Stiri
Președintele Comisiei parlamentare pentru economie, buget și finanțe: Autoritățile reduc taxele aeroportuare cu până la 70% pentru a atrage companiile aeriene să opereze zboruri de pe Aeroportul Internațional Chișinău
Actualitate
18.06.2023
18:07
2320


Opțiunile reduse de zbor și biletele scumpe din prezent au trei cauze, iar autoritățile întreprind măsuri pentru a atrage noi companii care să efectueze zboruri de pe și spre Aeroportul Internațional Chișinău, afirmă președintele Comisiei parlamentare pentru economie, buget și finanțe, Radu Marian.
Una dintre cauze este ,,modul dezastruos în care gruparea Șor a administrat Aeroportul Chișinău", acuză deputatul majorității parlamentare.
,,Ei au impus taxe mari pentru companiile aeriene, inclusiv o taxă de modernizare exagerată, pentru a descuraja concurența și a avantaja compania aeriană afiliată a grupării Șor. Taxele aeroportuare cumulative per pasager la Aeroportul Chișinău ajungeau până nu demult la 21 de euro, comparativ cu 12,5 euro la Iași sau 20 de euro la Cluj. De asemenea, fosta administrație a blocat companiile de handling cu renume mondial să opereze pe Aeroportul nostru (la fel, pentru a-și proteja interesele locale) - companii care ar putea oferi tarife competitive, mai multă concurență și, mai important, companii de handling care să atragă după ele mai multe companii aeriene", a explicat Radu Marian pe Facebook.
O altă cauză este invazia ilegală a Rusiei în Ucraina, ,,care a dus la o degradare a percepției de securitate în R. Moldova" și ,,a descurajat investițiile nu doar în domeniul aerian, dar și în alte sectoare ale economiei". Și administrarea proastă a companiilor locale aeriene, cum ar fi ,,Air Moldova", întreprindere de stat privatizată de Șor pe timpul lui Plahotniuc și Dodon, ar fi un dintre cauzele situației de la aeroport.
,,Urmare a preluării de către stat a gestionării Aeroportului Chișinău în aprilie 2023, autoritățile au deja instrumente reale de a interveni în schimbarea politicii tarifare. Se acționează pe toate fronturile: reducerea taxe aeroportuare, dezvoltarea infrastructurii, stimularea companiilor existente etc. În primul rând, a fost deja elaborată o nouă politică tarifară, care ar putea reduce taxele aeroportuare cu până la 70% pentru companiile aeriene (comparativ cu taxele de pe timpul lui Șor) în funcție de numărul de pasageri transportați și numărul de rute noi. A fost anunțată eliminarea graduală a taxei de modernizare. Așadar, începând cu 1 iulie, taxele totale se vor reduce de la 21 la 16 euro, iar de de la 1 ianuarie - la 12 euro, la care se vor adăuga diferite reduceri", afirmă președintele Comisiei pentru economie, buget și finanțe din Parlament.
Aceeași sursă precizează că, în ultimele săptămâni, au fost inițiate discuții cu peste 20 de companii aeriene, ,,multe dintre ele low cost", cărora li s-a prezentat noua politică tarifară, iar în următoarele zile este planificata o nouă ședință cu ,,Ryanair", unde vor fi prezentate noile tarife aeroportuare.
De asemenea, au fost inițiate negocieri cu una cele mai mari companii de handling din lume, o companie care lucrează și cu ,,Ryanair" și ,,Wizzair".
,,Dincolo de servicii de calitate, această companie de handling ne va putea ajută să atragem alte companii aeriene. Avem toate șansele ca aceasta companie să opereze la Aeroportul Chișinău deja în acest an. În al treilea rând, se poarta discuții cu operatorii aerieni prezenți pe aeroportul nostru (peste 20 de companii - n.r.), pentru ca aceștia să mărească numărul de zboruri, lucru care deja s-a și întâmplat în cazul mai multor companii. Și, în al patrulea rând, Autoritatea Aeronautică Civilă aplică toate instrumentele pentru a se asigura că pasagerii care au avut de suferit de pe urma iresponsabilității companiilor aeriene să își primească banii înapoi. Orice continuare a acestei atitudini iresponsabile față de pasager din partea companiilor aeriene poate duce și la suspendarea licenței", a scris Radu Marian pe pagina sa de Facebook.
Una dintre cauze este ,,modul dezastruos în care gruparea Șor a administrat Aeroportul Chișinău", acuză deputatul majorității parlamentare.
,,Ei au impus taxe mari pentru companiile aeriene, inclusiv o taxă de modernizare exagerată, pentru a descuraja concurența și a avantaja compania aeriană afiliată a grupării Șor. Taxele aeroportuare cumulative per pasager la Aeroportul Chișinău ajungeau până nu demult la 21 de euro, comparativ cu 12,5 euro la Iași sau 20 de euro la Cluj. De asemenea, fosta administrație a blocat companiile de handling cu renume mondial să opereze pe Aeroportul nostru (la fel, pentru a-și proteja interesele locale) - companii care ar putea oferi tarife competitive, mai multă concurență și, mai important, companii de handling care să atragă după ele mai multe companii aeriene", a explicat Radu Marian pe Facebook.
O altă cauză este invazia ilegală a Rusiei în Ucraina, ,,care a dus la o degradare a percepției de securitate în R. Moldova" și ,,a descurajat investițiile nu doar în domeniul aerian, dar și în alte sectoare ale economiei". Și administrarea proastă a companiilor locale aeriene, cum ar fi ,,Air Moldova", întreprindere de stat privatizată de Șor pe timpul lui Plahotniuc și Dodon, ar fi un dintre cauzele situației de la aeroport.
,,Urmare a preluării de către stat a gestionării Aeroportului Chișinău în aprilie 2023, autoritățile au deja instrumente reale de a interveni în schimbarea politicii tarifare. Se acționează pe toate fronturile: reducerea taxe aeroportuare, dezvoltarea infrastructurii, stimularea companiilor existente etc. În primul rând, a fost deja elaborată o nouă politică tarifară, care ar putea reduce taxele aeroportuare cu până la 70% pentru companiile aeriene (comparativ cu taxele de pe timpul lui Șor) în funcție de numărul de pasageri transportați și numărul de rute noi. A fost anunțată eliminarea graduală a taxei de modernizare. Așadar, începând cu 1 iulie, taxele totale se vor reduce de la 21 la 16 euro, iar de de la 1 ianuarie - la 12 euro, la care se vor adăuga diferite reduceri", afirmă președintele Comisiei pentru economie, buget și finanțe din Parlament.
Aceeași sursă precizează că, în ultimele săptămâni, au fost inițiate discuții cu peste 20 de companii aeriene, ,,multe dintre ele low cost", cărora li s-a prezentat noua politică tarifară, iar în următoarele zile este planificata o nouă ședință cu ,,Ryanair", unde vor fi prezentate noile tarife aeroportuare.
De asemenea, au fost inițiate negocieri cu una cele mai mari companii de handling din lume, o companie care lucrează și cu ,,Ryanair" și ,,Wizzair".
,,Dincolo de servicii de calitate, această companie de handling ne va putea ajută să atragem alte companii aeriene. Avem toate șansele ca aceasta companie să opereze la Aeroportul Chișinău deja în acest an. În al treilea rând, se poarta discuții cu operatorii aerieni prezenți pe aeroportul nostru (peste 20 de companii - n.r.), pentru ca aceștia să mărească numărul de zboruri, lucru care deja s-a și întâmplat în cazul mai multor companii. Și, în al patrulea rând, Autoritatea Aeronautică Civilă aplică toate instrumentele pentru a se asigura că pasagerii care au avut de suferit de pe urma iresponsabilității companiilor aeriene să își primească banii înapoi. Orice continuare a acestei atitudini iresponsabile față de pasager din partea companiilor aeriene poate duce și la suspendarea licenței", a scris Radu Marian pe pagina sa de Facebook.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
16.06.2025
20:43
120
Premierul Recean laudă sprijinul Germaniei și Italiei în integrarea europeană a Republicii Moldova
16.06.2025
20:35
156
Vremea de marți, 17 iunie 2025: Încălzire considerabilă și averse izolate
16.06.2025
20:20
176
Tensiuni în capitală: BCS acuză guvernarea de politizare, PAS răspunde criticilor privind marșurile de duminică
16.06.2025
19:50
244
Europa preia ștafeta: Ucraina primește mai mult ajutor militar din partea țărilor europene decât din partea SUA
16.06.2025
19:25
312
SUA anulează întâlnirea cu Rusia pe tema ambasadelor: Zaharova nu oferă explicații
16.06.2025
19:01
252
Mihai Popșoi la Tirana: Cooperarea regională, esențială pentru integrarea europeană a sud-estului Europei
16.06.2025
17:18
407
Putin, Erdogan și China critică acțiunile Israelului contra Iranului și se oferă să medieze conflictul
16.06.2025
16:36
389
R. Moldova, gazda primului Congres Mondial al Viei și Vinului: viitorul industriei vitivinicole la răscruce între tradiție și inovație
16.06.2025
16:01
359
Delegatie moldoveană studiază modelele de integrare și incluziune a refugiaților în Bosnia și Herțegovina
16.06.2025
15:59
343
Guvernul prelungește licențierea importurilor de cereale și oleaginoase până la sfârșitul anului 2025



















Top stiri
16.06.2025
20:43
47
Premierul Recean laudă sprijinul Germaniei și Italiei în integrarea europeană a Republicii Moldova
16.06.2025
20:35
67
Vremea de marți, 17 iunie 2025: Încălzire considerabilă și averse izolate
16.06.2025
20:20
98
Tensiuni în capitală: BCS acuză guvernarea de politizare, PAS răspunde criticilor privind marșurile de duminică
16.06.2025
19:50
228
Europa preia ștafeta: Ucraina primește mai mult ajutor militar din partea țărilor europene decât din partea SUA
16.06.2025
19:25
294
SUA anulează întâlnirea cu Rusia pe tema ambasadelor: Zaharova nu oferă explicații
16.06.2025
19:01
243
Mihai Popșoi la Tirana: Cooperarea regională, esențială pentru integrarea europeană a sud-estului Europei
16.06.2025
17:18
401
Putin, Erdogan și China critică acțiunile Israelului contra Iranului și se oferă să medieze conflictul
16.06.2025
16:36
383
R. Moldova, gazda primului Congres Mondial al Viei și Vinului: viitorul industriei vitivinicole la răscruce între tradiție și inovație
16.06.2025
16:01
355
Delegatie moldoveană studiază modelele de integrare și incluziune a refugiaților în Bosnia și Herțegovina
16.06.2025
15:59
337
Guvernul prelungește licențierea importurilor de cereale și oleaginoase până la sfârșitul anului 2025
16.06.2025
15:34
413
Dorin Junghietu și conducerea AFD discută despre modernizarea energetică a Republicii Moldova în colaborare franceză-moldovenească
16.06.2025
14:55
398
Turiști străini blocați în Israel: Autoritățile oferă sprijin și soluții de evacuare prin Iordania și Egipt
16.06.2025
14:47
527
Ministerul Infrastructurii retrage certificatele specialiștilor vinovați în scandalul blocului incendiat din Durlești
16.06.2025
14:37
366
Restricții la Bourget 2025: Standuri israeliene de armament blocate de guvernul francez
16.06.2025
13:18
510
Maia Sandu a inaugurat Congresul Mondial al Viei și Vinului la Chișinău, recunoscând eforturile viticultorilor moldoveni
16.06.2025
12:56
418
Banda de contrabandă cu 870.000 de țigări ținute sub lupă: patru noi suspecți și 15 percheziții în nordul țării
16.06.2025
12:44
471
Condamnare pentru corupție: inginer cadastral primește 5 ani suspendați și amendă de 250 000 lei
16.06.2025
12:23
393
Elevii din Comrat explora viitorul cu învățământul dual: „Descoperă meseriile care contează!”
16.06.2025
12:21
511
Medicul din Comrat, condamnat pentru vot ilegal în numele bătrânilor din azil, interzis la urne în zilele alegerilor
16.06.2025
12:18
1220
PAS a prezentat PRIMII candidați pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie
16.06.2025
11:08
482
Parlamentul European sprijină ferm integrarea Republicii Moldova în programele UE și solicită fonduri suplimentare pentru dezvoltare
16.06.2025
10:52
881
Venirea forțelor PRORUSE la putere înseamnă implicarea R. Moldova în RĂZBOI și pierderea dreptului de a mai călători fără vize în UE: „Alegerile din 28 septembrie sunt DECISIVE pentru următorii 30 de ani”
16.06.2025
10:26
410
Mihai Popșoi pleacă în Albania pentru întâlniri internaționale și cooperare regională
16.06.2025
10:02
468
Europa susține Republica Moldova: Fonduri de preaderare discutate la Parlamentul European
16.06.2025
07:59
609
Iran ripostează cu atacuri asupra Tel Avivului și Haifei după raidurile israeliene: crește tensiunea în regiune

















































Actualitate
Parteneri
Descoperă
Actualitate




Punct de vedere NAȚIONAL
Sondaj
Prietenii noștri