Podul de pe șoseaua Balcani este acum deschis: o etapă importantă în infrastructura Chișinăului!

De astăzi, un nou segment important al drumului M1 a devenit operațional. Acest segment include podul construit peste râul Bâc, care acum asigură continuitatea drumului național M1 pe direcția Dubăsari – Leușeni. Totodată, pasajul construit peste calea ferată din zonă facilitează un trafic mai fluid, sigur și rapid pentru șoferii, pietonii și transportatorii din regiune.
La deschiderea circulației, viceprim-ministrul Vladimir Bolea a participat și a declarat că podul de pe șoseaua Balcani reprezintă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură urbană. "Am reușit să transformăm un punct vulnerabil într-un exemplu de reziliență, viziune și responsabilitate", a spus Vladimir Bolea.
Lucrările pentru această importantă infrastructură, în etapa a II-a, au inclus:
- aproximativ 2 km de drum, inclusiv un drum de acces spre zona Pruncul, strada Pietrăriei, strada Calea Ieșilor și satul Ghidighici;
- două poduri, dintre care un pod de încrucișare cu o lungime de aproximativ 80 m și o lățime de 14 m, denivelat, care permite traversarea râului Bâc și accesul spre strada Pietrăriei;
- un pasaj care traversează calea ferată cu o lungime de 60 m și o lățime de 14 m;
- un sistem modern de iluminat exterior, cu 52 de piloni și corpuri de iluminat;
- regularizarea și consolidarea albiei râului Bâc pe o porțiune de 1 km;
- un zid de sprijin cu lungimea de 150 m;
- construcția a cinci podețe;
- o stație de epurare a apelor pluviale.
Segmentul recent reabilitat este parte din drumul M1, care leagă vama Leușeni, frontiera cu România de Chișinău și continuă spre Dubăsari, precum și frontiera cu Ucraina. De asemenea, face parte din coridorul de transport Est-Vest, având un impact direct asupra conectivității regionale, comerțului transfrontalier și mobilității cetățenilor.
Amintim că, în perioada 2021-2025, au fost reabilitate 42 de poduri, cu o investiție de peste 678 milioane de lei:
2021 – 7 poduri: Vadul lui Vodă, Sărătenii Vechi, Codrul Nou, Țînțăreni, Mihailovca (2 poduri), Ialoveni;
2022 – 12 poduri: Bravicea, Beleavinți, Briceni, Budești, Vatici, Mihailovca, Selemet, Satul Nou (4), Băiuș;
2023 – 9 poduri: Leușeni, Hrușova, Bălți, Cricova, Medeleni, Troița Nouă, Basarabeasca, Bulboaca;
2024–2025 – 14 poduri în tranziție, o parte dintre ele deja finalizate: Chișinău (2 – pod și pasaj), Sagaidacul Nou, Cimișeni (2), Abaclia, Bălți (2), Pelinia, Sălcuța (2), Taraclia (2), Buțeni.








































































