Strategii și soluții inovatoare pentru educația adulților discutate la un panel specializat în Republica Moldova


Progresele în educația adulților și învățarea de-a lungul vieții au fost subiecte esențiale dezbătute într-un panel cu specialiști în domeniu. Participanții au oferit sugestii pentru dezvoltarea continuă a acestui sector în anii următori și au propus soluții practice pentru a îmbunătăți accesul la educație al persoanelor de peste 55 de ani.
Acest eveniment face parte din proiectul „Integrarea îmbătrânirii active în politicile publice în Republica Moldova”, implementat de HelpAge Moldova și susținut de Guvernul Federal al Germaniei.
Liudmila Stihi, secretar de stat la Ministerul Educației și Cercetării, a subliniat cât de important este să extindem și consolidăm educația pe tot parcursul vieții, mai ales în contextul unei populații în curs de îmbătrânire: „Educația adulților și formarea pe parcursul vieții este o prioritate necesară, susținută de mai mulți actori relevanți precum ministere de resort, instituții de învățământ, autorități publice locale și societate civilă. Avem responsabilitatea de a elabora și facilita implementarea de politici incluzive și accesibile pentru toate categoriile de vârstă, astfel încât fiecare cetățean să poată participa activ în viața economică și socială”.
În cadrul evenimentului a fost analizat raportul de monitorizare a implementării programelor și măsurilor guvernamentale în domeniul educației adulților, punând accent pe incluziunea persoanelor în etate.
MEC este principalul actor guvernamental responsabil pentru definirea politicilor educaționale. Se ocupă cu dezvoltarea cadrului normativ și coordonarea sistemului de educație a adulților. Strategia de dezvoltare „Educația 2030” trasează viziunea pe termen lung a Guvernului în acest domeniu. Printre priorități se numără dezvoltarea sistemului de învățare și educație pentru adulți, diversificarea formelor și serviciilor de formare continuă, validarea competențelor dobândite nonformal și informal, precum și formarea competențelor digitale ale adulților.













































































