Zeci de școli din țară se pregătesc să câștige granturi de 36 mii de dolari pentru a revoluționa educația


Un total de 540 de reprezentanți din 180 de instituții de învățământ general din țară, care au depus cereri pentru a-și exprima interesul în Programul de Granturi Școlare, au beneficiat de sesiuni de instruire în vederea elaborării propunerilor de proiecte pentru a participa în acest program.
Instruirile s-au desfășurat în intervalul mai-iunie 2025. Managerii școlari și profesorii au dobândit competențe și abilități ce le vor permite să creeze propuneri de proiect pentru programul actual, dar și să aplice în viitor pentru diferite oportunități de finanțare. Participanții au acumulat cunoștințe despre managementul proiectelor, colectarea de fonduri și utilizarea tehnologiilor digitale în îmbunătățirea procesului educativ.
În perioada următoare, instituțiile de învățământ își vor dezvolta și depune propunerile de proiecte pentru a fi selectate în cadrul concursului Programului de Granturi Școlare. Din întreaga țară vor fi alese 120 de instituții de învățământ care vor beneficia, între anii 2025 și 2027, de bunuri, servicii și sesiuni de instruire pentru a spori calitatea educației în școli.
Programul de Granturi este conceput să sprijine dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice, inclusiv prin formarea unei rețele profesionale de învățare. Aceasta va reuni profesori din Republica Moldova și din alte țări pentru implementarea de proiecte școlare ce promovează practici pedagogice inovatoare în domenii prioritare.
Bugetul Programului de Granturi Școlare este de 4,32 milioane de dolari, oferind 120 de granturi în valoare de 36 mii de dolari pentru fiecare instituție câștigătoare. Această inițiativă este parte a Proiectului „Îmbunătățirea Calității Educației” (EQIP), pus în aplicare de MEC și susținut de Banca Mondială, Parteneriatul Global pentru Educație și Fondul Fiduciar cu Donatori Multipli al Parteneriatului pentru Învățarea Timpurie.













































































