Titlu propus: Mediatori educaționali pentru incluziunea copiilor romi testați în Edineț, Otaci și Soroca


Pentru a asigura accesul și incluziunea educațională a tuturor copiilor, inclusiv a celor din comunitățile rome, în trei localități – Edineț, Otaci și Soroca, va fi testată funcția de mediator educațional. Aceasta idee a fost discutată în cadrul unei întâlniri de către reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, UNICEF Moldova și Fundația pentru Dezvoltare din Republica Moldova. Noul rol va fi pilotat pe durata următoarelor zece luni. Mediatorii educaționali vor fi integrați în direcțiile raionale de învățământ.
Mediatorii educaționali vor colabora cu autoritățile locale și specialiști la nivel local. Ei vor susține copiii de etnie romă și familiile lor pentru a diminua absenteismul și abandonul școlar. Vor contribui la eradicarea bullying-ului și discriminării și vor îmbunătăți comunicarea între familii, instituții de învățământ și comunități.
„Acest proiect completează eforturile Ministerului Educației și Cercetării de a dezvolta un mecanism de incluziune sustenabil pentru copiii de etnie romă. În momentul de față, alături de experți, lucrăm la o curriculă pentru educația accelerată, destinată copiilor care nu s-au înscris niciodată la școală, inclusiv cei de etnie romă. Mediatorii vor facilita și integrarea copiilor romi refugiați din Ucraina, care întâmpină dificultăți suplimentare în integrarea în sistemul nostru educațional”, afirmă Ivan Duminica, șeful Serviciului politici în domeniul relațiilor interetnice de la MEC.
Proiectul-pilot face parte din inițiativa „Facilitarea accesului și menținerii copiilor în afara educației, în special din comunitatea romă, prin Mediatori educaționali”, derulată de UNICEF Moldova și Fundația pentru Dezvoltare din Republica Moldova, cu sprijinul Ministerului Educației și Cercetării.









































































