Stiri
Cât consumă ÎN REALITATE maşina ta. Orice șofer a observat cel puțin o dată asta
International
14.05.2013
11:26
756


Comisia de Mediu a Parlamentului European a dat undă verde unei propuneri legislative care cere producătorilor de autoturisme să scadă consumul de carburant cu o medie de 3,9 litri la suta de kilometri, începând din anul 2020. De asemenea, din 2025, constructorii de maşini ar trebui să producă modele care să consume cel mult 3 litri la suta de kilometri, conform organizaţiei de mediu Terra Mileniul III, scrie gândul.info.
În prezent, autoturismele noi consumă în medie 5,5 litri de carburant la suta de kilometri,conform datelor oferite de producători. Cu toate acestea, consumul în trafic real este mai mare, de 6,6 litri la suta de kilometri, în medie.
„Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la crearea unor noi locuri de muncă, cu înaltă calificare. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezintă un real progres însă, pentru a stimula tranziţia către fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limită de consum de 2,5 l/100 km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scăzute de carbon, în cadrul organizaţiei Transport&Environment, citat de Terra Mileniul III.
Parlamentul european a votat, de asemenea, pentru schimbarea modului în care se realizează testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferenţelor care există între cifrele de consum comunicate de producători şi cele obţinute de către proprietarii autoturismelor, în condiţii reale de trafic.
Un raport al organizaţiei Transport&Environment arăta că producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale.
„Toţi şoferii ştiu că de obicei este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte. În Germania, diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecinţă a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.
Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate.
În prezent, autoturismele noi consumă în medie 5,5 litri de carburant la suta de kilometri,conform datelor oferite de producători. Cu toate acestea, consumul în trafic real este mai mare, de 6,6 litri la suta de kilometri, în medie.
„Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la crearea unor noi locuri de muncă, cu înaltă calificare. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezintă un real progres însă, pentru a stimula tranziţia către fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limită de consum de 2,5 l/100 km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scăzute de carbon, în cadrul organizaţiei Transport&Environment, citat de Terra Mileniul III.
Parlamentul european a votat, de asemenea, pentru schimbarea modului în care se realizează testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferenţelor care există între cifrele de consum comunicate de producători şi cele obţinute de către proprietarii autoturismelor, în condiţii reale de trafic.
Un raport al organizaţiei Transport&Environment arăta că producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale.
„Toţi şoferii ştiu că de obicei este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte. În Germania, diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecinţă a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.
Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate.
Stiri relevante
30.07.2025
23:48
34
Primăria din Besançon retrage plângerea pentru "furtul" steagului ucrainean, atribuit unei greșeli administrative
30.07.2025
22:18
290
Kievul extinde recrutarea armatei: Persoanele de peste 60 de ani pot servi în roluri necombatante
30.07.2025
20:39
338
Tragedie în Fâșia Gaza: 14 morți și zeci de răniți lângă centre de ajutor umanitar în urma tirurilor israeliene
30.07.2025
18:42
338
18 țări europene, inclusiv România, cer finanțare pentru securitate prin planul SAFE al UE
30.07.2025
18:26
394
UE introduce un sistem avansat de control biometric la frontiere pentru cetățenii din afara Uniunii
30.07.2025
16:44
548
Cutremur devastator în Pacific declanșează erupția vulcanului Kliucevskoi și alerte de tsunami în Kamceatka și Japonia
30.07.2025
15:56
457
Planurile Kremlinului pentru alegerile din Moldova: Maia Sandu avertizează asupra intervenției rusești masive și a riscurilor de securitate națională
30.07.2025
12:32
421
Judecătorul analizează progresele în cazul furtului de artă românească din Assen, cu accent pe suspecții reținuți pentru spargerea Muzeului Drents
30.07.2025
11:05
492
Conexiuni incendiare între sabotajul rus și acțiunile columbienilor în Polonia și România
30.07.2025
08:07
505
Trump avertizează Rusia cu sancțiuni în 10 zile dacă nu se încheie războiul din Ucraina




















Top stiri
30.07.2025
22:45
81
Maia Sandu avertizează: Moldova, sub amenințarea interferenței ruse prin blocurile politice locale
30.07.2025
22:18
249
Kievul extinde recrutarea armatei: Persoanele de peste 60 de ani pot servi în roluri necombatante
30.07.2025
22:13
231
Ministerul Afacerilor Interne întărește apărarea împotriva amenințărilor hibride cu un nou centru de coordonare
30.07.2025
20:54
302
Igor Grosu la Geneva: Republica Moldova între influența rusă și drumul european
30.07.2025
20:39
316
Tragedie în Fâșia Gaza: 14 morți și zeci de răniți lângă centre de ajutor umanitar în urma tirurilor israeliene
30.07.2025
20:23
295
Republica Moldova se pregătește de cer senin pe 31 iulie 2025
30.07.2025
19:21
353
Moldova intră în programul UE „Europa Creativă”: susținere masivă pentru cultură și patrimoniu național
30.07.2025
19:02
318
Sportivii moldoveni strălucesc la Festivalul Olimpic al Tineretului European și aduc acasă medalii de aur și bronz
30.07.2025
18:42
328
18 țări europene, inclusiv România, cer finanțare pentru securitate prin planul SAFE al UE
30.07.2025
18:26
382
UE introduce un sistem avansat de control biometric la frontiere pentru cetățenii din afara Uniunii
30.07.2025
17:57
408
Guvernul și partenerii internaționali investesc 24,7 milioane de lei în dezvoltarea antreprenoriatului moldovenesc
30.07.2025
17:35
388
Vicepremierul Cristina Gherasimov primește la Vilnius confirmarea sprijinului Lituaniei pentru parcursul european al Moldovei
30.07.2025
16:44
536
Cutremur devastator în Pacific declanșează erupția vulcanului Kliucevskoi și alerte de tsunami în Kamceatka și Japonia
30.07.2025
16:07
587
Rusia desfășoară un „război total” asupra Republicii Moldova: Maia Sandu dezvăluie planurile ascunse de influență electorală ale Moscovei
30.07.2025
15:56
444
Planurile Kremlinului pentru alegerile din Moldova: Maia Sandu avertizează asupra intervenției rusești masive și a riscurilor de securitate națională
30.07.2025
15:54
396
Tânăr din Bălți arestat pentru șantaj la un adolescent: amenințări și flagrant delict la primirea banilor
30.07.2025
15:20
562
Peskov respinge acuzațiile Maiei Sandu: Rusia nu interferează în alegerile din R. Moldova
30.07.2025
15:19
617
VIDEO // Delegația R. Moldova a PĂRĂSIT, în semn de protest, sala Conferinței Mondiale a Președinților de Parlamente de la Geneva în timpul discursului rusoaicei Matvienko
30.07.2025
14:38
692
Cu musca pe căciulă? „Proeuropeanul” Ceban a reacționat la AVERTISMENTELE Maiei Sandu cu privire „vehiculele politice” finanțate de Kremlin cu sute de milioane de euro și imixtiunea Rusiei în alegerile parlamentare: „Vor să-mi interzică să candidez”
30.07.2025
14:12
426
Ministerul Energiei din Moldova adoptă un nou instrument de prognoză pentru un sector energetic sustenabil și adaptat schimbărilor climatice
30.07.2025
14:05
450
Siguranța rutieră din Republica Moldova în mâinile ANTA: Noi măsuri pentru drumuri mai sigure și aliniere la standarde europene
30.07.2025
13:50
772
Guvernul face noi numiri: Corina Alexa, secretar de stat la Finanțe, Andrei Cebotari, în Consiliul de Integritate
30.07.2025
13:38
869
Blocul lui Dodon, Vlah și Tarlev, format la insistența Moscovei, pe un butoi de pulbere. De ce s-ar fi SUPĂRAT Voronin și ce locuri pe listă a solicitat comunistul
30.07.2025
13:23
386
Noutăți legislative pentru operatorii de transport: reguli mai flexibile și aliniere la standardele europene
30.07.2025
13:18
400
Sărbătoarea lucrătorilor din aviația civilă mutată oficial pe 24 iunie în onoarea debutului istoric al aviației în Moldova


















































Actualitate
Parteneri
Social




Punct de vedere NAȚIONAL
Sondaj
Prietenii noștri