Motivele pentru care unii șoferi renunță la mașinile electrice și se întorc la cele diesel. „Mi-a ajuns!”
2101
Conducătorii auto constată că există o mulțime de motive pentru a renunța la mașinile electrice, de la costuri de asigurare din ce în ce mai mari până la degradarea bateriei și autonomia redusă în condiții de temperaturi scăzute, relatează inews.co.uk.
Prima călătorie a lui Guy Stenhouse cu noul Jaguar I-Pace în 2019 nu a decurs bine. Drumul său de peste 230 de kilometri, de la Glasgow la Sedbergh, în Cumbria, a fost presărat cu multe opriri la stațiile de încărcare. Totuși, majoritatea dintre acestea nu i-au încărcat mașina, ceea ce înseamnă că o călătorie care ar fi trebuit să dureze aproximativ 2 ore și 45 de minute a durat șapte ore.
„M-am oprit la fiecare stație de încărcare posibilă, am conectat mașina la încărcător și am constatat că nu funcționa”, a mărturisit el. „Asta însemna că nu puteam folosi decât stațiile lente și că nu puteam parcurge decât aproximativ 5 kilometri pentru fiecare încărcare. Am ajuns acasă la miezul nopții”, a mai adăugat bărbatul.
Din acel moment, Stenhouse a revenit la o mașină diesel. Acest lucru ar putea părea surprinzător, dat fiind faptul că a fost unul dintre primii care a utilizat o mașină complet electrică. Dar el nu este singurul care a decis să întoarcă spatele vehiculelor electrice.
Potrivit comerciantului auto independent Motorpoint din Marea Britanie, 56% dintre șoferii de vehicule electrice vor opta pentru un tip de combustibil alternativ, iar benzina va domina cu 30%.
Mark Carpenter, director executiv al Motorpoint Group, afirmă: „Este clar că unii au descoperit că un vehicul electric nu este potrivit pentru ei. Nu pare să existe un singur motiv. În schimb, este vorba mai degrabă de o serie de factori, de exemplu, mutatul într-o locuință fără încărcător acasă, un nou loc de muncă care necesită un drum mai lung sau prețul ridicat al încărcărilor în locuri publice.”
Au existat și alte indicii care au atras atenția în întreaga industrie. În luna februarie, s-a raportat că Apple a renunțat la planurile sale de a intra pe piața vehiculelor electrice. Vânzările și acțiunile Tesla sunt, de asemenea, în scădere, la fel ca și valoarea vehiculelor electrice second-hand în comparație cu cea a vehiculelor cu motor cu combustie internă. Au existat, de asemenea, informații alarmante despre incidente în care sistemul de frânare al vehiculelor electrice nu a funcționat.
Harry Metcalfe, jurnalist și cofondator al revistei auto Evo, a făcut și el schimbarea. După doi ani de leasing pentru un vehicul electric și doi ani și jumătate cu unul hibrid drept principala mașină de familie, a trecut la un Range Rover Sport diesel.
Pe canalul său de YouTube, intitulat Harry's Garage, el explică în detaliu care sunt motivele pentru care a decis să renunțe la mașina electrică sau hibird, afirmând că „nu este o persoană căreia să nu-i placă mașinile electrice” și că este un alt adept al energiei verzi, folosind panouri solare și pompe de căldură. El spune că, în momentul de față, un vehicul electric nu este potrivit pentru drumurile lungi.
El menționează, de asemenea, costul tot mai mare al asigurărilor pentru vehiculele electrice, precum și devalorizarea acestora: valoarea vehiculelor electrice second-hand a scăzut cu 23% în ultimul an, conform studiului realizat de Auto Trader.
Unul dintre motive este reprezentat de inițiativa privind mașinile cu emisii zero, care prevede că 28% din toate vânzările de vehicule noi trebuie să fie reprezentate de vehicule electrice până în 2025, urmând să crească progresiv până la 100% până în 2035.
Acest lucru înseamnă că producătorii introduc pe piață noi vehicule electrice mai repede decat crește cererea, iar cumpărătorii acestora pot beneficia de scutiri fiscale care nu se aplică mașinilor second-hand.
Acest lucru înseamnă că producătorii introduc pe piață noi vehicule electrice mai repede decat crește cererea, iar cumpărătorii acestora pot beneficia de scutiri fiscale care nu se aplică mașinilor second-hand.
Erin Baker, director editorial al Auto Trader, este un susținător al mașinilor electrice și conduce în prezent atât o mașină electrică, cât și una diesel (aceasta din urmă pentru deplasările lungi) și spune că un obstacol în calea trecerii la mașinile electrice - în afară de costul inițial - este costul tot mai mare al asigurărilor. Asigurările pentru vehiculele electrice sunt mai scumpe din cauza valorii lor mai mari și a costurilor mai mari de reparații.
Anvelopele sunt, de asemenea, o problemă.
„Am lovit o groapă cu mașina mea electrică, iar înlocuirea anvelopei a costat 160 de lire sterline (n.red peste 180 de euro), față de 80 de lire sterline (n.red peste 90 de euro)”, a afirmat Baker.
Mașinile electrice au nevoie de anvelope speciale, întrucât acestea trebuie să suporte mai multă greutate, conform spuselor directorului editorial al Auto Trader.
De asemenea, bateriile cu care vin echipate vehiculele electrice pot da bătăi de cap. Garanțiile oferite de producătorii de baterii pentru vehicule electrice variază între opt și zece ani. În plus, deteriorarea bateriilor constituie o veste și mai neplăcută pentru proprietarii de vehicule electrice care locuiesc în țări mai calde, deoarece căldura le degradează mai repede.
După acel incident de șapte ore, Stenhouse a încercat să afle cauza problemei legate de încărcare. „Producătorul încărcătorului a dat vina pe mașină, dar producătorul mașinii a dat vina pe încărcător”.
Pe lângă neplăcerile cu care s-a confruntat, Stenhouse a sesizat că autonomia a fost, totodată, o problemă. Autoturismul este prezentat ca având o autonomie de peste 380 de kilometri, deși bărbatul spune că mașina sa „a indicat întotdeauna o autonomie de 355 de kilometri”.
Teoretic, chiar și cu 355 de km, ar fi trebuit ca drumul să fie unul ușor de parcurs, fiind necesară doar o singură oprire pentru reîncărcare. Dar autonomia unui vehicul electric este doar o teorie.
Motivul? Condițiile în care se efectuează testul WLTP (Procedura de testare a vehiculelor uşoare armonizată la nivel mondial) nu reprezintă în mare măsură deplasarea „normală", deoarece viteza medie este de 46 km/h la temperaturi de 23 de grade Celsius (performanța autonomiei scade dramatic atunci când temperaturile sunt scăzute).
11.12.2025
17:38
21
Strategii inovatoare pentru integrarea copiilor vulnerabili și refugiaților în sistemul educațional discutate la masa rotundă organizată de Ministerul Educației și Cercetării
11.12.2025
14:27
341
Eugeniu Osmochescu discută priorități strategice pentru dezvoltare economică și digitalizare cu partenerii internaționali
11.12.2025
14:21
370
Parteneriatul economic între Moldova și PNUD, un impuls pentru IMM-uri și digitalizare
11.12.2025
14:09
653
Propunere de concesii teritoriale ale Ucrainei, în cadrul unui plan de pace, transmisă lui Trump de cancelarul german Merz
11.12.2025
13:59
360
Revenirea la note în clasele primare: Dialog amplu între profesori și experți pentru o tranziție educațională eficientă
11.12.2025
12:30
558
Dronele ucrainene atacă în premieră platforma petrolieră a Rusiei în Marea Caspică, susține SBU
11.12.2025
12:30
441
Moldova pregătește un sistem modern de evaluare a elevilor în parteneriat cu OECD
11.12.2025
11:58
434
Republica Moldova pregătește un nou profil de țară pentru locuințe și dezvoltare urbană în colaborare cu UNECE
11.12.2025
11:55
559
Planul controversat al lui Trump: investiții americane în Rusia și reluarea livrărilor energetice către Europa, comparat cu pactul de la Yalta
11.12.2025
10:58
491
Dispută sângeroasă lângă Stadionul Zimbru: Condamnat la 10 ani după o cerere de ajutor financiar ajunsă la un atac violent
11.12.2025
09:04
579
Zelenski anunță realizarea unui acord esențial pentru reconstrucția Ucrainei după discuții cu oficiali americani de rang înalt
11.12.2025
08:43
381
Horoscopul zilei 11.12.2025
11.12.2025
14:27
336
Eugeniu Osmochescu discută priorități strategice pentru dezvoltare economică și digitalizare cu partenerii internaționali
11.12.2025
14:21
360
Parteneriatul economic între Moldova și PNUD, un impuls pentru IMM-uri și digitalizare
11.12.2025
14:09
636
Propunere de concesii teritoriale ale Ucrainei, în cadrul unui plan de pace, transmisă lui Trump de cancelarul german Merz
11.12.2025
13:59
355
Revenirea la note în clasele primare: Dialog amplu între profesori și experți pentru o tranziție educațională eficientă
11.12.2025
12:30
547
Dronele ucrainene atacă în premieră platforma petrolieră a Rusiei în Marea Caspică, susține SBU
11.12.2025
12:30
436
Moldova pregătește un sistem modern de evaluare a elevilor în parteneriat cu OECD
11.12.2025
11:58
430
Republica Moldova pregătește un nou profil de țară pentru locuințe și dezvoltare urbană în colaborare cu UNECE
11.12.2025
11:55
553
Planul controversat al lui Trump: investiții americane în Rusia și reluarea livrărilor energetice către Europa, comparat cu pactul de la Yalta
11.12.2025
10:58
482
Dispută sângeroasă lângă Stadionul Zimbru: Condamnat la 10 ani după o cerere de ajutor financiar ajunsă la un atac violent
11.12.2025
09:04
576
Zelenski anunță realizarea unui acord esențial pentru reconstrucția Ucrainei după discuții cu oficiali americani de rang înalt
11.12.2025
08:43
377
Horoscopul zilei 11.12.2025
11.12.2025
08:41
558
Rusia anunță interceptarea a 287 de drone ucrainene într-un atac masiv neașteptat asupra Moscovei
11.12.2025
02:33
710
Camera Reprezentanților din SUA adoptă legea de apărare, consolidând prezența militară în Europa și sprijinul pentru Ucraina
11.12.2025
01:36
830
Trump își înăsprește tonul cu liderii europeni pe tema Ucrainei, în timp ce Kievul remite răspunsul la planul de pace american
11.12.2025
00:26
693
Dorin Recean revine în prim-plan ca emisar special al Maiei Sandu pentru dezvoltare și reziliență, deși anunțase retragerea din politică
10.12.2025
21:06
657
Vremea în Republica Moldova: Schimbări moderate pe 11 decembrie 2025
10.12.2025
20:39
883
Starmer, Macron și Merz în dialog cu Trump: presiuni asupra Ucrainei pentru a accepta planul de pace propus de SUA
10.12.2025
20:07
701
Justiția austriacă blochează extrădarea lui Dmitro Firtaș în SUA după 11 ani de procese îndrăgite
10.12.2025
19:06
664
Dan Perciun subliniază toleranța zero față de corupție la evenimentul „EDU for Integrity” organizat de Transparency International
10.12.2025
18:06
636
Campionatul European de kettlebell la Chișinău: Performanțe remarcabile ale sportivilor moldoveni
10.12.2025
18:05
698
CNED, transformat în pilonul principal al finanțării energiei sustenabile în Moldova
10.12.2025
17:59
744
Atacurile rusești asupra infrastructurii energetice din Odesa pun presiune pe livrările de gaz lichefiat din Grecia via conducta Transbalkană
10.12.2025
17:26
959
MARTORI // Soarta lui Dodon, în mâinile lui Plahotniuc și Iaralov. Socialistul poate ajunge la PUȘCĂRIE în dosarul „kuliok”
10.12.2025
16:56
625
Procuratura din Bălți deschide porțile pentru studenți de Ziua Drepturilor Omului: educație și prevenție în prim-plan
10.12.2025
16:39
1266
DOC // Funcție NOUĂ pentru fostul premier Dorin Recean. Maia Sandu a semnat DECRETUL
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei
1 MDL
1 EUR
19.81
1 USD
17.03
1 RON
3.89
1 RUB
0.22
1 UAH
0.40


Inapoi














