11:57:58 19.10.2017
Stiri

Centura de ocolire a Ungheniului, care va SCURTA drumul până la Iași cu 20 de kilometri, va fi gata până la finele lunii octombrie

Economie 11.10.2017 11:40 Vizualizări1773 Autor: Ziarul National
Centura de ocolire a Ungheniului, care va SCURTA drumul până la Iași cu 20 de kilometri, va fi gata până la finele lunii octombrie Timpul

Centura de ocolire a municipiului Ungheni, care va scurta distanța până la Vama Sculeni cu 20 de kilometri, va fi dată în exploatare la 31 octombrie curent.

Promisiunea a fost făcută de reprezentanții firmei „OHL ZS” din Cehia care construiește acest drum, la întâlnirea avută ieri cu ministrul Economiei și Infrastructurii, Octavian Calmâc.

Ministrul le-a spus reprezentanților firmei din Cehia că acest proiect este „extrem de important” pentru Republica Moldova, deoarece va scurta cu circa 20 km drumul până la Vama Sculeni și la noul pod peste Prut, proiect preconizat spre realizare în colaborare cu România în zona comunei Zagarancea. Plus la toate, centura va micșora esențial circulația transportului de tranzit prin municipiul Ungheni.

La aceeași întâlnire, Calmâc le-a atras atenția reprezentanților companiei „OHL ZS” din Cehia, care îndeplinește lucrările de reabilitare a două segmente de circa 50 km a traseului Chișinău – Ungheni – Sculeni, inclusiv construcția drumului de ocolire a municipiului Ungheni, că întârzie și nu-și îndeplinesc obligațiile contractuale, apreciind prestația antreprenorului drept „nesatisfăcătoare”.


„Reabilitarea drumurilor naționale constituie unul dintre obiectivele primordiale ale autorităților, inclusiv în raport cu partenerii de dezvoltare, care susțin prin diferite fonduri aceste proiecte. În aceste condiții, suntem nevoiți să intervenim cu decizii prompte în procesul de realizare a contractelor și să solicităm garanții din partea antreprenorilor privind capacitatea de îndeplinirea a lucrărilor”, a spus ministrul Economiei și Infrastructurii.

În opinia vicepremierului, progresul lent în realizarea lucrărilor se datorează termenului îndelungat de elaborare a detaliilor de execuție de către antreprenori, modificărilor în proiectele tehnice din cauza executării necalitative a acestora, neachitarea la timp de către antreprenori a materialelor contractate etc. Ministrul le-a cerut responsabililor de la firmă un plan săptămânal de acțiuni privind mersul lucrărilor, termene concrete de dare în exploatare a fiecărui segment de drum etc.

Reprezentanții companiei au recunoscut că se confruntă cu probleme atât obiective, cât și subiective în realizarea prevederilor contractuale, dând asigurări că până la finele anului curent vor depune eforturi maxime în realizarea lucrărilor, încât anul viitor să fie îndeplinite toate obiectivele asumate în reabilitarea drumului.

Merită și prietenii tăi să stie ASTA. Informează-i acum!





Mihael 11.10.2017 16:40

Pentru a scurta drumul Chisinau-Iasi, podul peste Prut trebuie sa fie construit la sud de Ungheni, in dreptul localitatii Valea Mare, dar nu la Zagarancea, iar drumul trebuie sa treaca prin Nisporeni, dar nu pe la Cornesti!

Mihael 11.10.2017 16:43

Cel mai scurt drum Chisinau - Iasi, in acest moment, are o lungime de 152 km, in timp ce distanta directa intre aceste orase este de doar 95 km. Daca tragem o linie dreapta pe harta, legand centrul Chisinaului de centrul Iasului, observam ca toate drumurile existente, asfaltate, renovate sau in stare de renovare, deviaza mult fata de aceasta linie. Linia trece in dreptul localitatilor Condrita, Horodca, Iurceni, Nisporeni, Bolduresti, Bratuleni, Valea Mare. Drumurile existente, care leaga Chisinaul cu cea mai apropiata metropola romaneasca, sunt parca in mod intentionat facute extrem de serpuite si ocolitoare. De ce oare cel mai scurt drum spre Iasi trece prin Calarasi si Cornesti, daca mult mai corect este sa treaca prin Nisporeni? Remarcabil este faptul ca Iasul se afla exact pe axa Chisinau-Budapesta, unde gasim un nod important de autostrazi spre mai multe destinatii din Uniunea Europena. Conform planurilor Ministerului Transporturilor, urmeaza sa fie construit un pod nou peste Prut, la nord de orasul Ungheni, desi axa Chisinau - Iasi trece la sud de Ungheni, in dreptul localitatilor Valea Mare - Opriseni. Dar de-a lungul acestei drepte gasim un drum vechi, neglijat, petruit, neasfaltat si foarte dificil de utilizat, care leaga localitatile Nisporeni - Bolduresti - Bratuleni - Valea Mare, cu o lungime de doar 30 km. Cum arata acest drum se poate vedea aici: https://www.facebook.com/juramihael/media_set… Acest drum vechi este suficient de lat, fara pante abrupte si poate fi transformat intr-o autostrada moderna cu 4 sau chiar 6 benzi, iar impreuna cu un pod peste Prut, in dreptul localitatilor Valea Mare - Opriseni, ar putea scurta considerabil drumul de la Chisinau la Iasi. Distanta de la Chisinau la Iurceni, in acest moment, este de 60 km (dar este posibil pe viitor sa fie scurtata in dreptul localitatilor Horodca si Nimoreni), intre Iurceni si Nisporeni (daca se face drum direct) sunt doar 7 km, intre Nisporeni - Valea Mare sunt 30 km, iar intre Valea Mare si Iasi sunt inca 20 km (drumul existent Opriseni - Iasi, care ar putea fi largit de partea romana), in total 117 km, cu 35 km mai putin decat cel mai scurt drum din momentul de fata. Legatura cu localitatea Iurceni poate fi asigurata si prin reamenajarea drumului Chisinau - Straseni - Lozova - Iurceni. De drum mult mai scurt spre Iasi ar beneficia nu doar municipiul Chisinau, dar si orasele Straseni, Ialoveni, Hancesti, Nisporeni, Ungheni si tot restul localitatilor din sudul si centrul tarii, fara ca localitatile din nord sa fie dezavantajate, existand podul de la Sculeni, foarte aproape de locul preconizat pentru constructia noului pod. Mai mult decat atat, pe axa Chisinau - Iasi se afla si orasele Tighina, Tiraspol, Odesa. In cazul in care podul peste Prut va fi construit in partea de nord a orasului Ungheni, drumul spre Iasi va fi in continuare mai lung si mai anevoios pentru cele mai multe localitati din Republica Moldova si din afara. Sper ca nu este nevoie sa amintesc, cat de importanta este reteaua de drumumuri pentru dezvoltarea eficienta si sanatoasa a economiei tarii, pentru legaturile economice si culturale stranse cu ultima capitala a Principatului Moldovei si cea mai apropiata metropola din Romania si Uniunea Europeana!

Comentarii
Promo
Promo
Punct de vedere NAȚIONAL
16.10.2017 09:19 Nicolae Negru PAS și PD se află într-o barcă sau de...

13.10.2017 09:18 Nicolae Negru Excursia de 28 de milioane de euro a ...

09.10.2017 09:19 Nicolae Negru Referendumul anti-Chirtoacă și boicot...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Credeți că UE trebuie să revizuiască Acordul de asociere și să suspende finanțarea R. Moldova, după aprobarea sistemului electoral mixt?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2017. Toate drepturile sunt rezervate

Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md