10:29:41 15.10.2019
 
Stiri

Caz confirmat de „sânge albastru”: Cum au diagnosticat medicii o tânără, care s-a prezentat cu simptome neobişnuite la spital

Știri 21.09.2019 19:22 Vizualizări2102 Autor: Ziarul National
Caz confirmat de „sânge albastru”: Cum au diagnosticat medicii o tânără, care s-a prezentat cu simptome neobişnuite la spital

Se pare că termenul „sânge albastru” nu mai este doar o expresie. O tânără a atras interesul comunităţii medicale, după ce s-a prezentat la un spital din SUA, iar în urma investigaţiilor medicii au constatat că sângele său îşi schimbare culoarea, scrie The Guardian.

Potrivit documentului publicat în Jurnalul de Medicină New England, femeia în vârstă de 25 de ani le-a spus medicilor că folosise un analgezic obişnuit pentru a trata o durere de dinţi. A doua zi dimineaţă, la scurt timp după ce s-a trezit, s-a dus de urgenţă la spital pentru că se simţea „slăbită” şi arăta „albastră”.

Condiţia medicală se numeşte cianoză, aceasta fiind caracterizată prin tenta albastră a pielii, gingiilor, unghiilor sau mucoaselor, produsă de lipsa oxigenului în sânge.

Dr. Otis Warren, medicul care a consultat-o pe tânără, a diagnosticat problema ca fiind o boală rară de sânge în urma căruia oamenii produc o cantitate anormală de methemoglobină, un tip de hemoglobină. Aceasta poate purta oxigen, dar nu îl poate trimite cu eficienţă către ţesuturi, potrivit Bibliotecii Naţionale Medicale din SUA.

Warren a mai întâlnit un astfel de caz la un pacient care a fost tratat cu antibiotice. „Culoare pielii arăta exact la fel ca în acest caz”, a declarat Warren pentru NBC News. „Este de ajuns să vezi aşa ceva o singură dată, iar apoi nu mai poţi uita”, a adăugat medicul.

Condiţia medicală ar fi fost declanşată de un anestezic care conţine benzocaină. Femeia i-a spus lui Warren că nu a folosit întreaga cantitate din cutia medicamentului, dar medicul a declarat că „era clar că a folosit o cantitate foarte mare”.

Femeia a fost tratată cu un antidot, iar în doar câteva minute starea acesteia s-a îmbunătăţit, transmite The Guardian.

Warren a mai spus că acest caz l-a determinat să îi sfătuiască pe pacienţi să aibă mai multă grijă atunci când folosesc astfel de medicamente. „Oamenii nu îşi dau seama că ar putea exista consecinţe foarte periculoase, nu doar efecte adverse minore”, a adăugat medicul.

Prietenii tăi merită să știe ASTA!



Comentarii
Promo
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
14.10.2019 09:03 Nicolae Negru Chișinău, capitala Europei de la Lisa...

11.10.2019 08:59 Nicolae Negru Cine îl va salva pe Plahotniuc?

07.10.2019 09:23 Nicolae Negru Într-o căsătorie de interes, Dodon și...

Meteo in Moldova
Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cine credeți că are șanse să câștige funcția de primar general al Chișinăului la alegerile locale din octombrie 2019?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2018. Toate drepturile sunt rezervate

Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md