09:56:24 29.03.2024
Stiri

Guvernarea NU are PÂRGHII pentru a întoarce Aeroportul statului. Rămâne în vigoare și TAXA de 9 euro: „Au fost nereguli privind concesionarea, dar avem nevoie de dovezi EXTRAORDINARE. Rezilierea implică mari costuri”

Economie 20.08.2019 11:53 Vizualizări4470 Autor: Ziarul National
Guvernarea NU are PÂRGHII pentru a întoarce Aeroportul statului. Rămâne în vigoare și TAXA de 9 euro: „Au fost nereguli privind concesionarea, dar avem nevoie de dovezi EXTRAORDINARE. Rezilierea implică mari costuri” captură privesc.eu


Ministrul Economiei și Infrastructurii, Vadim Brînzan, recunoaște semnarea contractului de vânzare a Aeroportului Internațional Chișinău către „NR Investments Ltd”, companie înregistrată pe insula Guernsey (o insulă din canalul englez, în largul coastei Normandiei n.r.). Astfel, 95% din „Avia Invest”, controlată de Ilan Șor, va ajunge la Nat Rothschild, beneficiarul „NR Investments”.

Potrivit lui Brînzan, această tranzacție de vânzare-cumpărare nu poate fi stopată, deoarece Guvernul nu are pârghii în acest sens. De asemenea, ministrul spune că practic nu există șanse ca Aeroportul să ajungă în proprietatea statului, chiar dacă s-au admis nereguli la semnarea contractului de concesionare.

„Din practica mea de antreprenor, pot să vă spun că rezilierea unui astfel de contract e un proces de durată, care implică și costuri foarte mari. Durează ani de zile. Doar lucrul unui avocat poate costa de la 300 până la 3 000 de euro pe oră…. Pentru a rezilia un astfel de contract este necesar de demonstrat existența unei intenții frauduloase la semnarea acestuia. Noi știm că o astfel de intenție a fost, dar trebuie de demonstrat asta. Sunt necesare dovezi extraordinare”, a menționat astăzi Vadim Brînzan, în cadrul unei conferințe de presă.

Sursa citată a fost întrebat și de taxa de 9 euro, care este plătită de cetățenii care zboară de pe Aeroportul Internațional Chișinău: „Taxa de 9 euro nu poate fi anulată și va fi plătită timp de 49 de ani, pe perioada concesionării AIC. Din calculele noastre, în cei 49 de ani se vor percepe peste 1 miliard de euro. Nu cred că va putea fi anulată. Iar dacă va rămâne, atunci noi ne dorim ca și statul să aibă ceva din această taxă de 9 euro”.

Vadim Brînzan a mai adăugat că în zilele următoare urmează să se întâlnească cu noul proprietar al AIC și să vadă care sunt planurile sale de viitor.

Compania „Avia-Invest”, care a obținut concesiunea Aeroportului Internațional Chișinău pe o perioadă de 49 de ani, a fost vândută către „NR Investments Ltd”. De menționat că această tranzacție are loc în contextul în care o Comisie de anchetă parlamentară, în frunte cu deputatul Igor Munteanu, a depus o sesizare la Procuratura Generală și CNA privind neregulile admise la concesionarea AIC.

Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania „Avia Invest”, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod. Ulterior, s-a constatat că această companie aparține lui Ilan Șor.


Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
29.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Încă o dată despre u...

25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md