Un bătrân din Hâncești a rămas FĂRĂ pensia de pe CARD pe care o depozita de doi ani: NU divulgați nimănui datele cardului bancar și codurile pe care le primiți la telefon


Un bătrân de 83 de ani din municipiul Hâncești a rămas fără 176 de mii de lei, banii de pe cardul său care reprezentau pensia acumulată timp de doi ani.
Victima a sesizat marți, 27 aprilie, polițiștii din Hâncești.
„M-au mințit și mi-au scos banii. În timp ce vorbeam cu ei pe viber, ei îmi scoteau banii acumulați în ultimii doi ani”, s-a plâns bătrânul oamenilor legii.
Polițiștii au stabilit că, pe 26 aprilie, victima a fost telefonată în jurul orelor 18:00 de către o persoană care s-a prezentat ca fiind angajat al unei bănci comerciale și a fost întrebat la ce bancă are deschise conturi.
Bătrânul l-a crezut și i-a răspuns la întrebări. Ulterior, victima i-a comunicat persoanei necunoscute și numărul cardului, dar și codul primit între timp la telefon.
Hânceșteanul avea pe card 182 de mii de lei în total, iar 176 de mii i-au fost sustrași.
În urma discuțiilor cu reprezentanții băncii, polițiștii au constatat că, luni, de pe contul bancar al bărbatului au avut loc opt extrageri între orele 18:00 și 19:00, banii fiind extrași în orașul Moscova, Federația Rusă, prin intermediul companiei de transferuri bănești „Eldorado”.
Polițiștii întreprind acțiuni de investigație pentru a depista suspecții în acest caz, însă atenționează repetat cetățenii despre eventuale fraude bancare comise prin telefon.
Cum acționează escrocii: o persoană telefonează cetățenii sub pretextul că îi apără de o fraudă și le câștigă încrederea, solicitându-le datele și codurile primite la telefon. Din momentul în care primesc astfel de date, escrocii pot sustrage banii de pe carduri.
Astfel, oamenii legii vă îndeamnă să nu divulgați nimănui informațiile Dvs. personale sau detalii despre cardul bancar - numărul de card, data expirării, numărul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe spatele cardului etc., ca răspuns la e-mailuri, mesaje SMS, nivi chiar dacă acestea provin din numele băncii, pe paginile de site-uri web, care nu sunt concepute pentru a efectua plăți pentru bunuri și servicii sau prin telefon.
Nu uitați că, pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri etc. pe cardul dvs. bancar, persoana care va face un astfel de transfer are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, trebuie să vă dați seama imediat că aceștia sunt infractori!
Dacă ați deveni victima escrocilor, anunțați de urgență poliția și banca.









































































