Drumul de acces spre punctele de trecere a frontierei Galați – Giurgiulești – Reni va fi reabilitat. UE oferă un grant de peste 7,78 milioane de euro prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei


Drumul de acces spre punctele de trecere a frontierei Galați – Giurgiulești – Reni va fi reabilitat. Totodată, va fi construit un drum de ocolire a satului Giurgiulești cu dotarea unei parcări pentru camioane. Pentru implementarea proiectelor, Uniunea Europeană va acorda un grant de 7,785 milioane de euro prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Grantul oferit de UE va acoperi jumătate din costul total al proiectelor, care se ridică la 15,57 milioane de euro.
Proiectul a fost depus spre finanțare la Mecanismul pentru Interconectarea Europei de către autoritățile de la Chișinău, împreună cu colegii din România și din Ucraina.
Astfel, drumul de acces dintre PTF Reni – Giurgiulești și Giurgiulești-Galați, care se află într-o stare rea și este un obstacol pentru șoferi, va fi extins la patru benzi și va fi reabilitat conform standardelor europene.
Totodată, va fi construit un drum nou, de aproximativ 3,15 km care o să ocolească satul Giurgiulești.
„În așa fel, toate mașinile de mare tonaj care merg spre port sau spre PTF, vor ocoli satul. Locuitorii din Giurgiulești vor scăpa de poluare fonică și de mediu, iar șoferii vor ajunge mai repede la destinație. Tot aici, va fi construită și o parcare pentru camioanele care așteaptă să treacă vama”, a anunțat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.
În total, Comisia Europeană a selectat 134 proiecte de infrastructură de transport pentru a primi granturi din partea UE în valoare de peste 7 miliarde de euro, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Mecanismul pentru Interconectarea Europei este cel mai important instrument al UE pentru sprijinirea proiectelor de infrastructură transeuropeană. Banii oferiți de UE sunt destinați pentru proiecte de infrastructură, modernizări și îmbunătățiri pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), care implică transportul feroviar, căile navigabile interioare, porturile maritime sau fluviale, și infrastructura rutieră.






































































