03:17:01 29.03.2024
Stiri

Primele MAȘINI ale DEMNITARILOR // Recean: „A fost cea mai bună mașină a mea”

Social 05.04.2014 10:11 Vizualizări3616 Autor: Raisa Lozinschi
Primele MAȘINI ale DEMNITARILOR // Recean: „A fost cea mai bună mașină a mea”


La volan // Chiar dacă azi conduc mașini „adaptate timpurilor”, pe vremuri, în tinerețe, mai mulți actuali demnitari și artiști au condus mașini de fabricație sovietică, dar nu și-au făcut colecție aidoma comunistului Vladimir Voronin

Spicherul Igor Corman la volanul unei mașini de marca „Lada”, președintele fracțiunii parlamentare a liberal-democraților, Valeriu Streleț, claxonând la volanul unui „Jiguli”, ministrul Mediului, Gheorghe Șalaru, a „pierdut” banii într-un „Moskvici”, iar lăutarul Nicolae Botgros a „îmblânzit” o „Volga”.

Ziarul NAȚIONAL i-a întrebat care au fost primele mașini pe care le-au avut deputații, miniștrii, dar și artiștii din R. Moldova.

Igor Corman, președintele Parlamentului: „Mi-a dat-o tata”

Spicherul se amuză, dar ne spune repede că, prin ’92-’93, conducea o „Lada 09” de culoare bej. „Tata mi-a dat-o când soția a născut. Apoi, prin anii 1994-1995, din economiile pe care le-am făcut din bursa din Germania, mi-am cumpărat un „Ford Escort” de vreo șapte ani. Era alb și m-a costat vreo 2 500 de dolari pe atunci. Cu „Ford”-ul am umblat vreo patru ani până am plecat în misiune diplomatică”, ne-a spus președintele Parlamentului. Tot atunci și-a cumpărat un „BMW 254” „bătrâior” de șapte ani. „Acum, mașina are 13 ani, dar merge bine”, zice Corman.

Valeriu Streleț, președintele fracțiunii PLDM din Parlament: „Prima mașină, în 1994”

Liderul liberal-democraților din Parlament, Valeriu Streleț, spune că și-a cumpărat prima mașină la trei ani după absolvirea facultății. „Am procurat în 1994 un „Jiguli 06”, dar nu-mi amintesc cât m-a costat. Am mers vreo doi ani cu el, după care l-am vândut”, zice liberal-democratul care astăzi conduce un „Audi Q5” și un „Volkswagen Tuoareg”, ambele fabricate în 2012.

Iurie Ciocan, președintele CEC: „Un „Opel” verde”

Prima mașină a președintelui Comisiei Electorale Centrale (CEC), Iurie Ciocan, a fost un „Opel” de culoare verde. „Eram student când mi-am cumpărat-o. A fost așa de demult, că nu îmi mai amintesc cât am dat pe el”, rememorează Ciocan. În declarația sa de avere pentru anul 2012 este scris că președintele CEC are acum un „Mercedes E 230” din 2008, care l-a costat 20 000 de euro.

Viorel Chetraru, directorul CNA: „Am schimbat vreo patru mașini”

Directorul Centrului Național Anticorupție (CNA), Viorel Chetraru, s-a făcut „stăpân” pe un „Volkswagen” de culoare neagră în anul 1996. „Tata mi l-a dat, dar automobilul avea vreo 15 ani deja atunci. L-am ținut până în 2000”, zice Chetraru care a schimbat de atunci „vreo patru mașini”. Acum parchează un „Renault Megane” din 2005 pe care l-a cumpărat cu 7 mii de euro.

Nicolae Botgros, dirijorul Orchestrei „Lăutarii”: „O „Volga” albă”

Primul automobil al lăutarului Nicolae Botgros a fost, bineînțeles, o „Volga” de culoare albă pe care a cumpărat-o în anul 1981 cu 12 mii de ruble. Botgros nu a reținut prea mult, însă, mașina considerată simbol pentru guvernanții fostei nomenclaturi sovietice și a vândut-o după vreo patru ani. A optat apoi pentru un „Jiguli” și de atunci… mașini și mărci diferite. De trei ani, Nicolae Botgros a renunțat la „Mercedes” și conduce o „Toyota Yaris”.

Dorin Recean, ministrul Afacerilor Interne: „A fost cea mai bună mașină a mea”

Ministrul Afacerilor Interne, Dorin Recean, își aduce aminte cu mare plăcere de prima sa mașină – o „Honda Acord” de culoare albastru-închis. „Era o mașină second-hand, dar era primul model care nu arăta așa pătrat ca celelalte. A fost cea mai bună mașină a mea pe care am ținut-o vreo patru-cinci ani”, ne-a spus ministrul. Apoi, a optat pentru o mașină înrudită acesteia – „Rover 400” și, de atunci, a schimbat multe mașini, fiindcă la fostul serviciu călătorea mult. Azi, conduce „mai puțin” – „Skoda” de serviciu și „BMW”-ul familiei.

Andrei Usatâi, ministrul Sănătății: „În 1978!”

Ministrul Sănătății, Andrei Usatâi, a simțit „comoditatea” unui „Jiguli” încă în 1978 pe care l-a cumpărat cu 8 300 de ruble. Ca să conducă această mașină de culoare albă, ministrul a sfidat rândul în care stătea și a mers direct la responsabilii din raion să le spun[ că are nevoie de mașină pentru a se deplasa, pe atunci ocupând funcția de vicedirector al Spitalului raional din Anenii Noi. „De atunci, multișoare am schimbat. Vreo șase-șapte precis”, ne spune ministrul care astăzi nu s-ar vedea la volanul unui „Jiguli” de culoare albă.

Gheorghe Șalaru, ministrul Mediului: „Parcă-mi spunea inima”

Ministrul Mediului a prins „Moskvici”-ul norocos. Rândul sovietic pentru „Jiguli” în care stătea de 12 ani era departe să-l ajungă la începutul anilor ’90. A făcut ce a făcut, a scos de pe „knijkă” 8 000 de ruble și s-a îmbogățit cu un „Moskvici 412”. „Parcă îmi spunea inima că o să pierd banii și peste puțin timp așa au și pățit oamenii. Bine că măcar mă făcusem cu o mașină”, bate din palme Șalaru. De la „Moskvici”-ul alb, la „Jiguli”, „Volkswagen Golf”, „Honda”, „Mitsubishi” și… „acum nu am mașină”, își încheie epopeea automobilistică ministrul.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
25.03.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin căzut de pe ca...

22.03.2024 09:05 Nicolae Negru Nicolae Negru // De ce ideea referend...

18.03.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Putin și Rusia ca bo...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Sunteți de-acord ca referendumul constituțional privind aderarea R. Moldova la Uniunea Europeană să fie organizat în aceeași zi cu alegerile prezidențiale din anul curent?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md