OPINIE // Impactul Programului „Drumuri Bune” asupra economiei: „Rezultatele vor și mai fi vizibile la sfârșitul acestui an, dar și în anii următori”
În câteva zile va fi dat startul celui mai mare șantier de renovare și modernizare a infrastructurii rutiere de care a avut parte R. Moldova de la independență încoace – programul „Drumuri Bune 2”. Cifrele sunt impresionante dacă ținem cont de investițiile minore pentru infrastructură cu care am fost deprinși să operăm în majoritatea anilor de la independență încoace, se arată într-un material de analiză postat pe pagina de Facebook „Poșta de știri”.
Sursa citată menționează că este vorba de reparația și modernizarea a 2 600 de kilometri de drum, iar investițiile depășesc 2 miliarde de lei. „Și asta după ce, în 2018, au fost reparate și reabilitate alte 1 600 kilometri de drum, cu o investiție de 1,6 miliarde de lei. În doar doi ani, peste patru mii de kilometri de drum renovat și o investiție de aproape 4 miliarde de lei. Cifre care păreau imposibile acum câțiva ani”.
Și chiar dacă mai sunt unele scăpări, acest program, lansat de Guvernul Filip, este cel mai bun lucru care putea să i se întâmple Moldovei în cei aproape 30 de ani de independență, subliniază autorul materialului. „Este clar, inclusiv pentru Guvern, atunci când inițiezi un proiect nou și destul de mare sunt inevitabile și unele greșeli, scăpări. Important este că Guvernul analizează ce nu a mers bine în primul an de program, pentru a nu mai repeta aceleași greșeli și în 2019”.
Autorul materialului afirmă că pe lângă efectele imediate, acest proiect va avea un puternic impact pozitiv și pentru următorii ani. „Am să fac referință doar la câteva statistici publice pentru a arăta cum investițiile Guvernului pentru reparația drumurilor, practic, a oferit economiei încă un motor. Un exemplu grăitor, o bună demonstrație, cum un proiect de infrastructură impulsionează și sectoarele conexe este această știre apărută în media: Peste 600 de vagoane marfare din gestiunea Întreprinderii de Stat „Calea Ferată”, care până acum au completat cimitirul de vechituri în depourile şi stațiile din țară, vor fi puse pe șine. Ele vor fi reparate capital”.
„Avem cereri la nordul Moldovei, nisip, pietriș, de la Lipcani. Portul Giurgiulești, trebuie să asigurăm o cantitate enormă de vagoane. Deoarece este programul „Drumuri Bune 2”, care presupune reabilitare a 2600 de km respectiv, asta e o cantitate enormă de pietriș”, a argumenta directorul adjunct al CFM, Grigore Condurache.
Continuarea mai jos:
Percheziții la doi PROCURORI cercetați PENAL pentru îmbogățire ilicită
IMPORTANT pentru călători: Dacă aveți un zbor de la Chișinău, trebuie să ajungeți la Aeroportul Internațional Chișinău cu trei ore înainte de decolare
VOT FINAL // Controalele abuzive pentru antreprenori, eliminate de către Parlament: Economii de aproape 70 de milioane de lei pe an