FOTO // China lansează trenul „SUBACVATIC”. Nimeni nu a mai construit așa ceva până acum
1543
China deține în prezent una dintre cele mai extinse și impresionante rețele feroviare de mare viteză de pe Pământ și nu dă semne că se va opri din extinderea ei. Beijingul vrea să treacă dincolo de colțurile îndepărtate ale Chinei și să se conecteze mult mai departe, inclusiv până în Statele Unite.
China are în plan să construiască o linie de tren de mare viteză care să se întindă pe 13.000 de kilometri și să traverseze China continentală, apoi prin Siberia, în estul Rusiei, pe sub mare prin strâmtoarea Bering în Alaska, peste vârfurile stâncoase din Yukon, Canada, și în Columbia Britanică, și să ajungă în final în SUA.
Odată construită, chinezii ar putea extinde și mai multe rețeaua lor de trenuri de mare viteză, ajungând până în fiecare colț al SUA, potrivit IFL Science.
Costul unui semenea proiect este estimat la o sumă considerabilă, respectiv 200 de miliarde de dolari.
Acest plan nu este nou, informații privind construirea unei infrastructuri de 12.875 de kilometri pentru un tren de mare viteză au apărut în 2014, potrivit unui raport citat Beijing Times. Denumită linia China-Rusia-Canada-America, ruta traversează toate cele patru națiuni, conectându-le pentru o creștere economică și turistică.
Trecerea prin Strâmtoarea Bering va necesita realizarea unui tunel subacvatic de patru ori mai mare decât cel din Canalul Mânecii și o tehnologie la un nivel mult mai ridicat.
În 2014, inginerii din China susțineau că se aflau deja în discuții cu Rusia în legătură cu începerea proiectului, fiind încrezători că era fezabil cu tehnologia actuală.
Criticii proiectului susțin că este costisitor din punct de vedere economic, afirmând că aeronavele de pasageri și de marfă reprezintă opțiuni mai ieftine și mai puțin complexe.
China a aprobat în 2018 primul tren de mare viteză din lume pe o rută subacvatică. Trenul intern va leaga Ningbo, un oraș port de lângă Shanghai, de Zhoushan, un arhipelag de insule de pe coasta de est.
Acoperind 77 de kilometri de cale ferată construită aproape în întregime de la zero, ruta include o porțiune subacvatică de 16,2 kilometri. Va fi operată de un Maglev, un tren cu levitație magnetică care ajunge la viteze mari. Construcția acestui proiect ambițios este în prezent în plină desfășurare.
Deși acest tunel subacvatic este semnificativ mai mic comparativ cu cel din Canalul Mânecii, adăugarea unui tren de mare viteză aduce noi provocări construcției.
Deși se cunoaște foarte puțin despre progresele de pe linia China-Rusia-Canada-America (unii susțin că a fost suspendat momentan), unele voci au afirmat că linia Ningbo-Zhoushan ar putea fi un test pentru un proiect mult mai mare.
În ceea ce privește SUA este în spatele Chinei în privința proiectelor de cale ferată. În 2020, guvernul SUA a aprobat totuși o linie de cale ferată de 2.570 de kilometri care să lege Statele Unite și Canada, din Alaska până în Alberta. Având un cost estimat de 22 de miliarde de dolari, linia reprezintă un salt important pentru rețeaua feroviară din SUA, care a rămas în urmă față de alte națiuni, inclusiv Japonia, transmite descopera.ro.
17.12.2025
19:02
142
SUA pregătesc sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei pentru a forța un acord de pace cu Ucraina
138
Ceață densă între 17-18 Decembrie - Cod Galben
17.12.2025
18:11
230
Elevii se pot înscrie la Concursul Național de Științe și Inginerie „Mold SEF” 2026 până în februarie
17.12.2025
17:53
269
Bombardamentele rusești lasă mii de locuințe din Odesa în beznă: stare de urgență declarată în regiune
17.12.2025
17:37
246
Nou parteneriat între MAIA și CAPA pentru politici agricole mai eficiente la Chișinău
17.12.2025
16:58
275
VIDEO // „Satul German” oferă condiții SPECIALE de plată pentru locuințele cumpărate în perioada sărbătorilor
17.12.2025
16:48
304
Guvernul sprijină IMM-urile moldovenești să adopte energie verde pentru a reduce costurile și a crește competitivitatea
17.12.2025
16:33
380
Putin își menține planul de extindere a „zonei-tampon” în Ucraina și acuză liderii europeni de răspândirea unei amenințări imaginare rusești
17.12.2025
15:54
468
Fondurile obținute de Abramovici din vânzarea Chelsea, alocate Ucrainei: presiuni asupra oligarhului rus pentru deblocare
17.12.2025
15:30
312
Atac aerian rusesc în Zaporojie provoacă rănirea a 26 de persoane, inclusiv un copil
17.12.2025
19:02
43
SUA pregătesc sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei pentru a forța un acord de pace cu Ucraina
42
Ceață densă între 17-18 Decembrie - Cod Galben
17.12.2025
18:11
223
Elevii se pot înscrie la Concursul Național de Științe și Inginerie „Mold SEF” 2026 până în februarie
17.12.2025
17:53
261
Bombardamentele rusești lasă mii de locuințe din Odesa în beznă: stare de urgență declarată în regiune
17.12.2025
17:37
240
Nou parteneriat între MAIA și CAPA pentru politici agricole mai eficiente la Chișinău
17.12.2025
16:58
267
VIDEO // „Satul German” oferă condiții SPECIALE de plată pentru locuințele cumpărate în perioada sărbătorilor
17.12.2025
16:48
299
Guvernul sprijină IMM-urile moldovenești să adopte energie verde pentru a reduce costurile și a crește competitivitatea
17.12.2025
16:33
373
Putin își menține planul de extindere a „zonei-tampon” în Ucraina și acuză liderii europeni de răspândirea unei amenințări imaginare rusești
17.12.2025
15:54
462
Fondurile obținute de Abramovici din vânzarea Chelsea, alocate Ucrainei: presiuni asupra oligarhului rus pentru deblocare
17.12.2025
15:30
307
Atac aerian rusesc în Zaporojie provoacă rănirea a 26 de persoane, inclusiv un copil
17.12.2025
15:24
311
Moldova ia atitudine împotriva corupției la Conferința ONU din Qatar: Dialoguri cheie și cooperare internațională în prim-plan
17.12.2025
15:00
617
Lukașenko îndeamnă Ucraina să evite provocarea Rusiei, în timp ce Zaharova întreabă cum s-a ajuns lângă „ursul adormit”
17.12.2025
14:21
380
Fosta președintă a unei filiale a partidului „Șor” condamnată la închisoare pentru finanțare ilegală de către un grup criminal organizat
17.12.2025
13:57
485
Guvernul propune modificări esențiale în Codul urbanismului pentru a facilita înregistrarea construcțiilor și eliminarea restricțiilor temporale
17.12.2025
13:52
393
„Stipendium Hungaricum” deschide noi orizonturi pentru tinerii din Moldova: burse pentru specialiștii de mâine
17.12.2025
13:46
416
Banca Europeană sprijină extinderea și modernizarea drumurilor-cheie din Moldova cu 300 milioane de euro
17.12.2025
13:38
378
Guvernul optimizează distribuirea fondurilor pentru întreținerea drumurilor naționale în 2025
17.12.2025
13:24
357
Moldova și Suedia fac pași pentru un nou acord în transportul rutier de călători și mărfuri
17.12.2025
13:03
519
Foști judecători implicați în megadosarul „Laundromat” condamnați, dar scăpați de pedeapsă din cauza expirării termenului legal
17.12.2025
12:37
419
Carolina Novac prezintă la Cipru viziunea Moldovei pentru tranziția către energie cu emisii reduse până în 2030
17.12.2025
11:46
440
Guvernul finanțează dezvoltarea creșelor pentru părinți activi în muncă în cadrul noii ediții a programului național
17.12.2025
11:46
432
Moldova sprijină IMM-urile: 12 comunități de energie verde în patru țări pentru facturi mai mici și afaceri sustenabile
17.12.2025
11:38
493
Rămășițele unor drone ucrainene au provocat un incendiu la o rafinărie și au avariat rețele electrice în regiunea Krasnodar, Rusia
17.12.2025
10:22
437
Condamnare la închisoare pentru un bărbat care a atacat un polițist în timpul unei intervenții în Chișinău
17.12.2025
08:31
449
Horoscopul zilei 17.12.2025
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei
1 MDL
1 EUR
19.80
1 USD
16.84
1 RON
3.89
1 RUB
0.21
1 UAH
0.40


Inapoi














