17:50:19 26.04.2024
Stiri

STUDIU // Tot mai mulți tineri din R. Moldova vor să-și deschidă o afacere, iar cea mai tentată este în AGRICULTURĂ

Economie 26.11.2015 11:30 Vizualizări2223 Autor: Galina Munteanu


STUDIU // Tot mai mulți tineri din R. Moldova vor să-și deschidă o afacere, iar cea mai tentată este în AGRICULTURĂ

Peste 50 la sută din tinerii intervievați într-un sondaj, realizat de o companie de consultanță și cercetări de marketing în R. Moldova, susțin că doresc să deschidă o afacere pentru a se întreține.

Potrivit studiului, domeniile care trezesc cel mai mare interes în rândul tinerilor sunt cele tradiționale - agricultura (22%), comerțul (20%) și prestarea serviciilor (17%). În același timp, IT a cumulat o cotă de 4%.

Tinerii din mediul rural par a fi mai entuziasmați decât cei din orașe de ideea deschiderii unei afaceri în domeniul agriculturii (29% față de 14% a celor din mediul urban) și în domeniul comerțului (27% față de 12%), pe când tinerii din mediul urban sunt mai interesați de sfera prestării de servicii (20% față de 13%).

Dorința de a obține independența financiară este motivația-cheie pentru potențialii antreprenori în deschiderea afacerii (3,8 puncte din 5 puncte maxime), fiind urmată de posibilitatea realizării personale (3,6 puncte). Dorința de a investi banii a acumulat cel mai mic scor - de 2,5 puncte.

Fiind întrebați unde se va afla afacerea lor, 57% dintre antreprenorii potențiali au indicat că vor înființa afacerea doar în R. Moldova, 22% au indicat că au în plan și o afacere peste hotare (motivând intenția de a rămâne prin dorința de a sta lângă casă și familie – 50%, necunoașterea limbilor străine – 19%, dorința de a dezvolta economia Moldovei – 17%, de rămâne lângă prieteni – 14%, patriotismul a fost numit de 12% și condițiile potrivite pentru dezvoltarea afacerii – de 10%).

Cât privește identitatea tinerilor antreprenori, 59 la sută dintre aceștia sunt bărbați, 82% au studii superioare, iar 83 la sută sunt din mediul urban. De asemenea, 24% activează în comerț, zece la sută - în construcții și 9% - în agricultură.

Dacă e să ne referim la barierile pe care le întâlnesc aceștia, principalele sunt lipsa banilor - 45%, situația politică actuală din țară - 14%, concurența - 12%. Alte bariere presupuse sunt situațiile neprevăzute, birocrația, impozitele mari, lipsa susținerii, lipsa unor informații, corupția sau piedici din partea statului.

Pentru a putea face față dificultăților care vor apărea, majoritatea tinerilor iau în calcul varianta că vor lua împrumuturi, vor continua să muncească, să dea dovadă de insistență sau vor da mită.

Autorii studiului au desfășurat două sondaje asupra a două grupuri-țintă de populație. Primul grup au fost potențialii antreprenori, cu un eșantion de 250 de persoane, dar și printre antreprenorii actuali – tinerii cu vârstă între 16-29 de ani, care sunt fondatori sau co-fondatori ai unei afaceri înregistrate.


Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
26.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ion Chicu în fața is...

22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md