Stiri
trm.md
Investiție // În ultimii șapte ani, autoritățile au alocat peste 492,8 milioane de lei din bugetul de stat pentru infrastructura Portului Giurgiulești
Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Mastodontul de jumătate de miliard de lei
Important
21.07.2013
09:04
3138


Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
23.12.2015
19:00
1977
PERICOL // Tot mai multe cazuri de rabie în R. Moldova
21.08.2015
20:45
2959
ALERTĂ în statul vecin! Autoritățile au instituit CARANTINĂ și au ucis sute de animale
08.02.2015
11:41
3743
Medicii dau ALARMA! Sute de moldoveni sunt atacați de animale turbate
20.01.2014
12:53
2753
Alertă de rabie în R. Moldova! Există pericolul infectării populației
03.09.2013
16:53
2947
Prima garnitură de tren pe ecartament european a ajuns în sudul țării
14.02.2016
11:13
8305
Mașini „made in Moldova”? Ce face acest tânăr din Chișinău
10.07.2015
09:22
6308
METEO // Temperaturile SCAD considerabil. Cum va fi vremea în acest week-end
01.03.2015
21:37
6520
Zeci de persoane, inclusiv un deputat ucrainean, ARESTATE în timpul mitingului de la Moscova!
11.10.2014
11:02
7520
Prima grădină orășenească din Moldova. Ce nu ştiai despre Grădina Publică din centrul capitalei
05.10.2014
15:02
9533
DĂRUIRE // Paznicul pictor de la Hansca: În timp ce SUPRAVEGHEAZĂ noaptea instituţia, creează opere
23.09.2014
10:36
6378
Legea Lustrației în Ucraina // Iulia Timoșenko, printre cei AFECTAȚI, scrie presa de la Kiev
21.09.2014
14:02
17978
Iată Castelul de APĂ al Chișinăului
























Top stiri
02.05.2025
19:42
210
Propunerea șefului NATO: Creșterea cheltuielilor de apărare la 3,5% din PIB, plus investiții suplimentare în securitate
02.05.2025
18:22
458
Ucraina respinge orice compromis în negocierile de pace: noile condiții stricte prezentate de ministrul de externe
02.05.2025
17:52
262
Strategii agricole avansate pentru a combate schimbările pedoclimatice în Republica Moldova
02.05.2025
16:30
412
UE va demara negocierile de aderare cu Republica Moldova și Ucraina în același timp, în ciuda opoziției Budapestei
02.05.2025
16:24
403
Republica Moldova, primul pas către Europa: Acord istoric cu Autoritatea Europeană a Muncii, semnat la Bratislava
02.05.2025
15:58
339
Românii din R. Moldova participă activ la prezidențialele din România
02.05.2025
15:03
623
SUA își schimbă strategia în conflictul ruso-ucrainean: Washingtonul se retrage din rolul de mediator
02.05.2025
15:01
301
Profesori recunoscuți ca ambasadori digitali, premiați la conferința națională despre inteligența artificială în educație
02.05.2025
14:13
395
UNICEF Moldova deschide licitația internațională pentru modernizarea sectorului de apă și canalizare în perioada 2026 - 2030
02.05.2025
14:04
444
Avere de 23,5 milioane lei sub sechestru: 15 suspecți de spălare de bani și contrabandă
02.05.2025
13:13
428
Ulanov, Nesterovschi și Lozovanu penalizați financiar pentru absențe nemotivate în Parlament și acuzații în dosare penale
02.05.2025
13:11
360
Noul program de formare pentru lucrătorii medicali școlari: educație pentru sănătate și nutriție în comunități
02.05.2025
12:41
400
SUA și Ucraina încheie acorduri importante privind mineralele: două documente nu necesită ratificare parlamentară
02.05.2025
12:33
563
Diplomată americană, expertă în spațiul ex-sovietic, preia conducerea reprezentanței SUA la Kiev
02.05.2025
11:32
331
Halterofilii moldoveni, şapte medalii la Campionatul Mondial destinat categoriilor U-17 și U-20
02.05.2025
10:18
455
Digitalizare: Case de marcat virtuale și bonuri fiscale electronice pentru toți comercianții din R. Moldova
02.05.2025
09:56
464
Igor Grosu îndeamnă cetățenii din R. Moldova să voteze la alegerile prezidențiale din România
02.05.2025
09:26
485
Tânărul halterofil Dan Secrieru aduce trei medalii de aur pentru R. Moldova la mondiale
02.05.2025
09:24
438
Vot pentru alegerile prezidențiale din România: 64 de secții deschise în Republica Moldova
02.05.2025
09:12
477
Judecător trimis în instanță pentru fals în declarațiile de avere și interese personale
02.05.2025
08:10
456
Atac cu drone în Zaporojie: 14 persoane rănite în urma loviturilor rusești, dar fără pierderi de vieți omenești
02.05.2025
05:58
582
Alegerile din România, sub semnul controverselor și al influențelor externe: ce se poate întâmpla în turul al doilea?
02.05.2025
00:35
586
Ucraina și SUA semnează un acord simbolic privind mineralele, crucial pentru relația cu Trump
01.05.2025
20:05
791
Acord istoric între Ucraina și SUA: acces preferențial la resursele minerale ucrainene pentru reconstrucția țării
01.05.2025
17:20
688
Ziua internațională a solidarității oamenilor muncii: Maia Sandu le mulțumește muncitorilor pentru contribuția lor adusă societății din R. Moldova


















































Actualitate
Parteneri
Descoperă
Actualitate




Punct de vedere NAȚIONAL
Sondaj
Prietenii noștri