Eforturi comune pentru integrarea copiilor și profesorilor refugiați în școlile din Republica Moldova


Provocările și realizările integrării copiilor refugiați în sistemul educațional din Republica Moldova au fost discutate cu reprezentanți ai organelor locale de specialitate (OLSDÎ), directori de instituții, părinți și membri ai organizațiilor obștești ucrainene. În prezent, 2.530 de copii refugiați sunt înregistrați în instituțiile de învățământ general, iar 977 sunt în grădinițe.
Discuțiile au abordat aspecte precum alimentația gratuită pentru elevii claselor I-IX și ajutorul unic de 1.000 de lei destinat integrării elevilor refugiați în școlile din Republica Moldova. Totodată, instrucțiunea clară emisă de MEC pentru înscrierea copiilor refugiați simplifică procesul. Necesitatea învățării limbii române a fost, de asemenea, dezbătută, iar Ministerul Educației și Cercetării lucrează la un curriculum destinat predării limbii române pentru acești elevi.
"Este nevoie de un efort comun, atât din partea autorităților, cât și a comunității, pentru ca fiecare copil refugiat să se simtă acceptat și sprijinit în școală. Doar prin colaborare putem asigura un mediu educațional incluziv și prietenos pentru toți copiii," a afirmat Ivan Duminica, șeful Serviciului politici în domeniul relațiilor interetnice de la MEC, în cadrul discuțiilor.
Un subiect important discutat a fost integrarea cadrelor didactice refugiate în sistemul educațional din Moldova. Din 2022, MEC a recunoscut 38 de diplome ale profesorilor ucraineni, permițându-le să predea în școlile din Republica Moldova.
De asemenea, părinții refugiați și-au putut adresa întrebările specialiștilor și reprezentanților MEC, atât în sală, cât și online.
Evenimentul a fost organizat de Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Agenția ONU pentru Refugiați și Female Support Force.









































































