Viceprim-ministrul Vladimir Bolea evaluează progresul lucrărilor feroviare Prut–Fălciu: 550 metri de cale deja montați


Pe tronsonul feroviar Prut–Fălciu, lucrările pentru restabilirea conexiunii dintre Republica Moldova și România continuă să înregistreze progrese semnificative. Astăzi, viceprim-ministrul Vladimir Bolea a vizitat șantierul stației Prut 2. A fost însoțit de secretarul de stat Mircea Păscăluță și reprezentanți ai CFM Moldova, precum și de o delegație de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, condusă de Irinel Ionel Scrioșteanu.
În prezent, s-a montat deja o porțiune de 550 metri de cale ferată cu ecartament larg, care unește Stația Prut de platforma de încărcare și descărcare a mărfurilor. În paralel, a început și reparația acoperișului platformei înalte, esențială pentru transbordarea mărfurilor, atât din vagon în vagon, cât și de pe vagon pe platformă. Urmează lucrări pe linia cu ecartament european. Ea va asigura circulația trenurilor pe ruta transfrontalieră, facilitând astfel legătura directă cu rețeaua feroviară europeană.
Segmentul Cantemir–Fălciu, cu o lungime de aproximativ 4 kilometri, ocupă o poziție strategică la granița dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană. Reabilitarea infrastructurii feroviare, inclusiv a podului feroviar și a stațiilor de frontieră Prut 2 (Republica Moldova) și Fălciu (România), oferă o alternativă majoră pentru tranzitul mărfurilor, în contextul diversificării rutelor de export ale Republicii Moldova.
Tot astăzi, delegația moldo-română a participat la o ședință organizată de Consiliul Raional Cantemir. Aici, au avut loc consultări cu privire la elaborarea studiilor de fezabilitate și identificarea celor mai bune locații pentru construcția podurilor rutiere Cantemir–Fălciu și Leova–Bumbăta. Dialogul dintre autoritățile locale din Republica Moldova și România s-a concentrat pe identificarea celor mai potrivite trasee. Astfel, se dorește evitarea eventualelor dificultăți în obținerea acordurilor de mediu și garantarea unei conectivități mai bune a localităților de viitoarele poduri și de drumurile naționale.













































































