Ţi-a fost afectată REPUTAŢIA? Ce instrumente există pentru a-ţi îndrepta imaginea pe internet
Vă propun un mic experiment: deschideţi un browser şi tastaţi, în bara de sus, numele dumneavoastră. Apăsaţi „enter“. Ştiţi în mare măsură ce urmează să afişeze motorul de căutare; nu vă e totuşi puţin teamă?
Un celebru citat al lui Warren Buffett este în continuare corect: „Ai nevoie de 20 de ani ca să-ţi construieşti o reputaţie bună şi doar de 5 minute să o strici“, dar singurul lucru care s-a schimbat acum este durata. Nu mai e vorba de 5 minute, e vorba de cele câteva secunde de care are nevoie cineva pentru a-ţi strica imaginea. Câteva secunde pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau vreun blog personal – iar informaţia, fie ea corectă sau nu, a intrat în patrimoniul universal al internetului.
Iar aici intervin ei: cei care ştiu cum să reacţioneze, cum să ascundă informaţiile false şi cum să le contracareze pe cele corecte. Ei sunt cei care te ajută să-ţi pierzi urma online. „Urma“ de care am amintit în titlu nu se referă la identitatea unei persoane, ci la informaţii care se pot dovedi dăunătoare. Ce instrumente există pentru a-ţi îndrepta imaginea într-un mediu care se schimbă de la o secundă la alta şi în care informaţia circulă cu cea mai mare viteză?
Un studiu al Microsoft a descoperit că 14% dintre adulţi s-au confruntat cu consecinţe negative ca urmare a activităţii online. Dintre aceştia, 21% şi-au pierdut locul de muncă, 16% au ratat angajarea pe un post dorit, 16% şi-au pierdut asigurarea medicală, 14% nu au putut intra la universitatea dorită, iar 15% nu au mai putut accesa un credit. Datele sunt valabile pentru Statele Unite, dar comportamentul utilizatorilor de internet nu suferă modificări majore în funcţie de zonă. Iar în cazul companiilor, consecinţele pot fi mult mai grave.
Revoluţia unui spaniol care voia să fie uitat
În 1998, ziarul spaniol „La Vanguardia” publica două anunţuri legate de executarea silită a unor proprietăţi; anunţurile veneau de la Ministerul Muncii şi Afacerilor Sociale din Spania, având ca scop atragerea unui număr cât mai mare de participanţi la licitaţie.
DECIS // Telefoanele mobile, INTERZISE în timpul lecțiilor
VIDEO // Grămezi de BANI și pistoale la o companie de transport din Chișinău. Firma e vizată într-un caz de evaziune fiscală de 3 500 000 de lei
R. Moldova, PREGĂTITĂ de sezonul rece 2024-2025. „Energocom” a discutat cu „Nuclearelectrica” și „OMV Petrom” din România în privința suplinirii importurilor de energie electrică la preț preferențial până la sfârșitul lunii martie 2025