DOC // O nouă STRATEGIE implementată de tandemul Plahotniuc-Șor? Schimbă publicitatea de la GMG la altă Casă de vânzări


Piața media audiovizuală ar rămâne sub influența fugarilor Vlad Plahotniuc și Ilan Șor. Agențiile de publicitate din R. Moldova au fost informate despre preluarea de către ,,Sales Platform" SRL a inventarului publicitar pentru șapte posturi de la ,,Casa Media Corp" SRL, informează Realitatea.md.
,,Stimați parteneri, prin prezenta, confirmăm că ,,Sales Platform" SRL este reprezentantul nostru în ceea ce privește vânzarea inventarului publicitar al posturilor noastre TV Prime și Publika TV. Această colaborare este oficializată prin acordul nr. 02/01102023 din 1 octombrie 2023. Acordul precedent cu compania ,,Casa Media Corp" SRL a fost reziliat pe cale amiabilă din 30 septembrie 2023”, scrie într-o înștiințare semnată de directorul executiv al General Media Group (GMG), Viorel Moraru.
Astfel, până la data de 31 octombrie 2023, „vom asigura o perioadă de tranziție în care ne angajăm să onorăm toate obligațiile asumate de către compania noastră ca parte terță în baza contractului precedent. Vă încurajăm să vă adresați reprezentanților companiei ,,Sales Platform" SRL pentru detalii tehnice suplimentare”.
„Dorim să subliniem angajamentul nostru continuu față de colaborarea reciproc avantajoasă și suntem disponibili pentru a facilita o tranziție operațională fluentă, precum și pentru a gestiona și compensa eventualele inconveniențe”, mai scrie în acea scrisoare.
Scrisori cu conținut asemănător au fost semnate de administratorii posturilor: Canal 2 și Canal 3 (Adrian Panciuc); Canal 5 (Anton Bespalov); Real Radio (Elena Cudinova-Chilescu) și NG Production (Natalia Gordienco).
Un alt document, care are o oarecare semnătură și ștampila ,,Sales Platform" SRL, la fel, a informat că, începând cu 1 octombrie 2023, a propus spre achiziție inventarul publicitar pentru șapte posturi adiționale.
„Până la data de 31 octombrie 2023, având în vedere rezilierea contractului cu reprezentantul anterior al acestor posturi tv, suntem disponibili pentru resemnarea acordurilor (shop listurilor și anexelor) cu compania noastră, menționând în totalitate obligațiunile asumate de posturile tv ca parte terță a contractului precedent”.
Este descris algoritumul de acțiune și mai este menționat că „plățile pentru plasarea publicității începând cu data de 1 octombrie 2023 vor fi efectuate către conturile companiei ,,Sales Platform" SRL. Plățile în avans, efectuate către conturile altor companii, vor fi returnate și ulterior transferate către conturile companiei ,,Sales Platform" SRL, în baza acordurilor noi”.
Astfel, din portofoliul ,,Casa Media Corp" SRL lipsesc posturile: Publika TV, Prime, Canal 2, Canal 3, Canal 5, Real Radio și NG Production.
Amintim că anul acesta, de Ziua Libertății Presei marcate pe 3 mai, președinta Consiliului Audiovizualului (CA), Liliana Vițu, a vorbit la o emisiune tv despre concurența neloială pe piața de publicitate și că instituția pe care o conduce a purces deja la anumite acțiuni. „Ne ocupăm de aceasta nu doar pentru că este condiția Uniunii Europene, dar pentru că am văzut și noi nevoie să obținem mai multe instrumente la Consiliul Audiovizualului, de exemplu, pe tot ceea ce ține de raportare, pe surse de finanțare a instituțiilor media. Înainte, era doar o abordare formală a posturilor de televiziune. Ne scriau acolo povești cu zmei sau nu scriau absolut nimic, sau scriau că este un secret comercial de unde sunt ei finanțați. Or, noi am schimbat chestia aceasta. S-a schimbat și legislația. Consiliul Audiovizualului are dreptul să respingă rapoartele, ceea ce nu prevedea Codul până în noiembrie anul trecut. Consiliul poate da sancțiuni dacă raportul este depus a doua oară fără să fie întocmit corect. (…) Trebuie să lucrăm și cu Consiliul Concurenței, pentru că piața audiovizuală are și o dimensiune economică. Această concentrare mediatică ține și de o concentrare economică. (…) Lucrăm cu Consiliul Concurenței. Lucrurile nu se văd la suprafață, dar dânșii fac o analiză a felului în care actuala companie de audiențe face măsurările. Noi lucrăm și cu alte instituții”, a declarat Liliana Vițu.









































































