14:39:45 11.12.2025
Stiri

Revenirea la note în clasele primare: Dialog amplu între profesori și experți pentru o tranziție educațională eficientă

Actualitate 11.12.2025 13:59 Vizualizări1
Revenirea la note în clasele primare: Dialog amplu între profesori și experți pentru o tranziție educațională eficientă

Evaluarea elevilor din clasele primare a fost subiectul unei discuții ample, desfășurate într-un format hibrid, adunând peste 2.500 de profesori, cercetători și reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării (MEC). Participanții au discutat despre experiențele acumulate în procesul de pilotare a noii Metodologii privind evaluarea rezultatelor învățării, document testat în 267 de școli din țară.

Evenimentul s-a desfășurat în contextul inițiativei MEC de a modifica Codul Educației. Se urmărește revenirea la notarea elevilor din clasa a IV-a la disciplinele de examen, respectiv limba română și matematica. Măsura propusă asigură o tranziție mai coerentă între ciclul primar și cel gimnazial și pregătește elevii pentru evaluările viitoare.

„Acest dialog contribuie la ajustarea politicilor educaționale în domeniul evaluării. Modificarea propusă la Codul Educației urmărește să sprijine trecerea de la ciclul primar fără note, la cel gimnazial, unde elevii sunt notați”, a declarat Corina Lungu, șefa Direcției politici în învățământul general.

Profesorii au avut ocazia să discute direct cu autorii metodologiei și să ofere recomandări pentru ajustarea documentului. Printre propunerile formulate se numără elaborarea unui Ghid de implementare, crearea unei biblioteci de bune practici și continuarea schimbului de experiență între școlile implicate.

Participanții au subliniat importanța unor metode de evaluare transparente, adaptate vârstei elevilor și orientate spre progres, nu doar clasament. Mulți învățători au subliniat că autoevaluarea este esențială pentru ca elevii să înțeleagă ce cunosc, unde greșesc și ce pot îmbunătăți – competențe necesare pe parcursul școlarizării.

Concluziile din aceste discuții vor ajuta la ajustarea procesului de pilotare și la fundamentarea modificărilor planificate în domeniul evaluării în învățământul primar.

Evenimentul a fost moderat de Ludmila Ursu, profesor universitar la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” și coordonatoarea grupului de lucru de elaborare și pilotare a Metodologiei privind evaluarea rezultatelor învățării în clasele primare.

Stiri relevante
11.12.2025 08:43 310 Horoscopul zilei 11.12.2025
Top stiri
11.12.2025 08:43 322 Horoscopul zilei 11.12.2025

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 19.81 1 USD 17.03 1 RON 3.89 1 RUB 0.22 1 UAH 0.40
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare în R. Moldova, pentru cine ați vota?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte