06:49:39 24.04.2024
Stiri

Intenționați să cumpărați un telefon mobil de pe piața R. Moldova? Lucrurile pe care trebuie să le cunoașteți neapărat: Cele mai multe reclamații țin de achiziția telefoanelor mobile

Social 17.07.2019 18:00 Vizualizări1653 Autor: Ziarul National
Intenționați să cumpărați un telefon mobil de pe piața R. Moldova? Lucrurile pe care trebuie să le cunoașteți neapărat: Cele mai multe reclamații țin de achiziția telefoanelor mobile


Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) din R. Moldova susține că cele mai multe reclamații ale cumpărătorilor adresate instituției țin de achiziția telefoanelor mobile de pe piața R. Moldova.

Pentru a evita eventuale neplăceri, APCSP a făcut publice mai multe recomandări pentru consumatorii care intenționează să achiziționeze telefoane mobile:

1. Verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa!

Vânzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba română, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

2. Fiți precauți la promoțiile, ofertele speciale din magazine!

Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.

3. Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.

4. Dacă dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător, citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi induşi în eroare.

5. Dacă dvs. aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficienţelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul termenului de garanţie, fiţi atenţi ca termenul stabilit de vânzător să nu fie mai mare, care în conformitate cu prevederile Legii Nr. 105/13.03.2003 privind protecţia consumatorului este de 14 zile calendaristice.

6. Înainte să oferiţi telefonul pentru reparaţie, cereţi vânzătorului ca în prezenţa dvs. să se facă un act de constatare că telefonul nu are deficienţe mecanice etc.

7. Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vânzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească.

ATENȚIE!Vânzătorul/prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretenţiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, că deficienţele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucţiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire a produselor.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md