Noțiunea de bullying, în Codul Educației al R. Moldova: Peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying în rol de victimă, agresor sau martor


Codului Educației al Republicii Moldova, dar și alte acte normative ar putea fi amendate prin introducerea definiției noțiunii de bullying.
Propunerea a fost făcută astăzi în cadrul unei întrevederi a secretarului Comisiei parlamentare pentru drepturile omului și relații interetnice, Angela Munteanu-Pojoga, cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor.
La discuțiile privind politicile educaționale privind prevenirea și combaterea bullying-ului au participat reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, Fundației Terre des hommes Moldova, UNICEF, Corpul Păcii în Moldova și ai Direcției drepturile copilului din cadrul Oficiului Avocatului Poporului.
Un comunicat de presă al Parlamentului arată că inițiativa de modificare a Codului Educației, prin legiferarea noțiunii de bullying, are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, dar și de a ajuta specialiștii din domeniul educației în vederea contracarării acestuia. De asemenea, această inițiativă propune promovarea asistenței psihologice în școli.
Angela Munteanu-Pojoga a dat asigurări că această inițiativă constituie o prioritate pe care se va axa pe perioada mandatului de parlamentar.
Participanții la eveniment au convenit asupra organizării unei ședințe de lucru în vederea definitivării conceptul noțiunii de „bullying”, care ulterior va fi reglementat în Codul educației.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresiei și anxietate.











































































