Ukrzaliznytsia planifică creșterea tarifelor de marfă pentru a gestiona datoriile și deteriorările cauzate de război


Compania de stat Ukrainian Railways (Ukrzaliznytsia) a pus la punct un plan de redresare, care include majorarea tarifelor pentru transportul de marfă. Acest demers are scopul de a gestiona datoria acumulată din cauza intensificării atacurilor ruse și a scăderii volumelor de transport, a explicat în cadrul unui interviu directorul general Oleksandr Pertsovskyi.
Operatorul cu 170.000 de angajați, care are dominație în transportul feroviar de pasageri și mărfuri din Ucraina, a observat o diminuare la jumătate a volumului de mărfuri comparativ cu începutul lui 2022. In același timp, costurile de operare se află în creștere din cauza distrugerilor provocate de război.
În cazul în care planul nu primește aprobarea guvernului, Ukrzaliznytsia va necesita anul viitor o injecție bugetară de 30 de miliarde de grivne (aproximativ 728 de milioane de dolari) pentru a acoperi tarifele scăzute, reparatiile și plata datoriilor. Pertsovskyi a subliniat că vechiul model, în care tarifele mai mari pentru marfă compensau biletele ieftine pentru pasageri, nu este viabil în prezent. Situația actuală a dus la scaderea volumelor de transport de la peste 300 de milioane de tone pe an, la aproximativ 160–165 milioane de tone.
Compania se confruntă cu dificultăți suplimentare din cauza pierderii a peste 100 de mine de cărbune și a unui declin de 62% în livrările de cărbune. De asemenea, exporturile de minereu și cereale au scăzut, agravând problemele financiare ale companiei.
Ukrzaliznytsia are nevoie urgentă de fonduri pentru a repara infrastructura afectată de atacuri și se confruntă cu plăți substanțiale la euroobligațiuni, totalizând circa 60 de miliarde de grivne în 2026. În prezent, se poartă discuții cu deținătorii de obligațiuni și se implementează măsuri pentru a reduce costurile și a diversifica veniturile.
Cu toate că planul de majorare a tarifelor a fost criticat de companii industriale majore, cum ar fi ArcelorMittal Kryvyi Rih, care au avertizat asupra imposibilității de a transfera costurile suplimentare către clienți și a posibilei renunțări la serviciile feroviare.











































































