12:47:50 29.03.2024
Stiri

DEZVĂLUIRI ale piloților care îți vor SCHIMBA modul în care privești o călătorie cu avionul

Știri 06.08.2018 15:39 Vizualizări1682 Autor: Ziarul National
DEZVĂLUIRI ale piloților care îți vor SCHIMBA modul în care privești o călătorie cu avionul sursa: unica.ro


Îți prezentăm răspunsurile unor piloți la întrebările pe care orice pasager și le-a pus măcar o dată. Dezvăluirile lor îți va schimba, cu siguranță, modul în care privești o călătorie cu avionul:

Avioanele sunt lovite de fulgere frecvent

„Am fost lovit de fulger de două ori. Majoritatea piloților au trecut prin asta. Auzi un zgomot asurzitor și vezi o lumină puternică și asta este. Avionul este făcut ca să reziste. Fulgerul nu o să doboare avionul” – Charlotte, pilot la o linie aeriană regională, Carolina de Nord.

Nu întotdeauna călătorești cu compania aeriană pentru care ai plătit

„Se întâmplă să intri pe site-ul web al unei anumite companii aeriene, îți cumperi un bilet, dar în jumătate din cazuri călătorești cu o companie aeriană regională. Regionalele nu dețin aceleași standarde de siguranță ca liderii pieței: piloții lor nu sunt obligați să aibă atât de multă vechime de zboruri, iar pasagerii nu știu asta” – comandant la o importantă linie aeriană.

Dacă îți este teamă de avion, cel mai bine este să călătorești dimineața

„Încălzirea solului pe timpul zilei creează golurile de aer, iar după-amiază există mai multe șanse de furtună” – Jerry Johnson, pilot, Los Angeles.

Cele mai confortabile locuri sunt cele de lângă aripile avionului

„Avionul este ca un balansoar. Dacă ești poziționat pe mijloc, nu te miști prea mult.” – John Nance, pilot pensionat, Seattle.

Oamenii nu înțeleg de ce nu pot folosi produsele electronice pe durata decolării și aterizării

„Nu ne facem griji cu privire la interferențele electronice. Dar nu cred că și-ar dori nimeni să fie lovit în cap de un laptop, în timp ce avionul rulează cu peste 200 km/h. Și nici nu vrem să le stricăm distracția pasagerilor care stau cu căștile în urechi. Vrem doar să audă măsurile de siguranță în caz de urgență.” – Jim Tilmon, pilot pensionat de la American Airlines, Phoenix.

Unele măsuri de siguranță nu sunt înțelese nici măcar de piloți

„Cum ar fi faptul că atunci când suntem la 10.000 metri altitudine și străbatem aerul cu 600 km/oră, în contextul în care ar putea apărea turbulențe în orice clipă, însoțitorii de zbor pot merge liber prin cabină și pot servi băuturi fierbinți, dar atunci când suntem la sol, pe o bucată netedă de asfalt și avem o viteză de 15 km/ oră, stewarzii trebuie să stea jos, cu centurile de siguranță cuplate” – Jack Stephan, pilot pensionat la US Airways, Annapolis.

Pasagerii nu au de ce să își facă griji în legătură cu turbulențele

„Piloților nu le vine să creadă că sunt atât de mulți oameni cărora le este frică de turbulențe. Este practic imposibil ca o turbulență să provoace un accident. Nu evităm turbulențele fiindcă ne temem că vom pierde o aripă din cauza lor, ci pentru că sunt enervante” – Patrick Smith, pilot, Seattle.

Curenții ascendenți sunt periculoși, ci nu turbulențele

„Dacă avionul intră într-un curent ascendent de proporții, pe care nu îl vezi pe radar noaptea, este ca si cum ai izbi un spate imens de decelerare cu 800 km/h. Impactul te aruncă în sus și apoi te coboară violent în jos. Nu este la fel ca la turbulențe, care îi zdruncină puțin pe pasageri” – Hohn Nance, pilot pensionat, Texas.

Este foarte important ca aeronava să ajungă la timp

„Nu, nu ți se pare. Liniile aeriene chiar și-au ajustat ora estimată a sosirii, astfel încât să ajungă mai frecvent la timp. Așadar, s-ar putea să declare că un zbor va dura două ore când, de fapt, durează o oră și 45 de minute” – comandant la AirTran Airways, SUA.

Piloții sunt presați să economisească combustibil

„Mereu se fac presiuni asupra mea să iau mai puțin combustibil decât aș vrea. Liniile aeriene sunt preocupate în permanență de cheltuieli. Uneori, dacă iei kerosen la limită și ai de-a face cu furtuni sau întârzieri, te poți trezi că rămâi fără combustibil și trebuie să aterizezi pe un alt aeroport” – comandant la o mare linie aeriană.

Trei lucruri pe care un pilot chiar nu ți le-ar spune

„Vom intra într-o furtună”. Va spune în schimb: „S-ar putea ca vremea (sau vântul sau ploaia) să ne dea bătăi de cap”.
„Tocmai a cedat un motor”. Va spune în schimb: „Avem un motor cu indicații imprecise”. (Sau mai curând nu va spune nimic și, ca pasager, nu îți vei da seama ce s-a întâmplat. Cele mai multe avioane pot zbura fără un motor).
„Oameni buni, avem vizibilitate zero”. Va spune în schimb: „Este ceva ceață în zonă” – comandant la o importantă companie aeriană.

De ce majoritatea oamenilor se simt rău după ce călătoresc cu avionul

„Cei mai mulți oameni se simt rău după ce călătoresc cu avionul, nu din cauza aerului respirat, ci a obiectelor atinse. Să pornești întotdeauna de la premisa că butonul care acționează spătarul scaunului și măsuța pliabilă nu au fost șterse, deși este adevărat că ștergem toaleta” ­– Patrick Smith, pilot, Seattle.

Este periculos să călătorești cu un copil în brațe

„ Este bine să călătorești cu un bebeluș pe genunchi? Nu, este foarte periculos. În caz de impact sau de decelerare, sunt șanse mari să îți scapi copilul, care se va transforma într-un proiectil. Logica autorităților este că, dacă te-am obliga să cumperi un loc costisitor și pentru bebeluș, ai lua mașina” – Patrick Smith, fost pilot american și autor de articole pe askthepilot.com.

Trebuie să te așezi atunci când însoțitorii de zbor îți spun asta

„Una este când pilotul aprinde semnalul luminos de legare a centurii de siguranță pentru pasageri. Însă dacă un însoțitor de zbor îți spune să te așezi pe scaun, ar fi bine să îl asculți. Înseamnă că urmează niște turbulențe puternice” – Joe D’Eon, pilot american la o mare companie aeriană.

Piloții sunt extenuați

„Adevărul este că suntem extenuați. Regulile ne permit să fim în tură 16 ore fără pauză. Sunt mult mai multe ore decât în cazul șoferilor de TIR. Și, spre deosebire de ei, care pot să tragă pe dreapta la primul popas, noi nu putem să tragem la următorul nor” – comandant la o linie aeriană din SUA.

Sursa: unica.ro


Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
29.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Încă o dată despre u...

25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md