18:16:31 11.11.2025
Stiri

Profesorii din 15 școli model se pregătesc să revoluționeze educația cu abordarea STEAM, inspirată din Estonia și Georgia

Actualitate 11.11.2025 16:27 Vizualizări262
Profesorii din 15 școli model se pregătesc să revoluționeze educația cu abordarea STEAM, inspirată din Estonia și Georgia

Cadrele didactice din 15 școli model au fost instruite să integreze educația STEAM, inspirându-se din metodele utilizate în Estonia și Georgia. Acest tip de educație cuprinde Știința, Tehnologia, Ingineria, Arta și Matematica, oferindu-le elevilor oportunitatea de a explora și de a găsi soluții creative la problemele cu care se confruntă, fie la școală, fie în comunitatea lor. Astfel, elevii își dezvoltă competențele practice, gândirea critică și abilități de colaborare, pregătindu-se pentru lumea modernă.

Recent, în cadrul unui proiect susținut de PNUD și UNICEF, cu sprijinul Uniunii Europene, s-a organizat o sesiune de formare pe acest subiect. Sesiunea a fost susținută de experți educaționali din Georgia și Estonia.

Timp de două zile, profesorii au studiat și aplicat modele din cele două țări pentru a integra activități STEAM în educație. Focusul a fost pe utilizarea procesului de design ingineresc, o metodă sistematică folosită pentru identificarea și rezolvarea eficientă a problemelor. Dezvoltarea acestor competențe este crucială pentru viitorii specialiști în diverse domenii inginerești, cum ar fi cel mecanic, electric, civil sau software.

Participanții au experimentat transformarea lecțiilor curente pentru a atrage mai mult interesul elevilor. Ei au creat modele de turbine eoliene sau panouri solare din materiale reciclabile ca cartonul și motoare mici.

"Aceste exerciții simple, dar ingenioase, arată cum concepte precum energia regenerabilă și sustenabilitatea pot fi integrate în lecții accesibile și atractive. Când elevii înțeleg scopul activităților educaționale și pot corela eforturile cu rezultatele, eficiența învățării crește substanțial. Profesorii au rolul de a ghida elevii spre propriile descoperiri", a comentat Ana Moraru, manager de proiect PNUD Moldova.

Profesorii au explorat de asemenea, platforma digitală Amplify Science, care îmbină cercetarea științifică cu analiza datelor. Această platformă poate fi o unealtă utilă la clasă, încurajând elevii să ia rolul de cercetători, să investigheze fenomene reale și să propună soluții bazate pe dovezi.

Un alt aspect al sesiunii a fost centrat pe implicarea elevilor în procesul propriu de învățare. Profesorii au analizat cum această abordare poate depăși metodele tradiționale. Ei au reflectat asupra rolului de facilitatori ai învățării, în loc de simpli transmițători de informații.

Stiri relevante
Top stiri
11.11.2025 07:58 514 Horoscopul zilei 11.11.2025

Parteneri
Punct de vedere NAȚIONAL
14.05.2025 13:06 ZiarulNational Mihai Gribincea // Moscova rescrie is...

30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

Horoscop
Vezi horoscopul tău pentru astăzi
Capricorn
Vărsător
Pești
Berbec
Taur
Gemeni
Rac
Leu
Fecioară
Balanță
Scorpion
Săgetător
Curs valutar
1 MDL   1 EUR 19.67 1 USD 17.01 1 RON 3.87 1 RUB 0.21 1 UAH 0.41
Sondaj
Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare în R. Moldova, pentru cine ați vota?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte