12:25:35 28.03.2024
Stiri

Descoperirea unui „computer” vechi de 2000 de ani încă îi uimeşte pe oamenii de ştiinţă. Cum funcționează acesta

Actualitate 30.05.2023 07:30 Vizualizări2279 Autor: Ziarul National

Un artefact antic numit mecanismul Antikythera, considerat cel mai vechi computer din lume, încă îşi păstrează secretele după mai bine de un secol de la descoperirea sa.

Mecanismul Antikythera este un dispozitiv complex din bronz care datează din secolul al II-lea î.Hr. şi care era folosit pentru a calcula mişcările planetelor, stelelor şi eclipselor.

Dispozitivul a fost găsit în 1901 în epava unei corăbii romane scufundate lângă insula grecească Antikythera. De atunci, oamenii de ştiinţă au încercat să îi descifreze funcţionarea şi scopul, folosind tehnici avansate de scanare şi modelare.

Un nou studiu publicat în revista Scientific Reports a dezvăluit noi detalii despre mecanismul Antikythera, cum ar fi faptul că avea un sistem de afişare cu două feţe, una pentru mişcările solare şi lunare şi una pentru mişcările planetare.

Studiul a arătat şi că mecanismul Antikythera era bazat pe o teorie cosmologică grecească care plasa Pământul în centrul universului şi care era diferită de cea folosită de astronomii babilonieni sau egipteni. Acest lucru sugerează că dispozitivul era o creaţie originală şi nu o copie a altor modele anterioare, potrivit indy100.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

18.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin și Rusia ca bo...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri