„PERLE” la CNA // Ce plângeri fac cetățenii la linia fierbinte a instituției


Reprezentanții Centrului Național Anticorupție (CNA) sunt recunoscători cetățenilor că se implică pentru a combate corupția în rândul funcționarilor de toate nivelurile. În ultimul timp s-au înmulțit cazurile raportate de cătețeni la linia fierbinte deschisă de CNA. Totuși, de multe ori cetățenii nu înțeleg corect ce este un caz de corupție și fac plângeri la CNA care nici pe departe nu vizează această intituție.
Serviciul de presă al CNA a decis să facă publice câteva dintre „perlele” parvenite la linia fierbinte:
1. Aseară mi s-au furat 10 capre!
2. Pădurarul a cosit fără voie iarba de la cota mea!
3. Vecinul are mari datorii la gaze şi pe mine m-au deconectat!
4. Am câştigat pe capacul unei sticle de bere de 1,5 litri „o bere”. Cand am mers să-mi ridic cadoul, mi-au dat o sticlă de 0,5 litri!
5. Vecinul construieşte neautorizat!
6. Constructorii lucrează după ora 20.00!
Șefa serviciului de presă al CNA, Angela Starinschi, a precizat că toate informațiile primite la linia verde care nu țin de acte de corupție sunt direcționate către instituțiile competente, cum ar fi Agenția pentru Protecția Consumatorului, Inspecția în Construcții, Poliție sau Procuratură. Autoritățile afirmă că ar fi nevoie de campanii ample de informare, pentru ca oamenii să înțeleagă corect ce este corupția.
Centrul Național Anticorupție asteaptă, începând de astăzi, mai multe apeluri la linia fierbinte unde ar putea fi denunțate tentative de mituire a funcționarilor. „Toată lumea ştie că, de azi, CNA îi testează pe funcționari. Fiecare om care le va propune mită poate fi un potențial agent CNA. Respectiv, funcționarii vor trebui să raporteze la CNA cazurile în care li se propun bani”, explică Angela Starinschi.
De la începutul anului curent, la linia fierbinte a Centrului Național Anticorupție au parvenit 1117 apeluri de la cetățeni. Dintre acestea, doar 121 țineau de competența instituției.
Dinamica apelurilor parvenite la linia fierbinte în ultimii opt ani











































































