08:29:17 12.12.2018
 
Stiri

REȚETĂ // Alimentaţia în timpul iernii: ce să mănânci când e frig afară

Știri 21.11.2018 13:38 Vizualizări537 Autor: Ziarul National
REȚETĂ // Alimentaţia în timpul iernii: ce să mănânci când e frig afară sursa: gustarte.ro

Natura ne oferă mereu antidotul pentru afecţiunile de sezon, se spune în Ayurveda. Iar secretul pentru o bună imunitate în perioada rece a anului se află chiar în farfuria noastră. Pentru a contracara umiditatea şi frigul de afară, ar trebui, aşadar, să apelăm la alimentele care se găsesc din plin acum prin pieţele noastre.

Toate bolile încep în tractul digestiv, iar mâncarea este primul nostru medicament. Având o dietă sănătoasă, ideală pentru corpul tău, ai ocazia să îţi păstrezi o sănătate optimă.

În timpul iernii, răceala de afară se strecoară şi în organismul nostru. Deşi afară este umezeală noi suntem mai „reci“ şi mai „uscaţi”. Adică deshidrataţi. Ni se usucă şi crapă pielea de pe mâini, de pe faţă, sinusurile şi chiar şi articulaţiile sunt mai „uscate”.

Ca urmare a frigului, mucoasele de pe diverse organe se irită şi încep să producă mai mult mucus. Iar mucusul este un teren optim pentru bacterii şi virusuri. Dar nu îţi face griji: natura ne oferă antidotul pentru toate aceste simptome în chiar alimentele pe care le găsim la piaţă. Totul este să ştii ce să cumperi şi să-ţi găteşti.

Ce este recomandat să mănânci iarna?

Aşadar, din noiembrie până în februarie, introdu în alimentaţie mai multe fructe cu coajă lemnoasă, seminţe, cereale. Când găteşti, preferă supele şi tocăniţele de legume, cu sau fără carne. De asemenea, poţi consuma proteine de la animale mai mari, cu grăsimi care sunt mai dense. Ţi-e teamă să nu te îngraşi? În timpul iernii chiar este de dorit să ai două-trei kilograme în plus faţă de greutatea ta din timpul verii. Dar alege cât mai multe grăsimi bune şi fibre, conform listei de mai jos.

1. Legume care cresc sub pământ

Aici sunt incluse toate rădăcinoasele: sfeclă, morcovi, ţelină, pătrunjel, păstârnac, cartofi şi cartofi dulci. Pentru că toată vara cresc sub pământ, aceste legume sunt mai grele şi mai dense, ceea ce le face ideale pentru sezonul de iarnă. Majoritatea sunt bogate în fibre, minerale, vitamina A şi vitamina C, aşadar sunt benefice pentru sistemul imunitar.

2. Mai multe proteine

Dacă nu eşti vegetarian, este bine să mănânci ceva mai multă carne în această perioadă a anului (dar nu depăşi 10% din întreaga alimentaţie). Organismul are nevoie de mai multe proteine în timpul iernii. De asemenea, poţi împlini acest necesar consumând pudră proteică din zer, nuci, seminţe, spirulină, iaurt şi ouă. Proteinele sunt esenţiale în timpul iernii pentru sănătatea pielii, imunitate şi multe altele.

3. Alimente fermentate

Fermentaţia, menită să păstreze legumele pentru iarnă, susţine imunitatea prin sprijinirea florei microbiene intestinale. Alimentele fermentate încălzesc, de asemenea, organismul, un plus binevenit în timpul iernii. Încearcă să mănânci mai multe murături (puse la saramură, nu în oţet), varză murată, iaurturi, brânză fermentată.

4. Mai multe grăsimi

În timpul lunilor de iarnă, o dietă bogată în grăsimi bune asigură o temperatură mai bună a corpului şi, de asemenea, la reconstruirea celulelor, care au nevoie de colesterol. Cel mai recomandat este peştele, de preferat codul şi somonul de Alaska, aflat în plin sezon de migrare. Aceştia conţin mulţi acizi graşi esenţiali, precum omega-3. De asemenea, încearcă să găteşti cu ulei de măsline, ulei de nucă de cocos, unt şi ghee în timpul toamnei şi a lunilor lungi de iarnă.

5. Mai multe fibre

Chiar şi în acest sezon ai de unde alege alimente bogate în fibre. Acestea sunt recomandate pentru a susţine sănătatea intestinală, pentru că, aşa cum spuneam şi mai sus, o bună digestie este esenţială. Poţi obţine fibre din cereale integrale, seminţe, majoritatea leguminoaselor, secară şi orez.

Merele au, de asemenea, o mulţime de fibre. Ştiinţa spune că toamna şi iarna, în saliva noastră există o doză mai mare dintr-o enzimă numită amilază, care ne ajută să descompunem carbohidraţii.

Reţetă pentru iarnă: supă de morcovi cu ghimbir



Ingrediente:

  • 2 morcovi mari
    • 1 ţelină mică
    • 1 bucată de ghimbir cât o jumătate de deget
    • 2 linguriţe ulei de măsline
    • sare de mare
    • piper negru proaspăt măcinat

  • Mod de preparare:

    Pune morcovii tăiaţi rondele, ghimbirul tocat şi ţelina tăiată cuburi într-un blender. Umple cu apă atât cât să acoperi legumele. Pasează până omogenizezi, obţinând un fel de piure, apoi toarnă într-o oală mică. Adaugă uleiul, sare şi piper după gust, apoi fierbe supa timp de 10-15 minute.

    Cum te poate ajuta supa de morcovi cu ghimbir?

    De un portocaliu atrăgător, cremoasă, picantă şi nutritivă, supa de morcovi cu ghimbir este pur şi simplu o rază de lumină într-o zi mohorâtă de iarnă.

    Sucul de morcovi proaspăt storşi este adesea folosit în medicină împreună cu ghimbirul. Elementele nutritive din aceste două rădăcinoase oferă digestiei o odihnă necesară într-un regim de iarnă, din care adesea lipsesc legumele, dar în care avem tendinţa să consumăm multe grăsimi şi carbohidraţi din produse rafinate.

    Ghimbirul şi piperul negru sunt combustibili buni pentru a arde surplusul de grăsimi. Ţelina este un diuretic, iar alături de efectele laxative uşoare ale morcovului va ajuta la digestie. Morcovul este bogat şi în antioxidanţi, benefici pentru sistemul imunitar. Beta-carotenul susţine ficatul şi purifică sângele.

    De o simplitate aproape spartană, supa de morcovi cu ghimbir este purificatoare, energizantă, plină de fibre şi vitamine.

    Verifică efectul acestei supe: ar trebui să simţi o vitalitate îmbunătăţită şi o claritate a minţii, după doar câteva ore de la momentul consumării ei.

    Sursa: gustarte.ro

    Merită și prietenii tăi să știe ASTA!



    Comentarii
    Promo
    Descoperă
    Punct de vedere NAȚIONAL
    10.12.2018 09:31 Nicolae Negru PLDM, un pas umilitor, dar corect

    07.12.2018 09:24 Nicolae Negru O coaliție cu PD este inevitabilă

    03.12.2018 09:19 Nicolae Negru Filip, Plahotniuc, Putin și Ghimpu

    Meteo in Moldova
    Horoscop
    Vezi horoscopul tău pentru astăzi
    Capricorn
    Vărsător
    Pești
    Berbec
    Taur
    Gemeni
    Rac
    Leu
    Fecioară
    Balanță
    Scorpion
    Săgetător
    Promo
    Abonament
    Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
    Recomandat
    Sondaj
    Majoritatea sondajelor de opinie arată că doar patru partide ar putea accede în Parlament la alegerile din februarie 2019, iar următoarea guvernare ar putea fi de coaliție. Ce alianțe postelectorale ar fi benefice pentru viitorul R. Moldova?
    Prietenii noștri

    Widget cu noutăți la tine pe site

    Ziarul Național 2013-2018. Toate drepturile sunt rezervate

    Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md