Stiri
trm.md
Investiție // În ultimii șapte ani, autoritățile au alocat peste 492,8 milioane de lei din bugetul de stat pentru infrastructura Portului Giurgiulești
Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Mastodontul de jumătate de miliard de lei
Important
21.07.2013
09:04
3208


Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Stiri relevante
23.12.2015
19:00
2074
PERICOL // Tot mai multe cazuri de rabie în R. Moldova
21.08.2015
20:45
3041
ALERTĂ în statul vecin! Autoritățile au instituit CARANTINĂ și au ucis sute de animale
08.02.2015
11:41
3811
Medicii dau ALARMA! Sute de moldoveni sunt atacați de animale turbate
20.01.2014
12:53
2858
Alertă de rabie în R. Moldova! Există pericolul infectării populației
03.09.2013
16:53
3023
Prima garnitură de tren pe ecartament european a ajuns în sudul țării
14.02.2016
11:13
8465
Mașini „made in Moldova”? Ce face acest tânăr din Chișinău
10.07.2015
09:22
6394
METEO // Temperaturile SCAD considerabil. Cum va fi vremea în acest week-end
01.03.2015
21:37
6617
Zeci de persoane, inclusiv un deputat ucrainean, ARESTATE în timpul mitingului de la Moscova!
11.10.2014
11:02
7682
Prima grădină orășenească din Moldova. Ce nu ştiai despre Grădina Publică din centrul capitalei
05.10.2014
15:02
9648
DĂRUIRE // Paznicul pictor de la Hansca: În timp ce SUPRAVEGHEAZĂ noaptea instituţia, creează opere
23.09.2014
10:36
6532
Legea Lustrației în Ucraina // Iulia Timoșenko, printre cei AFECTAȚI, scrie presa de la Kiev
21.09.2014
14:02
18381
Iată Castelul de APĂ al Chișinăului
























Top stiri
03.08.2025
07:02
36
Percheziție germană la locuința unui fost adjunct al șefului Biroului prezidențial ucrainean, pe fondul investigațiilor anticorupție solicitare de NABU
02.08.2025
21:58
785
Scandal de corupție în Ucraina: parlamentari și oficiali, implicați în achiziții frauduloase de drone militare la prețuri umflate
02.08.2025
20:39
470
Vreme caldă și senină în Republica Moldova pe 3 august 2025
02.08.2025
18:06
754
Tensiuni în creștere: Hamas publică imagini cutremurătoare cu un ostatic israelian alături de copii palestinieni subnutriți în Gaza
02.08.2025
18:04
510
Femeile Dorm Neodihnite: Ce Arată Studiile Despre Somn și Factori Perturbatori?
02.08.2025
17:24
807
Trump confirmă: Submarinele nucleare americane se apropie de Rusia, în timp ce Lindsey Graham avertizează Moscova: Nu subestimați puterea SUA!
02.08.2025
17:22
606
Pierderea auzului și riscul de demență: recomandările specialiștilor pentru o minte sănătoasă
02.08.2025
16:26
628
CSJ confirmă: Blocul „Victorie” exclus din alegerile parlamentare. Reprezentanții denunță presiuni politice și justiție neindependentă.
02.08.2025
16:11
785
Ucraina lovește infrastructura petrolieră și militară a Rusiei, Moscova revendică doborârea a sute de drone ucrainene peste noapte
02.08.2025
15:40
672
Obiceiuri simple care protejează sănătatea mentală a vârstnicilor: un nou studiu dezvăluie strategii eficiente pentru prevenirea declinului cognitiv
02.08.2025
13:00
814
Dmitri Medvedev, de la reformator la voce radicală la Kremlin: cum i-a provocat ironiile pe Trump și liderii occidentali
02.08.2025
12:05
749
Cercetătorii avertizează împotriva consumului de apă din sticle de plastic uitate în mașină: riscurile sunt reale!
02.08.2025
10:58
782
Plahotniuc își anunță intenția de a se întoarce în Moldova pentru a-și apăra numele în fața acuzațiilor de fraudă
02.08.2025
10:27
630
Atacuri cu drone în Rusia: Trei decese în urma raidurilor ucrainene în Rostov, Penza și Samara
02.08.2025
08:19
604
Horoscopul zilei 02.08.2025
02.08.2025
07:48
729
SUA și NATO dezvoltă un mecanism financiar inovator pentru a sprijini Ucraina cu armament american
02.08.2025
07:40
699
Putin susține că Uniunea Europeană nu mai are control asupra politicii sale
02.08.2025
07:25
608
Putin confirmă desfășurarea rachetelor Oreşnik în Belarus până la finalul anului
02.08.2025
07:02
730
Exporturile de gaze rusești către Europa, în creștere semnificativă în iulie prin TurkStream
02.08.2025
01:30
892
Trump dezvăluie pierderile uriașe ale Rusiei și Ucrainei în război: peste 112.000 de soldați ruși căzuți doar în acest an.
01.08.2025
22:39
987
Trump trimite două submarine nucleare pentru a contracara amenințările lui Medvedev
01.08.2025
21:10
688
Vreme stabilă și caldă pentru 02.08.2025
01.08.2025
20:20
917
Maia Sandu susține modernizarea Aeroportului Internațional Mărculești pentru dezvoltare regională și locuri de muncă
01.08.2025
19:09
832
Adenocarcinomul prostatic poate ascunde riscuri mai mari decât indică biopsiile, arată un studiu recent
01.08.2025
17:52
1129
Ambasada SUA din Moldova din nou fără lider: Kevin Covert revine în Statele Unite după doar două săptămâni în funcție


















































Actualitate
Parteneri
Actualitate




Punct de vedere NAȚIONAL
Sondaj
Prietenii noștri