Ministrul Educației, Dan Perciun, impresionează la Școala Profesională din Ungheni: Parteneriate puternice și educație modernizată în sprijinul viitorilor meseriași ai țării


Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a efectuat o vizită importantă în raionul Ungheni la Școala Profesională din Ungheni, considerată printre cele mai semnificative instituții de învățământ tehnic din regiune.
Inițial, școala a început cu doar 150 de elevi, oferind câteva meserii de bază precum tractorist, aparatist în industria alimentară și electrogazosudor. Astăzi, instituția numără peste 500 de elevi care studiază acolo, unii dintre ei în regim bugetar. Aceștia sunt ghidați de un corp profesoral format din 37 de cadre didactice și 4 manageri. Oferta educațională s-a extins semnificativ, incluzând meserii ca mecanic auto, electrician auto și în construcții, cusătoreasă, operator suport tehnic calculatoare și bineînțeles, electrogazosudor sau zugrav, dintre care unele sunt predate și prin sistemul dual.
Școala asigură un mediu tehnic bine dotat, cu ateliere de specialitate, laboratoare avansate și spații de cazare în cele trei cămine ale sale.
Discuțiile dintre ministru și echipa managerială au pus accentul pe diverse provocări ale învățământului profesional. Printre acestea se numără atragerea cadrelor didactice noi, prevenirea abandonului şcolar în rândul elevilor din medii vulnerabile și întărirea componentelor practice ale curriculei.
Dan Perciun și-a arătat aprecierea față de eforturile instituției și a subliniat importanța parteneriatelor puternice cu agenții economici și organizațiile locale. Colaborările cu firme din domeniul auto, IT, industria textilă și serviciile publice îmbunătățesc integrarea practică a elevilor și susțin învățământul dual.
Școala participă activ în proiecte educaționale importante ca EduLife, CREATIVO II și CONSEPT V. Aceste proiecte au avut un impact major în modernizarea spațiilor de învățare și în crearea unui mediu educațional mai incluziv și prietenos pentru tineret în cadrul instituției.








































































