Școlile profesionale din R. Moldova, schimb de experiență cu instituții similare din România pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor


Colaborarea între instituțiile de învățământ din România și Republica Moldova contribuie la îmbunătățirea abilităților și competențelor manageriale prin schimbul de experiență.
În cadrul Programului Operațional Comun România - Republica Moldova 2014-2020, inițiat de Școala Profesională de Cooperație Botoșani, s-a desfășurat recent acțiunea de cooperare transfrontalieră privind sprijinirea și dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor.
Din acest proiect fac parte școlile profesionale din orașul Glodeni, Briceni, din satul Corbu, raionul Dondușeni, din Cupcini, raionul Edineț, din Drochia, Școala din orașul Râșcani și cea din municipiul Soroca.
După o primă vizită a delegației județului Botoșani în Republica Moldova, în cadrul acestui proiect, a venit rândul profesorilor moldoveni să viziteze unitățile partenere din Botoșani.
Pe 29 septembrie curent, delegația din Republica Moldova a vizitat Liceul „Dimitrie Negreanu” în vederea identificării modalităților de susținere a tinerilor din mediile defavorizate, de sprijinire a acestora printr-o integrare socio-profesională rapidă și eficientă.
Oaspeții au fost întâmpinați cu multă căldură de directorul liceului prof. Camelia Axinte, care, în calitatea sa de gazdă, a făcut o scurtă prezentare a liceului, a laboratoarelor și a atelierelor, a spațiului CDI și a sălilor de clasă.
De asemenea, responsabilul Comisiei Tehnice prof. Camelia Alexa a vorbit despre meseriile și agenții economici parteneri, iar consilierul educativ prof. Mihaela Budeanu-Mihalachi și responsabilul Consiliului Elevilor prof. Anca Dulgheru au făcut cunoscute delegației proiectele educative ale liceului: „ȘI MIE ÎMI PASĂ!”, „Vraja tradiției”, „Primăvara sărbătorim viața”, „Noi trecem pe verde”, proiecte în care elevii sunt responsabilizați în sporirea calității vieții în comunitatea locală.
Cele două delegații au transformat educația într-un limbaj comun menit să identifice metode și tehnici pentru ca tinerii să aibă acces la informații în vederea dezvoltării propriilor afaceri.
La finalul întâlnirii, delegația moldovenească a punctat faptul că școlile profesionale rămân o oportunitate pentru tinerii din mediile defavorizate și o șansă de dezvoltare a comunităților locale.









































































