Programul de învățare socio-emoțională se extinde în toate grădinițele din țară pentru a promova incluziunea și dezvoltarea emoțională a copiilor


4 800 de cadre didactice și 60 000 de copii, cu vârsta între 5 și 6 ani, vor beneficia de resurse pentru învățare socio-emoțională, cum ar fi cărți și ghiduri cu activități, prin Programul de învățare socio-emoțională în grădinițe. Acesta vizează promovarea incluziunii prin intermediul materialelor didactice, precum: cărți, resurse pentru lecții și ghiduri de planificare pentru educatori. De asemenea, programul include resurse digitale pentru părinți și formarea de formatori la nivel național, precum și a educatorilor.
În prezent, 150 de Centre de Resurse din țară beneficiază de program. Aceste centre au fost lansate în instituțiile de educație timpurie în octombrie, 2024, de către MEC și UNICEF, ajungând la peste 30 000 de copii, inclusiv refugiați, cu cerințe educaționale speciale sau din medii vulnerabile.
Primele rezultate ale evaluării programului în cele 150 de Centre de Resurse arată că impulsionează dezvoltarea competențelor socio-emoționale. De asemenea, pune accentul pe incluziune, comunicare și gestionarea emoțiilor. Educatorii au descrise programul ca „necesar”, „transformator” și „o bază pentru educația secolului XXI".
Pentru a extinde și instituționaliza programul, Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF colaborează pentru a sprijini formarea cadrelor didactice și implementarea educației incluzive centrate pe copil. Recent, aproximativ 1 000 de manageri ai instituțiilor de educație timpurie și reprezentanți ai OLSDÎ au participat la o sesiune de instruire. Aceasta vizează implementarea programului în toate grădinițele cu predare în limba română din țară.









































































