Ai cont pe Facebook? Iată câţi bani îi aduci lui Mark Zuckerberg


Utilizarea reţelei Facebook este gratuită şi aşa va fi întotdeauna, se menţionează pe site-ul creat de Mark Zuckerberg înainte de a te înscrie.
Cu toate acestea, compania face mai mulţi bani ca niciodată. Astfel, în primele trei luni ale anului, veniturile Facebook au urcat cu 49% faţă de aceeaşi perioada din 2016, la 8,03 miliarde de dolari, în timp ce profitul a înregistrat un salt de 76,6%, la 3,06 miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Facebook este cea mai mare companie de bannere digitale din lume, iar banii vin de la firmele care plătesc pentru reclamele afişate în paginile utilizatorilor. Aceştia din urmă sunt mai valoroşi ca oricând pentru compania lui Zuckerberg, care include şi Instagram, Messenger şi WhatsApp.
Câştigul mediu per utilizator a fost de 4,23 dolari în primul trimestru al anului, cu aproape 1 dolar mai mult faţă de perioada similară din 2016, în contextul în care veniturile din publicitate au crescut cu 51%, arată CNBC.
Aceste câştiguri variază destul de mult de la o regiune la alta, fiind mai ridicate în SUA şi Canada (17,07 dolari/utilizator), care sunt urmate de Europa (5,42 dolari/utilizator), şi mai scăzute în regiunea Asia-Pacific (1,98 dolari/utilizator).
Creşterea veniturilor din publicitate are loc în contextul în care agenţiile îşi extind orizonturile dincolo de televiziune şi materiale tipărite şi încearcă să ajungă la utilizatori prin intermediul omniprezentului smartphone, arată Sheryl Sandberg, şefa departamentului de operaţiuni din cadrul Facebook.
Veştile bune au continuat pentru Facebook, care a adăugat 80 de milioane de utilizatori lunari de la începutul anului şi se apropie de pragul de două miliarde de utilizatori.
Oricum, compania avertizează că a fost atinsă limita privind numărul de reclame pe care le poate afişa în pagina unui utilizator, ceea ce înseamnă că această sursă îi va aduce venituri ceva mai mici de acum încolo.
În plus, compania se confruntă în prezent cu dificultăţi în ceea ce priveşte administrarea conţinutului inadecvat. Zuckerberg a anunţat miercuri că angajează încă 3.000 de oameni pentru a modera conţinutul de pe site.
Sursa: ziare.com









































































