Cele mai mari RIVALITĂȚI din lumea afacerilor
Oricât de mult ne-am dori, noțiunea de rivalitate nu poate fi neutralizată. De-a lungul timpului, numeroase familii au fost distruse de orgoliile și ambițiile membrilor, în vederea obținerii a cât mai mulți bani și cât mai multă faimă. Acestea sunt cele mai mari rivalități din lumea afacerilor.
Coca-Cola vs Pepsi
Aceasta este, poate, cea mai cunoscută rivalitate din lumea afacerilor. Putem spune chiar că este legendară. Deși focul a fost întețit în anul 1975 prin provocarea lansată fățiș de Pepsi, cele două branduri se luptă de peste 100 de ani. În acel an, Pepsi a lansat campania „Provocarea Pepsi”, reușind să facă paradă ani de zile cu triumful său în testele de gust. De atunci, cele două companii s-au luptat în ceea ce privește programele de fidelizare, iar această luptă crâncenă a continuat și pe toate canalele de social media.
Totul a început în 1886, când John S. Pemberton a elaborat rețeta originală a Coca-Cola.
Pe de altă parte, brandul Pepsi-Cola a fost creat 13 ani mai târziu de farmacistul Caleb Bradham, când Coca-Cola vindea deja patru milioane de litri pe an.
Cola și-a creat faimoasa sticlă având contururile rotunjite și s-a extins și în Europa. Între timp, Pepsi a intrat în faliment, în 1923, din cauza raționalizării zahărului. După o revenire, Pepsi a intrat din nou în faliment, opt ani mai târziu, însă de această dată și-a revenit mult mai repede. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Pepsi și-a infuzat energie în campaniile publicitare și a început să comercializeze și băutura la cutii. Pe de altă parte, în anii ’50, Cola a intrat pe micul ecran, în timp ce Pepsi se zbătea să țină pasul cu rebranduirea.
Cola s-a înregistrat la Bursă în 1962, odată cu lansarea Sprite, cel care va deveni unul dintre cele mai de succes produse ale sale. Pepsi s-a unit cu Frito Lay la mijlocul anilor ‘60, conturând scena războiului de azi. Băuturile dietetice au apărut pe piață creând un nou segment de competitiv. Cola conduce piața pe segmentul de băuturi răcoritoare, dar liniile de afaceri diversificate ale Pepsi atrag mai mult cash.
Burger King vs Mc Donald`s
O altă rivalitate colosală a brandurilor a fost cea dintre Burger King și Mc Donald`s. Când Burger King și-a deschis primul restaurant, în 1954, Mc Donald’s avea deja un deceniu de când vindea hamburgeri. Totuși, acest lucru nu i-a făcut pe James W. McLamore și pe David Edgerton să stăruie asupra deciziei de a intra pe piața fast-food. Abia după preluarea sa de către Pillsbury, în 1967, Burger King a avut curajul de a scoate sabia pentru a se duela cu McDonald’s. „Atacurile” nu au fost însă niciodată foarte violente, ambele companii concentrându-se mai degrabă asupra posibilității de dezvoltare a produselor proprii. Au existat totuși și mici excepții, precum reclama din 1981 sau campania Wopper Virgins din 2009.
Microsoft vs Apple
Istoria rivalității dintre cei doi giganți IT este bine documentată și ar putea începe cu faimoasa reclamă de lansare a MAC, din 1984. Tot la capitolul istorie s-ar adăuga și filmul „Pirate of the Silicon Valley” (1999), care prezintă, practic, povestea acestor branduri. Apoi, când Apple a creat haioasele reclame „Hi, I’m a MAC, and I’m a PC”, Microsoft a venit cu varianta scurtă a mesajului „I’m a PC”.
Miller vs Anheuser Busch
Cele două companii și-au împărțit piața americană a berii, duelându-se constant în reclame și promoții. Dar cele mai savuroase campanii rămân cele pentru mărcile Miller Lite și Bud Light. Miller a lansat „President of Beers” , apoi reclama cu dalmațianul pofticios la care Anheuser a răspuns cu un alt… dalmațian. Și s-au tot contrat, de-a lungul timpului, în astfel de reclame, spre amuzamentul publicului. Unele dintre ele au mers însă atât de departe, încât difuzarea lor a fost interzisă.
Audi vs BMW
Animozitatea dintre cele două mărci nemțești este una foarte veche. Fiecare a încercat, în fel și chip, să câștige supremația pe piața auto. Luptele s-au purtat pe cele mai diverse câmpuri de bătălie, de la pistele de curse la revistele internaționale de profil sau prin saloanele auto. Iar lupta a devenit și mai aprigă atunci când, în Santa Monica, în anul 2000, a apărut un afiș uriaș cu noul BMW și mesajul „Checkmate” (Șah-mat), cu referire subtilă și totuși directă către competitorul său. Dar acesta nu a fost decât începutul. Din senin au răsărit billboarduri ale Audi cu mesajul: „Chess? No thanks, I’d rather be driving” (Șah? Nu, mulțumesc, prefer să conduc), urmat de „Your move, BMW” (E mutarea ta, BMW). Apoi, bătălia s-a mutat on-line, pe Facebook.
Starbucks vs Dunkin’ Donuts
Aceasta este o rivalitate atipică, cu un sens unic, pentru că, în ciuda tuturor atacurilor venite din partea Dunkin’, Starbucks a preferat să păstreze tăcerea.
Dunkin’Donuts a început asaltul în 2007 cu o campanie în care lua în râs deprinderea de a bea cafea. Un an mai târziu, reclamele au devenit mult mai explicite. Mesajul? „Friends don’t let friends drink Starbucks” (Prietenii nu-și lasă prietenii să bea cafea de la Starbucks). Cu toate acestea, gigantul cafelei n-a spus nimic. Ar putea fi și asta o tactică?
Domino vs Subway
Domino i-a supărat pe cei de la Subway când, în 2009, au lansat pe piață sandviciul copt în cuptor însă adevăratul moment al nervilor duși la extrem a fost atunci când au inițiat o campanie de testare de produs, pretinzând că sandviciul lor este mai bun decât renumitul Subway 2-to-1. Compania le-a trimis celor de la Domino o scrisoare în care le solicitau să își retragă reclamele. Lucrurile au devenit însă și mai interesante în momentul în care Dave Brandon, președintele Domino, a apărut într-o reclamă în care punea la cuptor scrisoarea trimisă de către Subway. Ăsta da tupeu!
Sursa: ziarulring.ro
Marcel Ciolacu, asigurări ferme pentru Maia Sandu: „Vom face în continuare tot ceea ce ține de noi, prin proiecte concrete și împărtășind din experiența noastră în integrarea europeană, pentru a sprijini acest parcurs pentru R. Moldova”
Agențiile de Asistență Socială din șase raioane au fost dotate cu mașini noi. Echipele mobile vor putea ajunge mai ușor la beneficiarii din localitățile îndepărtate
Dorin Recean, după întrevederea cu Marcel Ciolacu: „România întotdeauna a fost un partener de nădejde, oferindu-ne sprijin valoros în cele mai dificile momente, dar și în parcursul nostru european”