13:11:22 19.03.2024
Stiri

Expert IDIS Viitorul: „Moldova are doua RECORDURI anul acesta, care mai mult sperie decât bucură. Coșmarul abia începe”

Economie 20.05.2019 14:09 Vizualizări1469 Autor: Ziarul National
Expert IDIS Viitorul: „Moldova are doua RECORDURI anul acesta, care mai mult sperie decât bucură. Coșmarul abia începe”


Numărul automobilelor înregistrate în R. Moldova a depășit anul acesta cifra de 1 000 000, ceea ce înseamnă că fiecare a doua familie deține câte un mijloc de transport. Totuși, creșterea numărului de automobile înregistrate creează probleme - ambuteiajele, afirmă expertul IDIS Viitorul, Veaceslav Ioniță.

Într-un material publicat pe blogul său, Ioniță crede că acest „coșmar al ambuteiajelor” abia începe și sunt necesare soluții, ca să nu pierdem zeci de ore lunar pe străzile aglomerate.

„În luna mai 2019, R. Moldova va înregistra un milion de unități de transport, dintre care 625 de mii sunt autoturisme. Iar cea mai mare parte din ele sunt concentrate în municipiul Chișinău. Numărul de autovehicule, în prezent, este de peste cinci ori mai mare față de sfârșitul anilor 80 (destrămarea URSS), când numărul lor se ridica la 226 de mii, inclusiv cele înregistrate în stânga Nistrului. Dacă ne uităm la dinamica mașinilor procurate de moldoveni, atunci observăm că avem o dublare a numărului la fiecare 15 ani. Următoarea dublare, până la 2 milioane mijloace de transport, se va realiza mult mai repede - în cel mult 10 ani”, consideră expertul.

Potrivit lui Ioniță, chiar dacă numărul de mașini a crescut până la un milion, atunci infrastructura rutieră este aceeași ca acum 30 de ani.

„Dacă cineva crede că ambuteiajele din oraș sunt un coșmar, doresc să vă liniștesc: coșmarul abia începe. Cele mai mari probleme ale traficului din Chișinău sunt sensul giratoriu de la Gară și cercul de la intersecția Ismail / Calea Moșilor.

„În multe orașe, pentru fluidizarea traficului s-a interzis pe anumite străzi virarea la stânga. Parțial acest lucru este implementat și în mun. Chișinău pe bd. Ștefan cel Mare (str. Eminescu, str. Armenească etc.). Dar vreau să mă opresc pe un caz ieșit din comun: Intersecția Alecu Russo / Dimo. Str. Alecu Russo este o arteră strategică a mun. Chișinău, care leagă sectorul Ciocana de restul orașului. Din acest motiv au și fost cheltuite zeci de milioane de lei pentru modernizarea ei și majorarea numărului de benzi până la șase, câte trei în ambele direcții. Însă toată această investiție este anulată de permisiunea de a vira spre stânga, în special dinspre sectorul Râșcani spre Ciocana. Seară de seară poți urmări același tablou – din cele trei benzi spre Ciocana funcțională este doar una, deoarece o bandă este ocupată de staționarea transportului în comun, iar alta - de o mașină sau două care virează la stânga.

Care este sensul reparației și suplinirea străzii până la trei benzi într-o singură direcție? Mii de mașini se înghesuiesc zilnic pe o singură bandă, pentru a se deplasa spre cel mai populat sectorul al capitalei, iar pe banda din dreapta sunt două-trei mașini care virează la stânga. Pentru cele două-trei mașini există soluția bd. Moscova - str. Miron Costin, cu virare doar pe dreapta.

Prima soluție simplă și fără costuri. Ar permite fluidizarea traficului urban. Evident că e nevoie și de soluții alternative. Problema ambuteiajelor abia începe și merită toată atenția autorităților, grupurilor de experți, arhitecților și a tuturor celor care lunar pierd zeci de ore în trafic”, a conchis Ioniță.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
18.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin și Rusia ca bo...

15.03.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Raportul lui Dorin R...

11.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Cât de naivă e „șefa...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md