TOP cele mai sănătoase alimente pentru CREIER
3296
sursa: eva.ro Ai grijă de corpul tău, dar câtă atenție acorzi sănătății creierului? Știi care sunt cele mai sănătoase alimente pentru creier care-l protejează de bolile grave?
Atunci când vine vorba despre felul în care ne menținem sănătoși pe termen lung, este foarte important să avem grijă de corpul nostru, dar la fel de important este să avem grijă de creierul nostru. Cu siguranță că nu este frumos pentru aspectul fizic atunci când îmbătrânim dar, atâta vreme cât ne păstrăm judecata intactă și abilitatea de a conversa, îmbătrânirea nu mai pare un proces atât de îngrozitor.
Și atunci este normal să avem grijă de sănătatea creierului la fel cum avem și de restul organismului. Și dacă, lecturile și jocurile care stimulează funcționarea creierului reprezintă partea activă a întreținerii sănătății neuronale, alimentația reprezintă partea ascunsă a acestui proces complicat.
„Începem să înțelegem din ce în ce mai bine impactul pe care nutriția îl are asupra procesului de învățare și a memoriei – din copilărie și până la maturitate.
Alimentația joacă un rol foarte important în crearea unor legături neuronale puternice, care ne ajută să ne concentrăm, să ne mențin memoria în parametrii optimi de funcționare și, în cele din urmă, ne ajută să fim ceea ce suntem”, susține dr. Matt Kuchan, cercetător principal în cadrul companiei Abbott, specializată în sănătatea creierului, și citat de publicația byrdie.co.uk
În viziunea dr. Kuchan, unele alimente au un rol benefic asupra sănătății neuronale, în timp ce altele au un efect nociv asupra creierului. Iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumăm pentru a avea un creier sănătos.
Cele mai sănătoase alimente pentru creier
Fructele intens colorate
Fructele intens colorate conțin un antioxidant foarte important, numit luteină, despre care se știe că îmbunătățește vederea dar noile studii, efectuate de compania Abbott și de University of Illinois, au indicat că persoanele în vârstă care consumă luteină au o inteligență mai bine focusată, precum și aptitudinea de a reține și folosi informațiile pe care le-au dobândit de-a lungul vieții.
Dacă optați pentru consumul de fructe, atunci prima recomandare ar fi afinele. Foarte bogate în antioxidanți, fibre și vitaminele C și K, aceste fructe au multe efecte benefice asupra sănătății. De asemenea, afinele au și un conținut ridicat de acid galic, care este un neuroprotect excelent împotriva stresului și a degenerării neuronale.
Legume verzi și broccoli
Varza kale, salata, broccoli sunt doar câteva dintre legumele verzi bogate în luteină. În plus conțin un alt nutrient foarte important, și anume zeaxantina. Dr. Kuchan susține că „cercetările pe care le-am efectuat indică faptul că o combinație de luteină și zeaxantină îmbunătățește viteza de reacție și memoria, indiferent de vârstă”.
În plus, broccoli conține foarte multă vitamina K și vitamin B4, ambele foarte importante în menținerea acuității memoriei.
Turmericul și piperul
Turmericul este un agent antiinflamator foarte puternic, iar împreună cu piperul creează un amestec „care contribuie la prevenirea apariției plăcilor care conduc la dezvoltarea demenței și este eficient chiar și în tratarea depresiei”, consideră dr. Mike Bow, expert în sănătatea neuronală și autor al cărții „Healing the Broken Brain”.
Nucile, semințele și avocado
Nucile, migdalele, nucile caju, semințele de chia și fisticul conțin o cantitate mare de acizi grași Omega-3 care „pot avea un rol foarte important în păstrarea funcției cognitive și în încetinirea îmbătrânirii creierului”, susține dr. Kuchan. Studii recente, desfășurate pe un grup de pacienți vârstnici, diagnosticați cu Alzheimer, au indicat faptul că acei pacienți care au consumat mai mulți acizi grași Omega-3 s-au descurcat mai bine le testele de flexibilitate cognitive precum și în ceea ce privește trecerea de la o sarcină la alta.
Din cauza faptului că organismul nu produce în mod natural Omega-3, este important ca acesta să facă parte din dieta zilnică a fiecăruia dintre noi. Nucile și semințele reprezintă o sursă importantă de vitamina E care se găsește în mod natural în anumite părți ale creierului responsabile cu memoria, precum și cu dezvoltarea vederii și a limbajului. Avocado-ul este, de asemenea, o sursă importantă de vitamina E.
Peștele
Peștele conține un tip de acid Omega-3, numit DHA, care are rolul de a îmbunătăți felul în care accesăm și folosim informațiile stocate în creier. Corpul omenesc extrage mai greu acest compus din nuci dar îl metabolizează ușor din carnea de pește și fructe de mare.
„Trebuie să ne asigurăm că unele specii de pești sunt pescuite și nu de acvacultură pentru a fi siguri că au un nivel ridicat de DHA și unul scăzut de mercur (cum este cazul somonului)”, susține dr. Kuchan. În plus, fructele de mare reprezintă și o sursă excelentă de vitamin E.
Cafeaua și ceaiul
„Combinația de antioxidanți prezentă în ceai și cafea, împreună cu o doză mică de cafeină reprezintă un bun neuroprotector”, explică Dr. Dow. „De aceea, oamenii care consumă trei ceșcuțe de cafea în fiecare zi sunt mai puțini predispuși să dezvolte demență.”
Sursa: eva.ro
30.12.2022
10:00
3693
TOP NAȚIONAL // Sportivul anului 2022: Accidentată grav la genunchi și umăr, luptătoarea Anastasia Nichita a câștigat titlul MONDIAL
30.01.2019
09:20
3474
ZECE alimente care te îmbătrânesc
17.01.2019
07:30
3278
Cum să îți menții creierul tânăr
11.01.2019
17:20
2980
Noah, copilul născut cu două procente din creier!
11.01.2019
12:05
2907
Alimentele care îți DEREGLEAZĂ metabolismul
25.12.2018
17:03
3648
TOP cele mai IEFTINE mașini accesibile publicului larg
24.12.2018
18:30
2881
Cele mai bune alimente antioxidante pe care să le incluzi în dietă
19.12.2018
08:01
2512
De ce ne îngrășăm în post? Alimentele pe care trebuie să le eviți în această perioadă
13.12.2018
12:00
3483
TOP-ul universităților din România. Care este pe primul loc
22.11.2018
07:30
2367
VIDEO // A cântat în timpul unei operații pe creier pentru a-și salva abilitățile muzicale
16.11.2018
15:38
6011
NEUROCHIRURG // NU dormiți cu telefonul la cap, beți un pahar cu apă dimineața…
14.11.2018
12:10
4248
MEDIC NATURIST // Alimentele vă vindecă, NU pastilele!
12.06.2026
21:54
534
Maia Sandu discută cu António Costa despre deschiderea capitolelor de aderare și Summitul UE–Moldova din 22 iunie
12.06.2026
20:51
507
Vreme mai stabilă și cer senin în Republica Moldova, sâmbătă, 13.06.2026
493
Chișinăul găzduiește reuniunea Comitetului de Monitorizare Interreg NEXT și lansează discuțiile pentru viitorul Program Bazinul Mării Negre 2028–2034
777
Peste 790 de primării intră în amalgamare voluntară pentru servicii mai bune și investiții mai mari în sate
12.06.2026
13:34
642
Maia Sandu, la 85 de ani de la deportările staliniste: memoria victimelor și datoria de a apăra viitorul democratic
12.06.2026
11:32
626
Alertă meteo cod galben, 12.06.2026, ora 9–21
12.06.2026
10:29
648
Bărbat din Stăuceni, condamnat la 1 an de închisoare pentru că a lovit o polițistă aflată în misiune
12.06.2026
08:28
632
Horoscopul zilei 12.06.2026
12.06.2026
00:04
1060
Moldova își consolidează parteneriatul economic cu statele Benelux și atrage noi investiții la forumul de la Maastricht
11.06.2026
20:52
1177
Vreme mai rece și ploi în toată țara – vineri, 12 iunie 2026
11.06.2026
17:47
1234
Chișinăul pornește negocierile cu Bucureștiul pentru podul de la Ungheni și noi conexiuni rutiere spre rețeaua europeană
11.06.2026
17:47
1145
20 de școli-model din Republica Moldova, modernizate cu 50 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții
11.06.2026
17:44
1118
Guvernul investește 50 de milioane de euro pentru modernizarea a 20 de școli-model din Republica Moldova
11.06.2026
17:43
1150
Guvernul modernizează regulile de utilizare a drumurilor publice și aliniază infrastructura rutieră la normele europene
11.06.2026
17:21
1061
Guvernul majorează rezervele de gaze și impune stocuri obligatorii și pentru regiunea transnistreană
11.06.2026
17:04
862
Experiența Strasbourg, model pentru modernizarea transportului public din Republica Moldova
11.06.2026
16:50
835
Experiența Strasbourgului în transport urban modern, analizată de delegația MIDR în cadrul vizitei de lucru în Franța
11.06.2026
16:48
870
Avertizare meteo cod portocaliu: 11.06.2026, ora 15:30 - 12.06.2026, ora 21
11.06.2026
15:22
779
Poliția își evaluează instituția cu experți germani pentru a accelera modernizarea și alinierea la standardele europene
11.06.2026
14:48
821
Republica Moldova, nou membru WorldSkills Europe: pas decisiv pentru modernizarea învățământului profesional-tehnic și racordarea la standardele europene
11.06.2026
13:27
837
Stația Electrică Vulcănești, gata de energizare: etapă decisivă pentru Linia Independenței Energetice Vulcănești–Chișinău
11.06.2026
12:10
852
Bărbat recidivist, condamnat la 6 luni de închisoare pentru sustragerea unui document oficial din Direcția pentru Protecția Drepturilor Copilului Chișinău
11.06.2026
10:37
960
Femeie din Cahul, condamnată la 20 de ani de închisoare pentru uciderea amantei concubinului și a fratelui acestuia
11.06.2026
10:31
950
Moldova își fixează ținta: închiderea preliminară a Capitolului 10 și integrarea în Spațiul Unic Digital al UE până la finele anului
11.06.2026
09:32
782
MEC lansează consultări publice online pe noile curricula școlare din învățământul general, componenta invariabilă
11.06.2026
08:28
757
Horoscopul zilei 11.06.2026
FOTO // Un model din R. Moldova, noua iubită a celebrului actor american Sean Penn. Cei doi au fost suprinși sărutându-se pe străzile din Madrid
Jim Carrey a desenat o caricatură a Melaniei Trump care a pus Twitter-ul pe jar
Cât valorează inelul de logodnă personalizat primit de Maria Sharapova
Cum le-a schimbat trecerea timpului pe cele mai frumoase actrițe de la Hollywood. Imagini vechi de peste 20 de ani
1 MDL
1 EUR
20.09
1 USD
17.42
1 RON
3.83
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39

Inapoi














