Oficial de la Chișinău: Ne dorim ca podul flotant care este construit peste Prut, la Leova, să devină pod de piatră


Lucrările de construcție a podului flotant care va uni oraşul Leova din R. Moldova cu satul Bumbăta din România sunt în toi.
Vicepremierul Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a inspectat, în weekendul trecut, şantierul drumului de acces spre podul flotant care se construiește peste Prut pentru a contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj.
„Astăzi suntem la faza construcţiei drumului până la pod cu o lungime de aproximativ 3,6 km. Se fac lucrări de terasament la drumul de acces și la platforma/parcaj unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei, este amenajată zona unde va fi instalată uzina de beton, au fost executate lucrări de amenajare a rampei de acces către viitorul pod de pontoane și au fost transportate și stocate la fața locului materiale de construcție necesare la construcția podului: 10 500 de tone de amestec nisip-prundiș și 8 500 de piatra spartă”, a raportat vicepremierul Spînu.
Aceeași sursă a precizat că podul flotant, construit în prezent peste Prut, ar putea deveni ulterior „un pod de piatră”.
„Ulterior, dorim ca acest punct de trecere a frontierei să devină pod de piatră, care să faciliteze circulația liberă a cetățenilor noștri în țările UE”, a declarat Andrei Spînu.
Menționăm că un pod care lega Leova de Bumbăta a existat și în trecut, dar a fost distrus acum 78 de ani de către sovietici.
Autoritățile din România și R. Moldova au luat decizia de a reconstrui podul Leova-Bumbăta pentru a fluidiza traficul la frontiera moldo-română, o necesitate evidențiată mai ales în ultimele mai bine de patru luni din cauza războiului declanșat de Federația Rusă în Ucraina.









































































