STUDIU // Ce se întâmplă în corp dacă mănânci zilnic GHIMBIR. Efecte spectaculoase!
2557
sursa: eva.ro Acest ingredient minune a fost folosit de secole pentru a trata diverse boli. Descoperă ce se întâmplă în corp dacă mănânci zilnic ghimbir!
S-au descoperit peste 500 de compuşi în rădăcina de ghimbir, toţi având efecte spectaculoase asupra corpului nostru. Ghimbirul este un remediu folosit de secole pentru a trata diverse afecţiuni, iar în prezent cercetătorii au demonstrat că efectele sale pot să fie mai puternice decât a multor medicamente.
Chiar dacă nu eşti obişnuit să-l foloseşti, după ce vei citi despre efectele pe care le are asupra corpului cu siguranţă vei găsi o soluţie pentru a-l include în alimentaţia zilnică. Fie că îl foloseşti sub formă de pulbere, proaspăt răzuit în mâncăruri sau pentru a prepara un ceai delicios sau un smoothie, ghimbirul nu trebuie să lipsească din meniul zilnic.
Este un produs pe care-l găseşti în supermarketuri, nu este foarte costisitor şi se păstrează foarte uşor pentru a-l avea mereu la îndemână. Consumul zilnic de ghimbir are efecte spectaculoase asupra corpului, de la îmbunătăţirea digestiei şi arderea grăsimilor până la calmarea durerilor din diverse cauze, datorită proprietăţii sale de a acţiona ca un antiinflamator.
Iată ce se întâmplă în corp dacă mănânci zilnic ghimbir:
Ficatul tău va fi protejat de boli
Un studiu apărut în 2012 în publicaţia Indian Journal of Pharmaceutical Sciences arată că ghimbirul şi cicoarea au un efect similar asupra ficatului, ajutând la buna lui funcţionare.
În urma testelor efectuate s-a constatat că prin consumul de ghimbir funcţiile ficatului s-au îmbunătăţit, eliminarea toxinelor s-a făcut mai bine şi sângele s-a curăţat. De asemenea, specialiştii au analizat o mostră de ţesut din ficat în urma consumului regulat de ghimbir, iar efectele au fost surprinzătoare asupra funcţiilor ficatului.
Nutrienţii vor fi absorbiţi mai uşor
Prin consumul zilnic de ghimbir, vitaminele şi mineralele sunt mai bine absorbite în corp. Acest efect apare datorită faptului că ghimbirul favorizează eliberarea unor enzime importante în procesul de digestie.
Împiedică depunerea colesterolului pe artere
Atunci când este consumat zilnic, ghimbirul are un efect spectaculos asupra grăsimilor din corp. El împiedică formarea depozitelor de colesterol, protejând inima de boli grave. Iar atunci când este consumat în combinaţie cu ceapa şi usturoiul, efectul protector asupra inimii este unul mult mai puternic.
Curăţă sinusurile
Dacă ai nasul mereu înfundat, ghimbirul poate să facă minuni pentru tine. Datorită unui compus care se regăseşte în compoziţia lui, ghimbirul curăţă căile nazale şi te ajută să respiri uşor.
Îmbunătăţeşte circulaţia sanguină
Rădăcina de ghimbir este bine cunoscută pentru calitatea de a stimula circulaţia şi fluxul de sânge în toate organele. Astfel că ghimbirul ajută la transportul oxigenului şi a substanţelor nutritive către toate organele vitale din corp.
Are efect antiinflamator
Gingerolul, o substanţă importantă din ghimbir, are un rol antiinflamator şi poate să fie un remediu eficient pentru persoanele care suferă de artrită reumatoidă sau osteoartrită. Cercetările realizate au arătat că ghimbirul a fost la fel de eficient precum ibuprofenul în cazul persoanelor cu osteoartrită, însă fără să producă reacţii adverse la stomac (lucru pe care-l provoacă ibuprofenul).
Curăţă sistemul limfatic
Sistemul limfatic are o importanţă crucială pentru sănătatea noastră. Când este plin de toxine, riscul de a dezvolta reacţii inflamatorii şi tumori este unul foarte ridicat. Un consum regulat de ghimbir curăţă sistemul limfatic, prevenind astfel apariţia diverselor infecţii în corp.
Este bun pentru a trata greţurile
Femeile însărcinate pot să calmeze greţurile matinale consumând zilnic o cană cu ceai de ghimbir. De asemenea, s-a demonstrat că acest ceai este util şi în cazul persoanelor care fac chimioterapie, ameliorând stările de greaţă şi vomă.
Are efect anticancerigen
Numeroase studii au arătat că ghimbirul are efect anticancerigen. Nu numai că protejează corpul de cancer, dar s-a dovedit că micşorează tumorile deja existente şi împiedică răspândirea acestora în corp.
Cum să prepari ceaiul de ghimbir?
Ceaiul de ghimbir este o altă soluţie bună pentru a include ghimbirul în dieta zilnică. Pentru a-l prepara ai nevoie de o bucată de 2 centimetri de rădăcină curăţată de coajă pe care să o fierbi în 250 mililitri de apă timp de 10 minute. Pentru o aromă mai intensă, taie mărunt bucata de ghimbir sau răzuieşte-o înainte de a o pune la fiert. După ce s-a răcit puţin, adaugă în ceai puţină miere de albine şi zeamă de lămâie.
Sursa: eva.ro
05.12.2018
17:40
2559
Amestecul IDEAL pentru pierdere în greutate – 7 kg în 21 de zile!
01.12.2018
18:01
3014
BENEFICII pentru frumusețe ale ghimbirului
21.11.2018
13:38
2641
REȚETĂ // Alimentaţia în timpul iernii: ce să mănânci când e frig afară
25.10.2018
09:19
3348
Transformările INCREDIBILE care au loc în organism odată ce începi să consumi ghimbir
30.07.2018
18:20
13508
REȚETE vindecătoare cu apă pe care trebuie să le cunoști!
25.03.2017
10:30
1905
Beneficii UIMITOARE ale ghimbirului pentru frumuseţe şi vitalitate
08.02.2017
18:40
2911
Ghimbirul: beneficii și CONTRAINDICAȚII pentru sănătate
13.01.2017
07:31
4554
Vrei să elimini PARAZIȚII din intestine? Prepară așa ghimbirul!
07.10.2016
08:01
9429
REŢETĂ // Sirop NATURAL pentru îmbunătăţirea imunităţii la COPII
01.09.2016
14:30
2893
Nu vei mai intra niciodată într-o farmacie: LEACUL pentru sănătate este lângă tine şi este 100% natural!
22.07.2016
10:03
1667
Efecte spectaculoase ale ghimbirului. Cum să-l incluzi în alimentaţia ta
17.07.2016
07:02
2259
Ceaiul de ghimbir: Efecte surprinzătoare
08.06.2026
23:10
361
Alibaba, Baidu, BYD și Unitree, trecute de Pentagon pe lista companiilor care sprijină armata chineză
08.06.2026
20:57
428
Vreme plăcută și stabilă în Republica Moldova, marți, 09.06.2026
545
Platforma „Clusters Meet Clusters” lansează cooperarea națională a celor 21 de clustere economice din Republica Moldova
08.06.2026
15:33
682
Profesorii de română din școlile minorităților naționale, trimiși la perfecționare în centre universitare din România
08.06.2026
15:09
606
Bătălie pentru robotaxiuri la Londra: Uber mizează pe Wayve, în timp ce Waymo își extinde testele autonome în capitala britanică
08.06.2026
13:38
703
Eugeniu Osmochescu promovează la Riga investițiile și integrarea europeană a Republicii Moldova la reuniunea anuală a BERD
641
Poliția Națională și Ambasada României își reafirmă parteneriatul la finalul mandatului atașatului de afaceri interne
08.06.2026
10:28
681
Polițiști cu experiență în misiuni internaționale, dialog deschis despre participarea echilibrată a femeilor și bărbaților în operațiuni de pace
08.06.2026
10:06
649
Vinificatorii moldoveni, palmares impresionant la VINARIUM 2026: 80 de medalii pentru Vinul Moldovei
08.06.2026
09:36
718
Ministra Agriculturii Ludmila Catlabuga discută la Istanbul extinderea cooperării agroalimentare dintre Moldova și Turcia
08.06.2026
09:34
745
Ludmila Catlabuga, la Zero Waste Forum de la Istanbul: infrastructura post-recoltare, prioritate pentru agricultura Moldovei
08.06.2026
08:45
610
Horoscopul zilei 08.06.2026
08.06.2026
06:57
1172
Alertă în Orhei: Un aparat de zbor necunoscut, cel mai probabil o dronă, a EXPLODAT lângă satul Lopatna
949
Cardiologul Ștefan Busnatu, pe lista lui Tomac pentru Ministerul Sănătății: prevenție, digitalizare și inovare pentru un sistem medical modern
07.06.2026
18:49
1041
Vremea în Republica Moldova între 8 și 14 iunie: început de vară cu soare, nori și averse de scurtă durată
07.06.2026
08:33
981
Horoscopul zilei 07.06.2026
06.06.2026
20:38
1255
Duminică, 7 iunie 2026: răcire ușoară și ploi frecvente în Republica Moldova
06.06.2026
08:02
1429
Horoscopul zilei 06.06.2026
05.06.2026
20:46
1599
Ploi de vară și ușoară răcorire în Republica Moldova, sâmbătă 06.06.2026
05.06.2026
17:28
1966
Centura Chișinăului, sectoarele 2 și 3, avizate tehnic; autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa, analizată în Consiliul tehnico-economic
05.06.2026
16:48
1819
Alertă meteo cod galben de ploi însemnate – valabilă în 07.06.2026
05.06.2026
16:32
1749
Ministerul Infrastructurii examinează soluțiile pentru sectorul 3 al drumului de centură Chișinău, de la Pruncul la Cricova
05.06.2026
16:21
1785
Alertă meteo cod galben pentru instabilitate atmosferică, 06.06.2026, orele 13-23
1655
Colegiul Medicilor îi cere viitorului premier Eugen Tomac să facă din sănătate o prioritate în programul de guvernare
05.06.2026
15:42
1576
Ministerul Energiei mizează pe contoare inteligente, platforme digitale și securitate cibernetică pentru modernizarea sectorului energetic
FOTO // Un model din R. Moldova, noua iubită a celebrului actor american Sean Penn. Cei doi au fost suprinși sărutându-se pe străzile din Madrid
Jim Carrey a desenat o caricatură a Melaniei Trump care a pus Twitter-ul pe jar
Cât valorează inelul de logodnă personalizat primit de Maria Sharapova
Cum le-a schimbat trecerea timpului pe cele mai frumoase actrițe de la Hollywood. Imagini vechi de peste 20 de ani
1 MDL
1 EUR
20.11
1 USD
17.45
1 RON
3.84
1 RUB
0.24
1 UAH
0.39


Inapoi














