia – 1502 euro brut/lună;
Olanda – 1502 euro brut/lună;
Germania – 1473 euro brut/lună;
Irlanda -1462 euro brut/lună;
Franța – 1458 euro brut/lună;
Marea Britanie – 1379 euro brut/lună;
Slovenia – 791 euro brut/lună;
Spania -757 euro brut/lună;
Malta – 720 euro brut/lună;
Grecia – 684 euro brut/lună;
Portugalia – 589 euro brut/lună;
Polonia – 410 euro brut/lună;
Croația – 396 euro brut/lună;
Estonia – 390 euro brut/lună;
Slovacia – 380 euro brut/lună;
Letonia – 360 euro brut/lună;
Ungaria – 333 euro brut/lună;
Cehia – 332 euro brut/lună;
Lituania – 300 euro brut/lună;
România – 231 euro brut/lună;
Bulgaria – 184 euro brut/lună;
10.11.2023
13:29
28.06.2021
11:45
09.07.2020
16:00
26.06.2020
16:19
05.06.2020
15:57
28.05.2020
19:30
27.05.2020
15:19
26.05.2020
14:00
25.05.2020
09:48
22.05.2020
16:35
20.05.2020
13:45
20.05.2020
09:28
10.11.2026
18:54
10.11.2026
18:53
10.11.2026
18:14
10.11.2026
17:31
10.11.2026
16:27
10.11.2026
16:12
10.11.2026
16:10
10.11.2026
15:48
10.11.2026
15:41
10.11.2026
15:34
10.11.2026
14:47
10.11.2026
14:15
10.11.2026
14:05
10.11.2026
13:21
10.11.2026
13:14
10.11.2026
12:31
10.11.2026
11:59
10.11.2026
11:11
10.11.2026
10:41
10.11.2026
10:27
10.11.2026
10:12
10.11.2026
09:55
10.11.2026
09:37
10.11.2026
09:10
10.11.2026
09:03
Premierul Tofan anticipează un adevărat ASEDIU asupra țării noastre: „R. Moldova vrea să încheie negocierile de aderare la UE în 2028, dar PRESIUNILE vor crește pe măsură ce ne apropiem de obiectiv”
Ex-premier al R. Moldova, apel ULTIMATIV către Tiraspol și locuitorii din stânga Nistrului: „A venit timpul să vă hotărâți - cu Rusia pe vecie sau cu Moldova în Europa? Chișinăul nu va accepta un „pachet de blocaj” în drumul spre UE”
Mincinosul Krasnoselski, decorat de Putin la Moscova, nu s-ar mai întoarce la Tiraspol. Vasile Tofan: „Și-a făcut planuri să rămână în Rusia. Noi îi spunem să revină, dacă ține la ce a făcut în așa-zisa republică”
Revenit de la Moscova, Igor Dodon îi cere Maiei Sandu grațierea Evgheniei Guțul, omul de încredere al lui Ilan Șor
Avocat trimis în judecată: ar fi primit 5 800 de euro și 22 000 de lei pentru influențarea a două dosare
















