UTIL // Cum să întocmiți CORECT o petiție, dacă v-au păcălit vânzătorii: APCSP atenționează că NU examinează plângeri anonime
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) anunță că, în ultimul timp, înregistrează multe petiții de la consumatorii care reclamă încălcarea drepturilor, plângerile depuse, însă, nu corespund normelor legale și angajații acestei instituții nu le pot examina.
APCSP face trimitere la Legea cu privire la petiționare care prevede, între altele, că „petițiile trebuie să fie semnate de autor, indicându-se numele, prenumele și domiciliul” și că „petițiile ce nu întrunesc condițiile prevăzute la alin. (1) se consideră anonime și nu se examinează”.
Angajații Agenției roagă toți consumatorii care depun reclamații fie prin intermediul oficiilor Poștei Moldovei, fie prin intermediul adreselor electronice consumator@apc.gov.md sau info@apc.gov.md să indice, pe lângă descrierea motivului reclamației, obligatoriu și următoarele detalii:
1. Numele, prenumele consumatorului;
2. Adresa domiciliului;
3. Telefon;
4. Denumirea agentului economic ce a comercializat produsul (serviciul);
5. Produsul (serviciul) reclamat;
6. Data achiziționării produsului;
7. Bonul de plată (chitanța);
8. Detalii privind deficiențele produsului (serviciului) reclamat;
9. Revendicările consumatorului;
10. Semnătura consumatorului;
Pentru respectarea condițiilor de examinare a unei petiții de către autoritatea de stat privind protecția drepturilor consumatorilor, accesați acest link pentru a vedea modelul integral de scriere a unei reclamații.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania